[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:50

MSophie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:10

Op een stal waar ik veel kom is een groot paard is van duitse mensen die heeft ook zomer eczeem, is redelijk onder controle en hun gebruiken alle dingen van leovet ! de hele rits potjes en dingetjes staan er..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 02:36

phylos ik vind van wel,vooral omdat het de huid heel vet maakt.
maar elk product is toch een kwestie van uitproberen..wat bij de een wel werkt hoeft het bij een ander niet te doen

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:23

bij deze dan mijn foto`s...

staart:
Afbeelding

gecamoufleerd:
Afbeelding

Afbeelding

manen:
Afbeelding

nogmaals: graag niet de naam van mijn paard of mij oid noemen mocht je haar herkennen. zie profiel ;)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:07

Ik vroeg mij trouwens af of iemand de resultaten van de lijstjes die we een tijd geleden hebben gemaakt al heeft?
Ik heb net het topic vluchtig terug gelezen maar kon niet zo snel iets vinden.

Mijn eczemer moet nog steeds met zijn deken op blijven, zodra ik hem af doe gaat hij weer schuren. Naar mijn idee is het bijna erger dan in de zomer zelf. Zijn staart is gelukkig helemaal onaangeroerd sinds hij de deken draagt en die is al weer goed aan gegroeid. Ik heb helaas geen foto's van voor en na.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:15

Wij hebben ook een heel goed seizoen achter de rug, alleen momenteel is het verschrikkelijk. Ben zelfs weer volop bezig met insectenspray....
Deken blijft zeker nog even op, het paard van iemand anders stond al zonder en heeft al zijn manen afgeschuurd.
Hopen dat het snel kouder wordt!

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:20

die van mij is dit jaar eczeemvrij geweest :D en dat maar met 3 verpakkingen vlooiendruppels en naar binnen met zonsop en ondergang...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:18

Wegens drukte een hele poos niet hier geweest maar toch even grof bijgelezen:

@ CS Ooh jee at erg dat zo'n geweldig seizoen zo moet eindigen voor je mooie meid... Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op...

@ Myour: Wauw wat zijn Cas zijn manen hard gegroeid! Zo snel gaat het hier niet hoor!!

Zelf kijk ik heel positief terug op afgelopen seizoen. De Rambo deken is voor Pride genoeg geweest om zowel manen als staart heel te laten. Een jaar geleden was ze veel meer manen kwijt en hadden we er enkele maanden het hoofd-schud fenomeen bij (we dachten door de jeuk, achteraf moeilijk te zeggen). Geen hoofdkap nodig gehad dit jaar, enkel wat plekjes onder de ogen die imo prima te overzien waren. Klein minpuntje is dat de dikte van de manen wel afgenomen is waar de deken drukt, hier zijn ook meer witte manen gekomen. Maar ach, ik klaag apsolute niet!
Pride heeft sinds woensdag geen (hals)deken meer op. Tot vandaag nog niets aan de hand. Smeer voorlopig 3 keer per week MTG op het 'gekwetste' stuk en ter ondersteuning nu de laatste 'warme dagen'.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:25

Shadow heeft van de week wel geschuurd, maar ik denk niet dat het zomereczeem is. Het is alleen een klein plekje op zn staart, ik denk 1 of ander gemeen steekbeest ofzo. Manen en staart gaan verder goed, hij schuurt niet alles af, alleen dat plekje staan de haren een beetje overeind, heb er uierzalf op gedaan, kijken of het helpt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:45

Heb het weer redelijk onder controle :D
Duurt een paar daagjes, maja, het lukt :D
Vandaag wederom weer niets geschuurd.
Gister ook niet, had gisterochtend heel vroeg haar behandeld.
En tegen 5 uur nog even snel langs stal gesjeesd (waren toch in de buurt) en wederom niets geschuurd.

Heb er eenmalig levertraan ingesmeerd (hele manen zijn nu zo ranzig haha) en geef weer drainage.

Mag nog niet te hard hopen, maar 2 hele dagen vind ik toch wel heel wat :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:51

Ik vond het helemaal niks die huidolie van leovet..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:58

Ik ben nu een weekje bezig met die dranaige van de groene os. Heb nu wel het idee dat het deze keer een behoorlijke impact heeft op mijn paard. In de training is hij erg slap, na een training is hij ook helemaal op, maar wil het nu toch wel minstens 1 week volhouden. Als hij zo slapt blijft wil ik dan even stoppen om te kijken of het daar aan ligt. Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring? Hoe lang geven jullie de drainage?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:03

Even een overzichtje van mijn pony...

Dit is Rosa bij haar vorige eigenaar:
Afbeelding

Zo kwam ze bij mij aan:
Afbeelding

Dit is Rosa 1 week geleden:
Afbeelding

Ben helemaal trots er op...

Helaas heeft een weidemaatje het laatste plukje er af geknabbeld...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:05

nathalie84:

zou dan toch een stap terug doen in de training hoor als hij zich zo overduidelijk niet lekker voelt.

toen ap zijn eerste drainage kuur lkreeg had hij er hoofdpijn van..
veearts was toch op stal en ik zei tegen hem dat hij wat rustiger was dan anders en ik zag hem steeds met zijn hoofd tegen de stalwand staan.
volgens de veearts had hij hoofdpijn in verband met de afvoer van de afvalstoffen.

drainage compositum kan best een heftige invloed hebben hoor,zou dus even rustig aan doen.
zou niet stoppen met de drainage, het is homeopathie he?
en daarbij kunnen de klachten juist eerst erger worden voor ze afnemen.

liever je paard een paar dagen vrij en wel doorgaan met de kuur.

angelsditch,wat een mooie bos manen zeg! :D

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:09

Thanx Ellepel, een paar daagjes wat minder zullen hem dan wel goed doen :j.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:19

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:21

Even een vraagje tussendoor...
Op mijn stal gaan per 1 november de paarden weer op stal.
Mijn haf heeft haar Rambo tot nu toe nog steeds 24/7 op gehad aangezien ze in de wei stond dag en nacht, wat zouden jullie aanraden, kan ik haar deken op stal af laten en alleen als ze naar buiten gaat opdoen, of kan ik hem beter op stal ook op laten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:22

op stal ook omlaten.

mijn ervaring bij appie is dat als hij een deken af heeft op stal dan sneller gaat schuren dan ,met deken.
zou nog even wachten,als je echt ziet dat er niet geschuurd word kun ja altijd later nogm de deken afhalen he

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:26

Ja dat is waar, ik vind het ook een fijner idee om hem gewoon nog om te laten, stel dat die stomme mugjes ook nog in stal komen!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:36

Ellepel: ik begrijp dus dat je een heel flesje moet opmaken (ongeveer 1 maand)? Ik heb het de vorige keer namelijk met op advies van Josephien gedaan, en toen was het 2 weken. Ik had nog een half staan en dat is nu bij op, dus ik eigenlijk weten hoeveel dagen omdat ik begin aan een nieuw flesje.

Ik doe de kuur trouwens in combinatie met probiotica van Groene os

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:47

nathalie: Shadow was er de eerste keer ook helemaal futloos van. Gigantisch aan de diarree, sloom, ga zo maar door.
Heb haar toen ook lekker laten staan, wel de kuur afgemaakt.
Nu heeft ze hem vaker gehad en heeft ze er geen last van en is ze juist opgewekter.

Josefien adviseerde mij toen ook 2 weken, maar gaf het ook langer. Afgelopen zomer zelfs hele zomer door! (Nouja 3 maand en dan een stoptijd).
Zo te horen is je paardje nog lang niet schoon dus zou gewoon nog even doorgaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:53

even denken hoor,misschien kun je voor een paar dagen de dosering verminderen?

ohw lees:
Citaat:
Drainage Compositum kan wel een lichte beginverergering geven van de bestaande klachten. Deze mag echter in geen geval zo erg zijn dat het dier er echt ziek van wordt. Veel dierenbezitters rapporteerden dat met name de ‘zwakke plekken’ in het lichaam van hun dier extra opspeelden tijdens het geven van een drainagekuur. Vaak zijn dit verergerde huid-, vacht-, oog- of oorproblemen, of dunne, slijmerige of stinkende ontlasting. Dit is niets vreemds, het lichaam werkt afvalstoffen voornamelijk via de uitscheidingsorganen het lichaam uit. Wanneer het dier echter duidelijk ziek wordt door een heftige uitscheidingsreactie is het aan te raden om tijdelijk te stoppen en in overleg met een dierenarts de dosering te verlagen.

Ook wanneer dergelijke verschijnselen langer dan 3-4 weken aanhouden (doorgaans duurt het ontgiften ca. twee weken), is het raadzaam contact met een (holistisch) dierenarts op te nemen.

je kunt dus idd de dosering verminderen een paar dagen,staat me eigenlijk wat bij dat ik dat toen bij appie ook gedaan heb.
was ook ongeveer toen ik 2 weken er mee bezig was.
staat me wat bij dat ik toen 4 dagen lang 10 druppels gegeven heb.
toen knapte hij weer wat op en heb ik de dosering verhoogd.

kan best zijn omdat jouw paard heftig reageerd het verstandig is om de dosering dan te verlagen en te kijken hoe het gaat?
overleg anders met josefien,zij kan je best wel adviseren

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:07

Het is met drainage eigenlijk mooier als je wat rustiger aan begint en niet gelijk de hele dosering. Als je paardje te heftig reageert dan is het raadzaam om de dosering te halveren, kijken hoe het gaat en dan weer langzaam op te bouwen. Hoe lang je paard drainage nodig heeft is afhankelijk van de hoeveelheid afvalstoffen die je paard heeft. Voor de een kan dat 2 weken zijn voor de ander 2 maanden of langer. Maar aangeraden wordt 1 maand 2x per jaar.

Drainage Compositum is ook aan te raden boven bijvoorbeeld groene leem omdat groene leem alleen de darm reinigt en niet de andere organen aanzet om harder te gaan werken om de gifstoffen eruit te werken. Dieren kunnen er echt beroerd van worden. Helemaal omdat je een dier niet kan wijsmaken dat hij tijdens een drainagekuur eigenlijk veel moet drinken daardoor blijven er veel afvalstoffen wat langer in het lichaam.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:08

Nathalie84 schreef:
Ik ben nu een weekje bezig met die dranaige van de groene os. Heb nu wel het idee dat het deze keer een behoorlijke impact heeft op mijn paard. In de training is hij erg slap, na een training is hij ook helemaal op, maar wil het nu toch wel minstens 1 week volhouden. Als hij zo slapt blijft wil ik dan even stoppen om te kijken of het daar aan ligt. Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring? Hoe lang geven jullie de drainage?

Als ik een paard aan de drainage heb werk ik er helemaal niet mee, ik laat het enkel los bewegen in de bak en kijk hoeveel het lopen wil en hoe hard (paarden staan hier altijd buiten dus extra laten bewegen is ook niet noodzakelijk, dat heb je weer wel als ze meer in een stal staan)

Ik ben er altijd erg voorzichtig mee. Mijn moeder heeft zelf ook drainage middelen gebruikt en dit moet je echt niet onderschatten...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:10

Diaz hier is trouwens flink aan het ontgiften van haar kuur.. Uit haar oren komt allemaal troep en op sommige plekken is haar huid week waar dan wat pusserige vloeistof doorheen komt.. Klinkt vies maar ze doet het goed en heeft overal zin in..
Jeuk is al vele malen minder en haar staart en manen beginnen mooi te groeien :-)