[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:13

yarkayunda schreef:
mensen ik heb een wondermiddel tegen eczeem en jeuk! namelijk:
natuurazijn. je moet het elke dag op de plekken waar de pony jeuk heeft smeren met een borstel (als hij jeuk heeft aan zijn staart of manen is het handig met zo'n spuitflesje wat bij haarverf zit) bij mij werd het na 2 dagen al minder en nu is de jeuk helemaal weg!
maak je dat niet aan met wat water ?

MarliesV

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:19

Heb nog even een foto van de onderkant van mijn masker gemaakt voor de geïnteresseerden.

Azijn durf ik niet aan. Iets een wondje en het prikt als een malle.

Die van mij doet het erg goed nog steeds sinds ik de z-itch smeer. Veel minder jeuk!

Afbeelding

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:00

henny_w schreef:
minifries schreef:
Hier begint de jeuk nu wel iets, maar we hebben al 3 maanden bijna jeukvrij te pakken en ze is nog helemaal 'heel'! Wel heb ik gezegd dat mocht het dit jaar nog weer erger worden, dan moet ze naar de kust, maar zoals het nu lijkt wauwie. Ik zweer bij de cannabisolie met htc, maar 2x daags 2 druppeltjes en ze werken naar mijn idee goed. Natuurlijk is de jeuk niet volledig weg, maar wel 3/4 minder dan vorig jaar rond deze tijd.

@ "minifries" welk merk cannabis olie gebruikte je ook alweer? Een paar jaar terug heb ik het ook eens geprobeerd bij 1 van de paarden maar misschien niet lang genoeg :) En misschien ook wel een verkeerde cannabis olie. Ik heb er nog een halve fles van staan zelfs.
Voor 1 van de paarden wil ik het eigenlijk wel 's opnieuw proberen.

Degene die niet via de winkel verkrijgbaar is haha. Is via via. Wel legaal hoor, maar is puur om uit te proberen of het wat werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:07

Ik spray ponylief heel vaak in met azijn! Ik denk 1/5 azijn, de rest water. En als ze eens een schram heeft die wel dicht is dan smeer ik dat er ook op. :-) naast veerust werkt dat voor mij.

Pony staat alweer 2 weken zonder deken, en zie heeeel af en toe een schuurstukje, maar nergens wondjes of haar eraf. Enkel haar manen door de war.

Ik was elke week met vital anti itch shampoo
Smeer haar manen en staart om de dag in met de vital anti itch creme
Voer: fira anti itch, bietenpulp, lijnzaadvlokken en maagcompositum en pony straalt als een zonnetje

Afbeelding

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:07

Iemand toevallig helmosan al geprobeerd ? Schijnt erg goed te werken. Derfen heb ik tot nu toe het beste resultaat mee, maar op een haflinger, geen gezicht, ze ziet dr zo vies uit. Beter geen jeuk dan een schoonheidsprijs, maar toch :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:14

Jace schreef:
Iemand toevallig helmosan al geprobeerd ? Schijnt erg goed te werken. Derfen heb ik tot nu toe het beste resultaat mee, maar op een haflinger, geen gezicht, ze ziet dr zo vies uit. Beter geen jeuk dan een schoonheidsprijs, maar toch :o

Ik gebruik Derfen Clear, dat zie je niet op een haf. Werkt voor ons prima.

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:21

Is de werking hetzelfde ?! Ben zo blij dat we het nu aardig onder controle hebben !

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:24

Dit is trouwens hoe de buik van mijn paard er momenteel uitziet. |(
Afbeelding

Gelukkig zijn wondjes ed. vrij snel weer dicht, maar ik vind het er altijd zo sneu uit zien.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:37

Jace ze zeggen van wel maar hoor ook mensen die het idee hebben dat de clear iets minder sterk is qua werking.
Heb de andere nooit gebruikt dus geen vergelijk.

Oei die buik :(:)
Wat voor deken heb je op? Kan je nog meer beschermen. Ondanks dat het aardig dicht zit moet dit toch hinder en jeuk geven, sneu hè.

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:42

Super ! Gaan we die proberen als deze op is ! (Bijna op dus deze week nieuw halen)

Heftig zeg die buik, pfff arm paardje

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:08

Ik heb zo'n bruine pyjama deken van de EJ opliggen, daar zit zo'n grote buikflap bij dat ik niet veel meer kan beschermen daar in.

Al begin ik te twijfelen of dit niet juist van die buikflap komt.. Vorig jaar had ze het namelijk ook, maar ik zie haar eigenlijk nooit haar buik schuren. Ja, als ze gelegen heeft schuurt ze wel eens over haar eigen been heen voor ze opstaat, maar daar krijg je toch niet zulke plekken mee?

Ik heb gisteren de buikflap af gelaten als test en de boel flink ingesmeerd. Ik ga zo even kijken hoe het er uit ziet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:49

Froukje schreef:
Ik heb zo'n bruine pyjama deken van de EJ opliggen, daar zit zo'n grote buikflap bij dat ik niet veel meer kan beschermen daar in.

Al begin ik te twijfelen of dit niet juist van die buikflap komt.. Vorig jaar had ze het namelijk ook, maar ik zie haar eigenlijk nooit haar buik schuren. Ja, als ze gelegen heeft schuurt ze wel eens over haar eigen been heen voor ze opstaat, maar daar krijg je toch niet zulke plekken mee?

Ik heb gisteren de buikflap af gelaten als test en de boel flink ingesmeerd. Ik ga zo even kijken hoe het er uit ziet.

-O-
Afbeelding
Die zat er gisteren nog niet, dus ze heeft vannacht ook weer vreselijk lopen schuren.

Laat ze dr maken en staart eindelijk met rust, begint ze aan haar buik en hoofd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:54

Ze doen dat na het rollen he, lekker schuren.
Ik zie gras op de foto, geen kans dat je je pony wat uit kunt halen?
Dat is wel een veroorzaker van buikjeuk :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:58

Mijn oudje schuurde ook zulke plekken op zijn buik. Vreselijk. Uiteindelijk heb ik hem op advies van de dierenarts zelfs tijdelijk op de prednison gezet om de grote gaten dicht te krijgen. Helaas deed het niets tegen de jeuk. Waar smeer je mee?

Ik trof mijn merrie gister zo aan. -O- Gelukkig haar oude reservedeken, dus die krijgt een enkeltje vuilnisbak als ik de bruikbare sluitingen er af heb geknipt.

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:35

Geen mogelijkheid tot van het gras af halen, helaas. Nu staat er gelukkig bijna geen gras meer, en doen ze het meer met overjarig hooi. Als de grond straks weer wat zachter is moet ik nog even wat palen slaan om de stukken kleiner te maken. Dan krijgen ze helmaal niet veel gras meer.

Ik smeer met fibra anti-itch (heet dat zo? Dat nieuwe spul) en op de open plekken of honingzalf of veterycin.
Dat laatste werkt wel aardig.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:54

Mijne laat haar buik aardig met rust nu ze geen gras meer heeft. Ook plekjes op het hoofd stuk minder. Scheelt echt heel veel. Wel of niet op gras staan. Haar buurvrouw de kwpn schuurt zelfs maar dan echt van het gras denk ik.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:08

Wat betreft het buikschuren heb ik het idee dat het erger wordt als je over gras gaan schuren.
Alsof de enzymen of een ander stofje uit het gras een extra reactie geeft op de huid.

Buikflappen bedekken meestal maar gedeeltelijk en zijn dus voor merries te klein. Ik heb de buikflap tot in de flanken en eentje eronder die net achter de voorbenen begint.
Bij een ruin is dat natuurlijk lastig, die moet nog wel kunnen plassen.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:37

zuma1 schreef:
yarkayunda schreef:
mensen ik heb een wondermiddel tegen eczeem en jeuk! namelijk:
natuurazijn. je moet het elke dag op de plekken waar de pony jeuk heeft smeren met een borstel (als hij jeuk heeft aan zijn staart of manen is het handig met zo'n spuitflesje wat bij haarverf zit) bij mij werd het na 2 dagen al minder en nu is de jeuk helemaal weg!
maak je dat niet aan met wat water ?

Nee moet dat?
Op een stal waar ik rijd doen ze dat ook altijd zonder water

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:44

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:21

Bij een merrie heb je daar nog een heel stuk buik achter, loopt door tot de uiers

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:25

Hebben jullie ook van de afgelopen jaren geschuurd dat je paard nu bolletjes (littekens) heeft. Met wintervacht zag je het gelukkig niet, maar nu de zomervacht er weer is... :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:47

Ohw appie heeft wel meer littekens :+
Maar dat is ook meer van zijn hele leven bij elkaar gespaard met alle valpartijen, knokkerijtjes etc....
Maar maak anders eens een foto met wat je precies bedoeld?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:55

Vanmiddag even naar de EJ gereden en derfen gehaald, na het smeren leek ze gelijk wat rustiger. Hopelijk werkt het genoeg om de boel snel weer dicht te krijgen, want rijden zit er niet in zo. Gister een klein rondje gedaan, maar ze had er duidelijk last van. :(:)

Overigens is van het gras halen echt geen mogelijkheid, van het gras af betekend 24/7 op stal. Dat wil ik niet :n Dan zoek ik wel verder naar iets wat voor ons wel werkt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:02

Froukje schreef:
Vanmiddag even naar de EJ gereden en derfen gehaald, na het smeren leek ze gelijk wat rustiger. Hopelijk werkt het genoeg om de boel snel weer dicht te krijgen, want rijden zit er niet in zo. Gister een klein rondje gedaan, maar ze had er duidelijk last van. :(:)

Overigens is van het gras halen echt geen mogelijkheid, van het gras af betekend 24/7 op stal. Dat wil ik niet :n Dan zoek ik wel verder naar iets wat voor ons wel werkt.

Of het betekend een andere stal zoeken wat beter bij de gezondheid van je paard past. En dat bedoel ik niet verkeerd!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:21

Ja, ik ga ze in pension zetten als ik ze aan huis heb :+ No thanks.