[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:58

paarden staan hier niet op raaigras maar op onkruidveldjes (schoon van giftig kruid)
de eiwitwaarde is daarom erg laag.
omdat paard voor de rest niets extra krijgt behalve hooi en een handje spelt staat ze lekker op gras.

ze heeft ook nooit extreem staan jeuken behalve toen haar oude staleigenaar kuil ging voeren :(

er staat wel sweet itch in de titel opisop, zou het echt niet weten.

heb een horze deken voor 40 euro kunnen overnemen, als deze past dan heb ik mijn pagony te koop (maat 175)

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:26

Hier met derfen gesmeerd en hij staat voor morgen met vliegendeken en hals. De tussenfase voor als ik bloot niet meer durf maar hij in stal nog niet onrustig is. Mn paard reageert al wel weer als ik hem heel licht aanraak, alsof ik een knut ben :j bij staartwortel insmeren reageerde hij dit keer niet, dus daar nog geen jeuk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:39

de horze vind ik wel fijn, valt wel klein vond ik en het masker juist erg groot.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:41

Wij hebben net de weide ingezaaid met Bio ron zaadmengels 1, hopelijk slaat het aan. Lijkt nog weinig te doen op het moment..

Normaal stond mijn ZE pony elke zomer wel wat op de weide, paar uur oid. Maar er staat nooit veel, dit jaar wil ik het wel anders gaan doen. Het gras wat meer de tijd geven uit te groeien, en ze dus pas later erop te laten en hopelijk dus ook later op het jaar nog wat gras over hebben zodat het gras niet helemaal op is.

Ik heb haar nu ook sinds een poosje op bioron voer en ik merk dat ze het behoorlijk moeilijk heeft, is aan de diarree. Ik merk het bij mijn andere paard dat dit voer hem echt wel goed doet, schiet door zijn wintervacht heen en meer energie. Nu moet zij er nog aan wennen en hopelijk helpt het.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:47

ik hoop dat hij past opisop, deken is nog nieuw en de prijs was inclusief verzenden :D
tot nu toe altijn nog geluk gehad met mn eczeemdekens, nooit meer dan 30 euro hoeven te betalen.
de fedimax en de pagony waren samen 35 :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:57

Hier nog een jeuk vrij paard...
Heb ze snachts wel binnen.
De paarden van stalhoudster zijn afgelopen nacht 1e nacht buiten gebleven. Omdat ze dan meer beweging hebben en het scheelt stro verbruik ed.
Overigens rekenen wij stro af naar verbruik. Dus het is niet aan ze buiten moeten maar mogen.
Ben wel bang voor schuren als ze buiten gaan blijven.
Houdt ze snachts zolang mogelijk binnen nog. En wil ze straks de nachten buiten en overdag binnen.
Ook ivm suikers in gras. En last van dagen en knutten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:30

snachts toch geen last van dazen en knutten??

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:50

Beetje lomp geschreven, nee juist omdat er snachts geen ongedierte zit, zou ik ze snachts buiten willen houden. En overdag binnen.
Omdat de paddock en weide geen schuil stal oid hebben

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:43

minikatje schreef:
ik hoop dat hij past opisop, deken is nog nieuw en de prijs was inclusief verzenden :D
tot nu toe altijn nog geluk gehad met mn eczeemdekens, nooit meer dan 30 euro hoeven te betalen.

HOE doe je dat? :P

Heb je een paard met een makkelijke maat of zo? Tweedehands vind ik ze soms (maar dan nog voor 40 euro) en nieuw tweedehands al helemaal niet... :') Ik zoek vast niet goed.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:48

Heel goed zoeken. Valt niet altijd mee.
Ik ben Nu winterdekens aan het scoren.
En winter moet je eigenlijk je eczeemdeken scoren.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:39

casanova schreef:
nou,net mijn proefpakketjes derfen binnen, stinkt naar hoeventeer..zeg! |(

voor meer geïnteresseerden vidoma handelsonderneming,spijkernisse

Die heeft opheffingsuitverkoop

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:56

Safiera schreef:
minikatje schreef:

HOE doe je dat? :P

Heb je een paard met een makkelijke maat of zo? Tweedehands vind ik ze soms (maar dan nog voor 40 euro) en nieuw tweedehands al helemaal niet... :') Ik zoek vast niet goed.

heel veel geluk hebben en handig zijn met de naaimachine.
pony is heel kort en breed, totaal geen handige maat.
ze is 1,30m hoog maar heeft minstens 175/180 nodig :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:32

Onze pony heeft ook 175 nodig van eczeemdekens met haat 1,30 m :j
Van andere dekens hangt het er om, 165 past maar is soms iets aan de kleine kant, 175 is soms weer wat te groot.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:45

Ik heb vandaag de pony gewassen met tea trie shampoo(of hoe je het ook moet schrijven). Ze leek ervan te genieten.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:03

Madje1992 schreef:
Ik heb vandaag de pony gewassen met tea trie shampoo(of hoe je het ook moet schrijven). Ze leek ervan te genieten.

Hier ook :) Alleen de staart en achterbenen/uier/buik.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:09

Ik heb haar helemaal gewassen, aangezien ze ook aan haar borst jeuk heeft.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:14

Mijn schatje staat onder haar boett Burka.
Maar moet op zoek naar een ander model deken. Deze past net niet lekker rond de hals...

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:47

Ik vind het altijd zo sneu als mensen schrijven : een paard met ZE moet je nooit kopen, alleen maar problemen enzenzenz.

Zelf vind ik het sneu dat mensen een paardje niet willen omdat ze ZE hebben, vaak is er gemakkelijk wat tegen te doen.
En het heeft niks met karakter te maken.
Ik heb zelf een haflinger met ZE , bij de koop wist ik het niet maar als ik het had geweten hd ik haar alsnog gekocht.
Een deken en aangepast voor en ze is harstikke gelukkig en ik ook met haar !!

Beetje dicriminatie tegen ZE paarden, zonde ! Hihihi

Moest het even kwijt, was wat meer info aan het opzoeken en mensen kraken ZE paarden helemaal af, vind het niet eerlijk tegen over het paard.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:49

Ieder zo zijn mening, niet iedereen kiest er voor een paard met allergie te kopen en goed recht! Ik zou het ook niet snel doen, het is dat ik het bij mijn pony niet wist en ze het dus pas later kreeg.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:04

Toen ik mijn haflinger kreeg/ kocht toen had ik al een vermoeden dat hij ZE had.. de oude eigenaren zeiden dat hij dit niet had, maar omdat hij met een eczeemdeken en een pleeborstel staart en manen rondliep ( inclusief de groeven in zijn manenkam ) twijfelde ik sterk aan hun opmerking. Ondanks dat ik van te voren al dacht " hij heeft ZE " heb ik hem toch gekozen. Ik vindt de band die je samen hebt veel belangrijker.

Zelf ben ik ook een kwakkelaar ( eczeem, psoriasis, krampen etc ) en ik ben maar wat blij dat er mensen zijn die mij daarin begeleiden en steunen. Dus ondanks al het extra werk wat bij een ZE paard komt te kijken, doe ik het graag. Zo begeleid en steun ik hem ermee :)

Ik heb vanochtend de eczeemdeken toch weer opgedaan. Hij heeft een uurtje in zijn blootje rondgelopen. Toch iets te bewolkt vandaag..

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:52

Wie kan mij helpen? Ik ben vanaf januari subli dieetmix gaan voeren. Ik ben super tevreden, alleen nu het probleem dat ze het niet meer wilt eten of voor de helft. Ze krijgt dan ook geen medicijnen binnen, wat wel moet voor alle allergieën..

Is er nog ander voer met een laag eiwit en suiker gehalte?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:57

Marstall faser ligt, marstall vito, pavo care4life, Safe and sound van Dodson & Horrell...
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 30-03-14 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:58

Gekookte lijnzaad? Met een beetje brok om het lekker te maken.
Mijn paardje likt de bak leeg zo lekker vindt ze het.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:15

Ik ben zelf ook een kneusje. Astma, gevoelige huid, veel eetallergien, pollen, stof, dieren noem het maar op. Mijn paard heeft ZE, enorm gevoelige huid en gevoelig op de luchtwegen voor stof.
Als ik het van te voren wist had ik het vast gedaan, maar weten wat je koopt had een hoop kosten bespaart. Want tja, ik kende ze niet. Dan had hij schimmmel, dan herstelde wondjes niet en een hoop centjes en frustratiea verder en ik weet wat t is. Ik vind het verschrikkelijk om mn dier elk jaar in te moeten pakken, had hem veel liever bloot gehad. Maar de jeuk is nog verschrikkelijker. Een keuze uit twee kwaden had ik liever niet gemaakt.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:18

Om eerlijk te zijn als ik had geweten dat die van mij lichte ZE zou ontwikkelen, hadden we haar niet gekocht. We hebben namelijk hiervoor ook een pony met ZE gehad, en die stond ondanks de dekens en wat we ook smeerde toch te schuren tot bloedens toe.
Gelukkig heeft paarlief maar een lichte versie en is het met een deken prima te doen, maar liever een paard gehad dat zonder deken de zomer door kon, maar ook het rijden zou dan een stuk makkelijker gaan in de zomer.
Want ik merkte gisteren al dat ze weer erg snel en ongeduldig tijdens het rijden werd. Gisteren met shampoo gewassen en vandaag voor het rijden erg dik ingesmeerd met azijn en ze was weer haar rustige zelf. Maar dat zou toch wel lekker zijn, gewoon in de zomer kunnen rijden zonder dat je paard er vandoor schiet omdat ze gestoken is voor de zoveelste keer.
Al hou ik wel zielsveel van der, en ben ik blij dat ik niet van te voren wist dat ze ZE zou ontwikkelen.

EDIT: Hoe doen jullie dat met rijden in de zomer?? Want die van mij wordt dan echt gek van de vliegen en insecten. Ze kan dan echt in rengalop naar huis rennen, terwijl ze normaal liever lui dan moe is en amper vooruit te krijgen.