Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Parasieten en Luis
Paarden met een verminderde weerstand of paarden die met vreemde paarden in contact komen lopen nog wel eens de kans besmet te raken met een parasiet, schimmel of luis. Die luis, schimmel of parasiet is niet altijd even makkelijk te bestrijden en menig paardenbezitter zal bij de dierenarts shampoo hebben gehaald om het paard te wassen en dit na een tijd te herhalen.
Geen probleem als er een wasplaats aanwezig is en het weer meezit. Maar dat is niet altijd het geval. Vidoma heeft hiervoor een uitstekende oplossing, ontwikkelt door Animaderm. De Derfen-lotion heeft naast de goede verzorgende werking op de huid nog een functie. Parasieten, luizen en schimmels worden geweerd door de werking van de natuurlijke plantenextracten die in de Derfen-lotion zitten. Hierdoor kun je een paard dat niet gewassen kan worden toch snel en makkelijk van zijn probleem af helpen. Derfen helpt snel en geeft een goed resultaat, ook als er in de winterperiode moet worden behandeld. Zowel bij mok, luis, wintereczeem etc biedt Derfen een goede oplossing.
2005 schreef:Rambo is een superdeken! Heel sterk en blijft bij mijn paard altijd perfect zitten. Ze heeft een keer vastgezeten in draad en paaltjes, deken heeft haar beschermd (was amper stuk) en is netjes blijven liggen. Ook met rollen schuift die nooit.
Het verbaast me trouwens dat mensen de Rambo niet geschikt vinden voor een brede boeg en korte rug. Bij mij ligt hij namelijk het beste van alle dekens die ik heb. Moet wel de dekens met een v-sluiting hebben (zoals de sweet itch).