Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jotoma schreef:@yarrah: welk dieet bedoel je dan? Op zo min mogelijk suikers zetten?
Mijn paard wordt snel dik, dus die heeft sowieso niet veel baat bij fructaan. Of suiker bijdraagt aan meer jeuk is volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen, maar meer ervaring van bokkers. Correct me if i'm wrong
Jotoma schreef:Oke, kriebelen aan de staart was tot een aantal weken terug niets aan de hand. Maar sinds een paar weken geniet hij er volloo van en zo gauw ik kriebel reageert hij erop. Omhoog en opzij zodat ik er goed bij kan..
Mi_Amore schreef:Kort gras is niet oké, lang gras is niet oké, dus ik weet het niet meer![]()
Toen ik strookbegrazing deed was het geen vers voorjaarsgras, maar het stuk was al eens 2x afgevreten geweest.
Mijn mede-weidegenoot heeft vorig jaar ook aan strookbegrazing gedaan, serieus nog geen vierkant metertje gras per enkele dagen en paard ontplofte gewoon van de jeuk
Mijn paard staat niet op dieetZij krijgt gewoon de hele dag door hooi.
Vorig jaar ging mijn paard elke dag een half uur op de wei, op gras waar mijn andere paard eerst een week had opgestaan. Dat ging op zich best vrij goed.
Als ik mijn paard overdag hele dagen op de wei zet, dan kan ik het wel schudden
Dan liggen in no time de oren opengeschuurd tot bloedens toe, de ogen ook, buiknaad ook, én de tepel afgebeten (want ja, mijn paard heeft 2 jaar terug haar tepel afgebeten door de jeuk)
Marjo89 schreef:Jotoma schreef:Oke, kriebelen aan de staart was tot een aantal weken terug niets aan de hand. Maar sinds een paar weken geniet hij er volloo van en zo gauw ik kriebel reageert hij erop. Omhoog en opzij zodat ik er goed bij kan..
IN wat voor omgeving staan jullie paarden
Ik ben nog niet al te lange tijd geleden verhuist.
En eerder had ze echt altijd jeuk rond deze warme periodes
Waar ik eerder stond was een water poel, een hele berg bomen rondom de weide.
En nu is er geen water op d sloot na die stroomt.
En 0,0 boom & kneiter veeel wind, ik denk dat hierin het verschil zit.
Nivada schreef:Maar je paard staat dus helemaal ingepakt en nog jeuk?
Dan ligt het niet aan de mugjes.. toch?