Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Viktor238 schreef:Kan iemand mij helpen?
Vandaag ontdekte ik iets, wat ik een maandje geleden ook al 2x heb ontdekt. Mijn mini-Shetlander hengstje heeft wondjes. Vooral op de schoft en rondom die plek. Ze zijn even groot als ongeveer twee duimen, rood/rozig aan de onderkant met een flinke korst erop. Ik was hem vandaag aan het borstelen & heb ik dus de hele korst eraf gehaald. (Ik weet het, niet goed, maar hij vond 't een heerlijk kriebelplekje. Ik wist daarvoor ook niet dat 't wondje er zat. ) Op zijn rug krijgt hij meerdere kale plekken en schuurt enorm sinds een dag of 2. Voor zover ik weet is hij gezond en heeft hij geen gebreken. Ivm brand op mijn stal is hij voor deze 3 weken verplaatst naar een andere stal met meerdere (andere) paarden. Hij stond op mijn stalletje altijd 24/7 buiten, helaas nu maar een uurtje of 3/4. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Als dit langer aanhoudt, vragen wij de DA om advies. Alvast bedankt
Marjo89 schreef:Viktor238 schreef:Kan iemand mij helpen?
Vandaag ontdekte ik iets, wat ik een maandje geleden ook al 2x heb ontdekt. Mijn mini-Shetlander hengstje heeft wondjes. Vooral op de schoft en rondom die plek. Ze zijn even groot als ongeveer twee duimen, rood/rozig aan de onderkant met een flinke korst erop. Ik was hem vandaag aan het borstelen & heb ik dus de hele korst eraf gehaald. (Ik weet het, niet goed, maar hij vond 't een heerlijk kriebelplekje. Ik wist daarvoor ook niet dat 't wondje er zat. ) Op zijn rug krijgt hij meerdere kale plekken en schuurt enorm sinds een dag of 2. Voor zover ik weet is hij gezond en heeft hij geen gebreken. Ivm brand op mijn stal is hij voor deze 3 weken verplaatst naar een andere stal met meerdere (andere) paarden. Hij stond op mijn stalletje altijd 24/7 buiten, helaas nu maar een uurtje of 3/4. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Als dit langer aanhoudt, vragen wij de DA om advies. Alvast bedankt
Krijgt hij nu iets anders als eerst. Bv qua voer ? En zie je hen ook schuren. Zie je geen luis ? En vind hij het akelig lekker dat je hem krabt ?
obelix schreef:Hoi Allemaal,
Ik heb het topic al een beetje doorgespit en zie dat jullie Derfen gebruiken bij jullie eczeem paarden.
Gebruiken jullie de creme of de lotion?
Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten en wat ik er mee kan doen?
Hij is in de beginnende fase van ZE nog, moet ik hem dan wel of niet onder deken zetten?
Poedertjes enzo inwendig geven kan op dit moment niet,ivm zn darmen waar we al mee aan de kwakkel zijn.
Wil hem dus niet nog meer poedertjes ed bij gaan geven,als het NIET per sé hoeft.
Graag hoor ik jullie tips ! Vast bedankt !
Marjo89 schreef:Viktor238 schreef:Kan iemand mij helpen?
Krijgt hij nu iets anders als eerst. Bv qua voer ? En zie je hen ook schuren. Zie je geen luis ? En vind hij het akelig lekker dat je hem krabt ?
Durante schreef:Hoi, ik kom even weer binnenvallen![]()
Laatst heb ik Derfen gekocht, maar ik kan niet op de verpakking vinden hoevaak je dat erop moet doen.
Mijn haf had eind afgelopen zomer/begin herfst symptomen van maneneczeem(ze is bijna 5 )begon te schuren met haar manen,een klein stukje maar,maar toch...
Nu heb ik Derfen lotiongekocht , en dat doe ik 1x in de week op de maneninplant ,daar waar ze toen schuurde.
Is dat genoeg of moet je dan de hele hals zeg maar doen?
Ik wil haar liever niet meteen een deken om doen,omdat ze ook met andere paarden staat, en bang ben dat die andere paarden eraan gaan trekken,en nu heeft ze totaal nog geen jeuk (afkloppen)maar zodra ik merk dat ze wel gaat schuren dan gaat er wel een deken op.
Iemand nog tips over dat derfen?