[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:55

Hier heb ik op aanraden van een kennis een acupuncturist (dr. J-Y Guray) naar Dalicia laten kijken. We zijn nu twee behandelingen verder, maar ik zie of vooral hoor niet veel verschil. De fluittoon (wss door een diepliggende ontsteking van de lymfeklieren die ook weer de zenuw prikkelt) blijft, maar ik mag natuurlijk niet te veel verwachten op 3 weken tijd...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:20

kan me voorstellen dat je wel heel erg gehoopt had dat er meteen verbetering zou zijn...hopelijk komt dat dan nog wel....

Malenka

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:41

Nilay is twee weken geleden verhuisd. Hij doet het heel erg goed. Ik heb hem 1 keer zien knikken. Dat was bij spanning. Verder gaat het prima. We hebben het trainen weer opgepakt en gaan lekker het bos in.

Binnenkort wil ik wel een tandarts laten komen. Hij kauwt nog maar 1 kant op en maakt proppen. Hopelijk blijft het na de behandeling hoed gaan.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:30

Fijn malenka!

Mijn paard begon vandaag weer te schudden.. Ik zag het al toen ik haar uit de wei haalde. Met rijden deed ze het ook. Ze wordt dan ook erg heet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:36

Ik baal daar altijd van, iedereen lekker aan het rijden en ik zit met een schuddende pony.
had wel zin gehad in een buitenritje.
maar helaas appie schud ook weer, dus dat word nog even niet rijden. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:02

Hier ook hetzelfde balen. Janouk staat overdag binnen, want ze heeft teveel last en rijden overdag is er ook niet bij

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:08

Ik moet zeggen, Hunk schud nog steeds verrassend mild voor deze tijd van het jaar. Wij moeten wel weer voor behandeling met acupunctuur, maar alles wat is opgebouwd lijkt nu dus wel stabiel te blijven, heel fijn! Laatste behandeling was alweer een half jaar geleden :) Nu moet ik wel zeggen, hij staat in een grote groep, s avonds in stal, heeft 4 schuilplaatsen, maar staat het liefste zelf gewoon in het zand. Heel blij ben ik met hem!
Wat vervelend wel voor jullie dat ze nog zo erg aan het schudden zijn... Vonden ze nou maar een goede methode waardoor het wat kon minderen..

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:19

Zo, ik kan weer beginnen bijlezen... Ik heb enkele maanden prima gereden, stak het op stoppen met rijden met neusriem. Maar donderdag was het weer mis: Heftig schudden, teugels uit de handen rukken om de neus te kunnen schuren aan de benen tot zelfs in volle draf de neus aan de wand schuren.
Ik dacht even dat ze gewoon een slechte dag had, maar de dag erna was het nog steeds zo.

'Slachtoffer' is een haflingermerrie die 24/7 op de wei staat. We rijden in een binnenpiste. Het schudden is nooit weggeweest, maar beperkte zich de laatste maanden tot een 'elektrisch schokje'.

Mijn meeleesmodus gaat dus weer aan, helaas...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:27

Toch opvallend ook een haflinger? Er zijn er meer in dit topic. Tot 2 jaar terug had ik het nog nooit live gezien. Terwijl ik toch heel wat haglingers ken,
is meer mensen dit opgevallen?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:04

Ik heb heb ook eerder niet gezien. Wesco heeft het een jaartje.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:05

Ik las het in dit topic, ja.
Mijn merrie heeft in december nog een kuur gehad met gabapentine, uitgaand van een neurologisch probleem aangezien ze ook bij slecht weer en binnen shaket. Heeft echter geen merkbaar effect gegeven.
Heb me er bij neergelegd dat ik haar met periodes gewoon niet aan het werk kan zetten. Vind het wel enorm jammer. Maandag heeft ze nog geweldig gelopen onder het zadel...
Zit nu naast de wei, maar geen geschud te zien. Momenteel heeft ze dus geen last, terwijl de zon hier heerlijk schijnt en er een stevige bries staat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:31

Appie is welsh :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:23

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:57

Even jullie mening vragen...
Aangezien mijn meisje weer enorm last heeft, heb ik de DA gemaild. Ik ben namelijk niet zeker of het een allergische reactie is op pollen of toch nog iets anders...
Ze vindt het zeker geen gek idee om een endoscopie in de kliniek te laten doen, om na te gaan of er irritatie van de slijmvliezen is.

Zijn er mensen die dit hebben laten doen? Wat zijn de ervaringen? Hebben jullie er concrete handvaten aan over gehouden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:11

Ik heb het niet laten doen.
maar wel de vraag,stel je laat die dcopie doen en er is irritatie te zien van de slijmvliezen..
wat gaat er dan gebeuren?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:32

Nouja, dan weet ik dat een allergie de oorzaak is, en het niet een andere oorzaak heeft.
Ook de enige reden om het te doen, momenteel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:38

Nou ik bedoelde meer wat dan de behandeling zou zijn als het een allergie is.
krijgt je dier dan medicatie?
Ben wel benieuwd wat er dan uit die scopie komt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:59

ik heb bij Gringo in 2009 ook een brocho-scopie laten doen bij Visdonk
was bij hem niks te zien op slijmvlies,wel dat alles smaller dan gewoonlijk is

ze hebben hem toen op pretnisolon gezet, ik kreeg voor 42 dgn mee maar ben ermee gestopt na 30 dgn omdat hij een doffe vacht kreeg en ging hoesten
hij had totaal geen weerstand meer

tegen allergie kunnen ze weinig
is er via bloed te zien voor wat dan kunnen desensibileren? [ hoe dat ook heet?] en spuiten ze om de zoveel tijd een beetje van dat waar hij een allergie voor heeft in
helaas was bij Gringo alles pos met de bloedtest en kon dat niet

hij heeft toen om de 6 weken [ was in 2012] een injectie Voreen gehad wat goed werkte

en anders via homeopathie dat heb ik in 2010/2011 gedaan dat hielp echt fantastisch maar kost een berg en ben daar na 1.5jr toen hij goed was mee gestopt

nu is het vanaf zomer 2013 na 1x in febr nog Voreen injectie gehad te hebben met puur pollen en nostrilvet super gegaan
dit jaar iig wel weer puur pollen en ook de MSM schijnt ervoor te werken dat krijgt hij ook hoop ik dat hij er weer goed doorheen komt

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:16

Heeft iemand van jullie wel eens hypericum perforatum 200k van vsm gebruikt ter ondersteuning voor het headshaken? Hoe vonden jullie dit werken?

Janouk, ik dacht dat jij cranio sacraal bij Joey Philips had laten doen en dt dit goed hielp? Is dat dan al weer uitgewerkt? Wat zijn jouw ervaringen met deze therapie?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:23

Vorig jaar hielp het super en bleef het maanden weg.
maar nu helpt het maar een paar dagen en komt het weer terug.
de behandeling is fijn voor Janouk. Ze voelt zich goed daarna, soepel door haar lijf, zeker een aanrader.
helaas lukt het nu niet het blivend weg te krijgen. Er zijn duidelijk teveel triggers.
ik ben echt onwijs aan het puzzelen

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:34

Wat vervelend om te horen zeg! Ik hoop dat je er uit gepuzzeld komt. Ik heb wel het idee dat er dit jaar ook wel heel veel pollen in de lucht zitten. Ik heb er zelf ook meer last van.
Heb je ook al eens homeopathie geprobeerd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:54

Appie schud nu juist heel weinig, maar er zijn ook een flink aantal bomen bij zijn wei gekapt.
janouk, wellicht een idee om een middel te proberen wat de aanmaak van histamine remt?
Er zijn daar wel al middelen voor bij paarden, bijvoorbeeld cyproheptadine.
net als de hooikoorts tabletjes voor mensen geven deze best wel goed resultaat. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:33

Allemaal al geprobeerd.
Janouk wordt homeopathisch ondersteund.
De veearts heeft haar nu een puffer met masker voorgeschreven. Kijken of het verschil maakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:24

Zou wel fijn zijn he als dat zou helpen.
Hoe gaat dat in zijn werk met die puffer. Wil je daar een foto van maken? Ben wel benieuwd namelijk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:02

Afbeelding

op een neusgat plaatsen: pufjes geven en wachten tot ze ademhaalt. (ze wil nog wel eens haar adem in houden).

Foto nemen bij Janouk is lastig: ik heb alle hens aan de nodig om het apparaat op het neusgat te houden.