[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:52

en jahoor, indi heeft haar 2e deken kapot! iemand nog een deken maat 195 over? zsm!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:54

Jeetje!!
Hoe krijgt ze dat voor elkaar??

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:57

vraag t roos ofzo?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:37

ik heb 190 van de pagony hier ligge.
nou allebei samen in de stal..
maar de shet kan je soms aaien want meestal rent ze al voor je weg.. die is echt doodsbang ..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:47

Iemand hier ervaring met allergitum-druppels voor door het voer?
Het wordt aanbevolen bij zomerexzeem, werkt het?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:42

ik voel me nu heel dom. Maar ik begin te twijffelen of Misty wel echt eczeem heeft Bloos!
Ze heeft vandaag van half 2 tot 9 zonder deken gestaan, buiten (wel met rijden 1 uurtje erbij).
En ze had nergens last van!! Maar ze schuurde in de stal wel met haar staart tegen de rand aan enzo, en ze had
wel wat kale plekjes op haar gezicht enzo. Maar ik weet het niet hoor!! Zijn er ook tests die je kan doen om te zien
of een paard wel echt eczeem heeft?
ik schaam me echt dood nu

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:03

Mijne zie ik helemaal niet schuren hoor! Ook niet als ze zonder deken heeft gestaan. Pas achteraf zie je dat ze geschuurd heeft, dus kan helaas alsnog vannacht jeuk gaan krijgen van die muggebeetjes hoor als ze gestoken is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:03

Bojangles schreef:
Mijne zie ik helemaal niet schuren hoor! Ook niet als ze zonder deken heeft gestaan. Pas achteraf zie je dat ze geschuurd heeft, dus kan helaas alsnog vannacht jeuk gaan krijgen van die muggebeetjes hoor als ze gestoken is.

maar die vliegen komen toch meestal rond 7enen al? ze heeft trouwens wel gewoon de deken weer op hoor Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:07

Ik heb ze vanavond ook tegen 8 uur naar binnen gezet en hier waren toen nog geen knutjes te zien. Ik zou het niet durven hoor, om Zam zonder deken naar buiten te doen. Hij heeft tot nu toe ook nog niet geschuurd en wil dit graag zo houden...Je kunt wel een bloedproef laten doen voor allergie heb ik hier al vaker gehoord. Misschien is dat wat om te laten doen?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:09

Bij ons vliegen ze soms ook wel overdag rond, ligt een beetje aan het weer.
Heb ze vandaag niet echt gezien hier.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:11

Ja dat zocht ik, dus als ik de da vraag of hij een bloedonderzoek kan doen zou het heel fijn zijn, want er is toch misschien wel een kleine kans dat ze niks heeft. Maar ze heeft zo genoten vanmiddag, echt rennen springen gekdoen.
Maar ik doe ook echt niet de deken ' s nachts ook af ofzo, maar ik was er bijna de hele tijd bij en toen heeft ze echt helemaal niet geschuurd enzo. dus ik zal de da eens bellen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:21

Ik denk dat ook weleens hoor. Vind hij het erg om de deken op te hebben? En soms denk ik ook weleens met bepaald weer, zal ik hem niet omdoen? Maar als ik dan denk aan hoe veel jeuk hij verleden jaar had en die kloofjes in de manenkam, dan doe ik hem toch gewoon de pyama aan. hij vind het overigens ook niet erg, want hij gaat er al helemaal klaar voor staan om hem om te krijgen. En hij laat het echt wel weten las hij iets niet prettig vind. Ga dus gewoon op deze manier verder, want ik hoef verder weinig te doen behalve dagelijks wat insprayen en ik smeer bij voorbaat wel de manenkam + staart in met cojosol. Maar zelfs daar is hij nu heel rustig onder, terwijl hij verleden jaar echt pijn daar had met insmeren...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:23

Nog steeds geen geschuur.......

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:32

Zammie schreef:
Ik denk dat ook weleens hoor. Vind hij het erg om de deken op te hebben? En soms denk ik ook weleens met bepaald weer, zal ik hem niet omdoen? Maar als ik dan denk aan hoe veel jeuk hij verleden jaar had en die kloofjes in de manenkam, dan doe ik hem toch gewoon de pyama aan. hij vind het overigens ook niet erg, want hij gaat er al helemaal klaar voor staan om hem om te krijgen. En hij laat het echt wel weten las hij iets niet prettig vind. Ga dus gewoon op deze manier verder, want ik hoef verder weinig te doen behalve dagelijks wat insprayen en ik smeer bij voorbaat wel de manenkam + staart in met cojosol. Maar zelfs daar is hij nu heel rustig onder, terwijl hij verleden jaar echt pijn daar had met insmeren...

Misty vind het ook niet erg om de deken op te hebben enzo, maar ze is het toch niet gewent, want de eerste jaren van haar leven heeft ze wel zonder gestaan. En ik denk van, als ik er bij ben kan het best even toch? als ze dan geen last heeft. en ik doe hem zowiezo niet af tot dat ik zeker weet of ze het nou wel of niet heeft.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:51

Schuurt hij dan erg sodeluut? Of een klein beetje. Die van mij begon toen hij 2 was en beetje te schuren en vorig jaar (toen was hij 3) begon hij dus echt erg te schuren. Hij kreeg toen kloofjes in de manenkam en toen heb ik dus eerst een halsdeken voor hem gekocht, want hij schuurde toen nog niet aan de staart en begon later ook de staart te schuren, vandaar dat hij nu dus een volledige pyama aan heeft. Ik heb geen bloedtest bij hem laten doen, omdat hij dus als de dood is voor spuiten en ik wil hem dat gestress liever niet aandoen. Als het zo blijft als het nu gaat dan ben ik in ieder geval heel blij. Ik ben wel wat veranderd met het voer, maar weet niet of dat dus ook van invloed is. Om heel eerlijk te zijn, durf ik hem niet zonder deken naar buiten te doen nu. Poosje terug deed ik hem wel zonder naar buiten, maar ben bang dat als hij toch weer veel geprikt wordt dat hij dan zo weer begint met schuren en dan weet ik niet of hij daar zomaar weer mee ophoudt. Denk dat als je het zo doet als nu en je blijft erbij, dat het geen kwaad kan om hem even zonder deken lekker los te laten...

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:35

Voor de mensen hier die een Rambo sweet itch hoody hebben, hoe vallen die maten? Moet je nog een maat groter nemen dan dat je paard normaal heeft of vallen die dekens sowieso ruim? Ben bang dat de deken misschien teveel trek bij de oren.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:23

Zat trouwens net op internet te kijken en in Engeland zijn ze inderdaad stukken goedkoper. Heeft iemand hier toevallig ook de deken in Engeland besteld en weet welke internetshop betrouwbaar is?
Zat net te kijken op www.cybercheckout.co.uk maar vind het toch altijd wel eng om dat zo te bestellen.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:32

@ Valecio: ik heb de deken een halve maat groter gekocht. Normala eheft die van mij 185 en nu heeft ze een deken van 190 Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:32

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:49

deze heeft een te korte nek he? en staart wordt niet echt beschermd. maar daar kun je evt mss zelf een lappie aan maken?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:55

Zammie schreef:
Schuurt hij dan erg sodeluut? Of een klein beetje. Die van mij begon toen hij 2 was en beetje te schuren en vorig jaar (toen was hij 3) begon hij dus echt erg te schuren. Hij kreeg toen kloofjes in de manenkam en toen heb ik dus eerst een halsdeken voor hem gekocht, want hij schuurde toen nog niet aan de staart en begon later ook de staart te schuren, vandaar dat hij nu dus een volledige pyama aan heeft. Ik heb geen bloedtest bij hem laten doen, omdat hij dus als de dood is voor spuiten en ik wil hem dat gestress liever niet aandoen. Als het zo blijft als het nu gaat dan ben ik in ieder geval heel blij. Ik ben wel wat veranderd met het voer, maar weet niet of dat dus ook van invloed is. Om heel eerlijk te zijn, durf ik hem niet zonder deken naar buiten te doen nu. Poosje terug deed ik hem wel zonder naar buiten, maar ben bang dat als hij toch weer veel geprikt wordt dat hij dan zo weer begint met schuren en dan weet ik niet of hij daar zomaar weer mee ophoudt. Denk dat als je het zo doet als nu en je blijft erbij, dat het geen kwaad kan om hem even zonder deken lekker los te laten...

gisteren schuurde ze helemaal niet, echt niks. Ik geef haar nu wel ander voer dan eerst, pavo nature's best. En eerst kreeg ze Subli Basisbrok. Ik weet niet of dat verschil maakt, maar ik zal gewoon de DA wel even laten kijken Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:56

Valencio schreef:
Voor de mensen hier die een Rambo sweet itch hoody hebben, hoe vallen die maten? Moet je nog een maat groter nemen dan dat je paard normaal heeft of vallen die dekens sowieso ruim? Ben bang dat de deken misschien teveel trek bij de oren.

bij mijn paard heb ik gewoon de maat die ze altijd heeft, hij is wel een beetje ruim bij de hals enzo en echt zeker niet te kort, eerder veels te lang..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:39

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:22

je site doet het niet Knipoog

moet deze zijn:
http://www.welshpony.nl/content/view/62/2/

voeding heeft een hele grote invloed op zomereczeem,dat was eigenlijk al bekend...

wat ik wel heel grappig vond op die site was het verhaaltje van de wei met d eeikebomen er omheen.
ap stond op zijn vorige stal ook tussen de eikebomen..toen had hij veel jeuk.
nu zijn er geen eikebomen meer en de jeuk is ook minder..dus kan best invloed hebben

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:34

en notenbomen schijnen juist insecten te weren. evenals een vlier...

maar iemand die even zijn mening kan geven over de dekens? welke moety ik bestellen en waar?