Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bojangles schreef:Mijne zie ik helemaal niet schuren hoor! Ook niet als ze zonder deken heeft gestaan. Pas achteraf zie je dat ze geschuurd heeft, dus kan helaas alsnog vannacht jeuk gaan krijgen van die muggebeetjes hoor als ze gestoken is.
Zammie schreef:Ik denk dat ook weleens hoor. Vind hij het erg om de deken op te hebben? En soms denk ik ook weleens met bepaald weer, zal ik hem niet omdoen? Maar als ik dan denk aan hoe veel jeuk hij verleden jaar had en die kloofjes in de manenkam, dan doe ik hem toch gewoon de pyama aan. hij vind het overigens ook niet erg, want hij gaat er al helemaal klaar voor staan om hem om te krijgen. En hij laat het echt wel weten las hij iets niet prettig vind. Ga dus gewoon op deze manier verder, want ik hoef verder weinig te doen behalve dagelijks wat insprayen en ik smeer bij voorbaat wel de manenkam + staart in met cojosol. Maar zelfs daar is hij nu heel rustig onder, terwijl hij verleden jaar echt pijn daar had met insmeren...
Zammie schreef:Schuurt hij dan erg sodeluut? Of een klein beetje. Die van mij begon toen hij 2 was en beetje te schuren en vorig jaar (toen was hij 3) begon hij dus echt erg te schuren. Hij kreeg toen kloofjes in de manenkam en toen heb ik dus eerst een halsdeken voor hem gekocht, want hij schuurde toen nog niet aan de staart en begon later ook de staart te schuren, vandaar dat hij nu dus een volledige pyama aan heeft. Ik heb geen bloedtest bij hem laten doen, omdat hij dus als de dood is voor spuiten en ik wil hem dat gestress liever niet aandoen. Als het zo blijft als het nu gaat dan ben ik in ieder geval heel blij. Ik ben wel wat veranderd met het voer, maar weet niet of dat dus ook van invloed is. Om heel eerlijk te zijn, durf ik hem niet zonder deken naar buiten te doen nu. Poosje terug deed ik hem wel zonder naar buiten, maar ben bang dat als hij toch weer veel geprikt wordt dat hij dan zo weer begint met schuren en dan weet ik niet of hij daar zomaar weer mee ophoudt. Denk dat als je het zo doet als nu en je blijft erbij, dat het geen kwaad kan om hem even zonder deken lekker los te laten...
Valencio schreef:Voor de mensen hier die een Rambo sweet itch hoody hebben, hoe vallen die maten? Moet je nog een maat groter nemen dan dat je paard normaal heeft of vallen die dekens sowieso ruim? Ben bang dat de deken misschien teveel trek bij de oren.