Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Als je ze aan huis hebt dan ben je zelf de gene die beslist, dan kan je toch een fijne zandpaddock maken.
Waar een wil is is een weg.
Froukje schreef:Kijk, dat is echt ideaal! Beweging en toch nog het een en ander aan gras.
Maar alleen een zandpaddock met wat stengelig hooi(want owee als het te rijk is), nee. Nooit![]()
Als ik zie wat ze hier nog rond lopen op een dag, dat ga je niet redden in een zandpaddock.
Jotoma schreef:Froukje schreef:Kijk, dat is echt ideaal! Beweging en toch nog het een en ander aan gras.
Maar alleen een zandpaddock met wat stengelig hooi(want owee als het te rijk is), nee. Nooit![]()
Als ik zie wat ze hier nog rond lopen op een dag, dat ga je niet redden in een zandpaddock.
Tja, ik zie mijn paard idealiter ook in een vol, groen weiland. Maar de gezondheid van mijn paard laat dit niet toe. Die is naast IR net bevangen geweest. Dus de aversie die jij voelt tegen het zandpaddock met stengeltjes hooi, voel ik bij gras.
Dus tja, dan kan ik het wel anders willen, maar de dierenartskosten en dus de gezondheid van mijn paard doen mij anders besluiten.
Ik sta bij Ellen op stal en had hem het liefste in die groep gehad, is echt perfect, maar voor nu helaas nog teveel. Maar gelukkig bij ons wel de mogelijkheid om m op zandpaddock met bestrating, schuilstal, bomen en onbeperkt arm hooi te zetten. Couldn't be happier
wendy1987 schreef:Hmm.. maar zonder gras maar met hooi en veel buiten met zo min mogelijk jeuk lijkt me toch echt fijner dan gras en jeuk. Ik zie de mijne ook graag in het gras maar zodra ze dag op gras staat jeukt ze zich gelijk kapot. Dan liever geen gras.
Nu gaat het prima voor zover mogelijk en paard doet het beter dan ooit! Ze heeft haar hooi en dat vind ze prima hoor. Als ze maar kan eten.
Maargoed. Ieder zijn mening. Ik vind dat mijn paard echt een prima paard waardig leven leid op deze manier zonder teveel jeuk..
sunny43 schreef:Het is ook een proces waar je doorgaat... eerst had ik zoiets van... nee in de zomermaanden - 6 maanden volledig op gras. Paard kreeg steeds meer jeuk, jaar er op iedere week wassen, leek even goed te gaan in combi met derfen. Weer een jaar later deed de derfen niets en stond ze stijf van de jeuk (ze is allergies voor insecten, gras, bomen etc ongeveer alles dus!). Toen toch de overstap naar een eczeemdeken... die heeft ze nu voor het tweede jaar altijd op. Niet afdoende, ik was haar weer 1x per week, ze krijgt beperkt weidegang en heel arm hooi. Dat hooi krijgt ze in haar stal, waar ze wel uit kan het paddock op. Waardoor zij bij de schemering altijd binnen kan staan. Jeuk is nu onder controle maar weg? nee! Elk jaar verleg ik mijn grenzen... als je me vijf jaar geleden had gezegd dat ze maar 4 uur met graasmasker op de wei zou staan onder een eczeemdeken, zou ik je voor gek hebben verklaard. Maar in tussen tijd ben ik daar naartoe gegroeid en is het zo iedergeval beheersbaar.
bruintje123 schreef:Nee het valt echt niet in vroeger was alles beter.
Ik heb het niet over oude boertjes, ik heb het over eigen ervaring.
Dat ik me van die tijd geen ernstig kaal geschuurde paarden herinneren.
Terwijl ik toch erg veel paarden heb gereden.
En nu heb ik er zelf ook met deken staan.
Ik vraag me dus echt oprecht af hoe dat kan.
Is dat door klimaat verandering? Nu sneller nat? benauwd weer?
Komt de knut nu meer voor dan toen?