[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:47

oh nee wat balen zeg!

Ik snap ook niet zo goed waarom Wisse's manen zo dunnig worden, aangezien het echt geen hevig seizoen is met de lagere temperaturen en vele regen en weinig zon??!?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:35

chipieke wat balen zeg!!
:(:)

ik had het laatst met appie ook,die had de hals van zijn eczeemdeken ook kapot geschuurd en er missen nu ook heel wat manen.
hij is ondanks zijn deken ook nog heel erg jeukerig.
ik denk zelf toch wel dat het gras er wel mee te maken heeft,hij staat toch eigenlijk nog net wat te rijk voor zijn doen.

weet niet hoe het gras momenteel bij jou is?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:11

het vele water is vast wel goed voor gras, zal het gras nu wat vetter zijn?

Wisse staat toch nog maar niet op het land (zadel lag nog goed dus kan nog even doortrainen), hij staat nu dus 1 dag per week op het land en gaat de eerste week van september een paar dagen het gras op. staat volgens mij niet zo heel veel, is niet zo erg groot en staan dagelijks paarden op.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:48

sunrise gaat ook slechter,halve manenkam weg(andere pony gedaan,en valt me op dat het stuk ingesmeerd met derfen onwijs snel afbreekt en andere stuk dus niet)
maar echt balen om zo de pony aan te treffen chipieke,weet hoe je voeld als je zo de boel aantreft :j
ik had vannacht een oude pagony opgelegd vanwege natte deken gisteren, weet niet hoe het kan.....hele voorstuk eraf?
halve hals was er nog over.....en bedankt sun..... :(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:13

wat was er precies af?!?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:05

zwarte hals-elastiek is foetsie, en bovenkant van het halsstuk lag bovenop open,beetje scheiding in het midden idee,flappen aan elke kant...
niet meer te maken :?
ik denk dat ze met haar achterbeen is gaan krabben aan haar hoofd en met hoefijzer is blijven hangen,tutje is best lenig als ze jeuk heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:08

Pff, hier mist er ook een stuk manen :( Deken is wel nog gewoon heel (gelukkig :+ ) en verder snap ik er echt niks van .. Ging jaren goed, vorige deken was niks waard dus toen gingen z'n manen ook kapot, dan kwam er dit (soort) deken en groeide alles weer mooi .. En nu is alles weer weg (naja, de helft van z'n manen toch) ;( Het is trouwens gewoon puur de manen weg, geen wondjes verder ofzo ..

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

(en dit lijkt niet zo omdat hij loopt)

;( ;( ;(

(die voor-foto is trouwens toen met die bultjes en enorme jeuk waarvoor hij is behandeld, dat lijkt nu wel weg te zijn gelukkig ;) ).

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:10

wat zonde allemaal zeg van de manen en eigenlijk vooral weer van de jeuk die de eczemers hebben op t moment. ij mij valt het nu wel weer mee. Ik zmeer geen derfen meer omdat ik steeds de korsten met dod vel met haar eraan na het gerbuik ervan af kon trekken. De dame staat weer in de burka met effol haar lotion, dat gaat nu eindelijk weer goed. Ikz al eens een foto maken!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:42

mijn pony gaat super met derfen eigenlijk ben heel tevreden over. zo kwam ze bij mij met wondjes in april en heb ik haar manen in een fjordboog moeten knippen om fatsoenlijk te kunnen insmeren en heeft ze nu nooit meer plekjes en groeien de manen langzaam terug (ze zal dus volgend jaar opelijk geen boogje meer hebben *\o/* ) Nu wel mega lelijk haha voorste kant al helemal omgeklapt achteraan nog steil overeind maar gaat uiteindelijk ok wel

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:36

Ik heb vaker gehoord dat de combinatie Derfen & deken niet heel goed is....
Het schijnt een beetje OF Derfen OF deken met ander smeersel te zijn.
Doordat de Derfen gaat broeien onder die deken gaat het haar uitvallen... heb dat nu toch wel erg vaak gehoord....

Ik heb nog een andere vraag: ik wil de rambo hoody bestellen maar vroeg me af of de maten precies zo vallen als de dekenmaten van bijvoorbeeld de Amigo regendekens?
Dat ik niet een soepjurk voor hem bestel :-(

Hier is de eczeem ook weer erger.... mmm. Weet niet goed hoe het komt.
De Culico druppels zijn wel op, en heb wel het idee dat het sinds ik het niet meer gebruik weer verergert is... dus ik heb ze maar weer besteld!

Sterkte met alle jeukers! :(:)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:40

@Ninx, jij gebruikt dus ook de culico druppels. En geef je dan ook nog allergie druppels erbij, of alleen de culico? En hoe lang gebruik je ze al?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:43

Wij zijn op zoek naar een Boett deken maat 6 of iets groter. Heeft er iemand wat liggen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:47

WesseLady schreef:
@Ninx, jij gebruikt dus ook de culico druppels. En geef je dan ook nog allergie druppels erbij, of alleen de culico? En hoe lang gebruik je ze al?

Hij kreeg ze al toen ik hem kocht. Dus vanaf afgelopen voorjaar. Nu de druppels op zijn bemerk ik echt een verergering.... en flink ook :(
Hij had alleen jeuk en wat kleine schilfers.... nu zitten er onder zijn manen dikke korsten... arm ding.
Dus nu Culico opnieuw besteld, en ook de Allergie er maar bij.... even knallen om hem er doorheen te helpen!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:27

Okee.. dan doet het dus toch wel iets. Bij Bas merk ik niet direct grote verschillen, maar hij krijgt het ook gewoon elke dag. De eczeem is ook wel onder controle, idd alleen schilfers en jeuk, maar met de deken op valt dat ook enorm mee.
Toch maar gewoon blijven gebruiken dus! ;)

Hopelijk gaat het weer beter als ie straks weer druppels krijgt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:32

de RSIH is bij ooteman in de aanbieding voor E100 nu :)
http://ooteman.nl/op-en-om-het-paard/de ... hoody?N=15

Hebben jullie trouwens dit topic gezien?
[MD] Zeer erge zomerexceem... en nu?

Paardje is net 1 dag verhuisd en staat daar op stal en bloot buiten, als een paard echt zwaar eczeem heeft kan dat toch gewoon niet zonder zich compleet kapot te schuren???
vind het erg fijn dat het goed gaat met het paardje hoor en denk dat eigenaar er zeker goed aan heeft gedaan om dit te proberen, maar ik vind het vreemd dat het nu meteen goed gaat?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:04

Mijn haflinger heeft waarschijnlijk last van lichte zomerexceem. Ze heeft staat veel te schuren aan haar staartwortel en een bepaald gedeelte op haar manenkam. Wat is een goed middel om te smeren? Het liefst iets wat niet te bruin is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:29

opisop_shop schreef:
de RSIH is bij ooteman in de aanbieding voor E100 nu :)
http://ooteman.nl/op-en-om-het-paard/de ... hoody?N=15

Ik probeerde ze te bellen of ze ze wel op voorraad hebben... of dat ze eerst een bulk bestellingen binnen harken en dan pas bestellen...
Ik heb er zsm 1 nodig....
Weet jij zeker ook niet? Er wordt daar niet opgenomen...

Joke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:17

Ik heb ook die manenuitval, komt omdat mijn paard een flinke nek heeft, gevolg dekens te strak en uitvallende manen (altijd onderste deel). Nu heb ik een superlicht deken besteld en volgend jaar rond mei kan ik jullie laten weten of dit helpt. mijn andere dekens doe ik weg: een rambo en boett. De rambo heeft maar een maand op mijn paard gelegen. Indien iemand interesse heeft, beiden voor een paard met deken maat 1m95. Maar indien je paard last heeft van manenuitval door het deken zelf zou ik dit type deken niet nemen. Tegen zomereczeem zelf helpen ze super, want schuren doet hij niet ( meer).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:22

Joke13: hoe vaak haalde je de deken eraf om te 'luchten'?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:47

Is dat deken van vantaggio een beetje goed? Ik ben erover aant denken deze aan te schaffen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:13

Heeft iemand hier de sweet itch hoody wel eens gewassen? En zo ja, waarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:17

Ninx schreef:
Ik heb vaker gehoord dat de combinatie Derfen & deken niet heel goed is....
Het schijnt een beetje OF Derfen OF deken met ander smeersel te zijn.

Ik doe geen smeersels ... |(
Heb er echt geen verklaring voor ...

Ivm dat luchten wat ik later heb gelezen .. bedoelen jullie echt de dekens wisselen? Of gewoon tijdje de deken af? Hoe doen jullie dat eigenlijk?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:28

2005 schreef:

Ik was ze gewoon met wasmiddel en laat de machine extra spoelen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:30

yvonnedv schreef:
2005 schreef:

Ik was ze gewoon met wasmiddel en laat de machine extra spoelen.

Ok. Die van mij is nu zo vies (stinkt, ze heeft er meer in de mest gelegen), dat hij echt gewassen moet. Maar zag dat rambo ook eigen wasmiddel heeft, dacht misschien moet het daarmee?

Joke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:16

Ik heb die rambo gewassen met vloeibaar wasmiddel, maar wel de zware metalen gespen even ergens inwikkelen anders is je wasmachine naar de haaien.
Over het luchten, dat deed ik tot voor kort zelden ( een keer per week). Ik probeer het nu vaker te doen bij slecht-muggen weer.