Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Vorige week donderdag, 29 sept. Volgens de DA de beste tijd om te testen, waardes waren niet schrikbarend maar wel te hoog.
Onjuiste info?
MarliesV schreef:Ik mag mij helaas hier ook melden.
16 jarige haflinger merrie, 2 jaar geleden bevangen geweest, goed afgevallen daarna.
Staat op enkel hooi, vitamine korrel en wat dingen als probiotica, mariadistelzaad, eiwitten en Optiform.
Haarde ontzettend lang door (eigenlijk niet gestopt) dit voorjaar, heeft al een zeer slechte rug en dit werd nog erger, meer hangbuik. Daarnaast viel ze in op onbeperkt hooi. Dus laten testen.
33 wat 20 mag zijn volgens de DA dus gelijk begonnen met Pergosafe
Pony is net verhuisd naar een plek met meer contact, meer ritme en meer rust (maar 1 paard ipv 4, minder paarden bewegingen/mensen).
Staat er verder erg goed bij gelukkig en is blij en vrolijk. Maar lees graag hier mee, van mensen met ervaring kan je altijd leren.
MarliesV schreef:Die verhuizing is een dag na de test gedaan, dus zal geen stress invloed hebben, ze stond al 5 jaar op dezelfde plek.
2 jaar geleden bevangen geweest (toen was het 13 qua uitslag) en daarna op een weloverwogen schema gezet qua voeding en beweging, doet ze het erg goed op, is in de loop van de tijd wel aangepast iom de DA. Ze is helaas wel IR.
Ik zie dus nu andere singalen bij haar, welke ik dus niet kan plaatsen behalve binnen de bucket PPID.
Hier onder de tabel die de DA gebruikt te referentie.
[ [url=m/OBPMCP.png]Afbeelding[/url] ]
Hier komt dus die 20 qua waarde uit, waar ze 2 jaar geleden op 13 zat (en toen was er wel stress natuurlijk), zat ze nu op 33.5 pmol/L
Ninx schreef:Welke symptomen heeft hij Isabelle98?
Isabelle98 schreef:Ninx schreef:Welke symptomen heeft hij Isabelle98?
Bedankt voor jullie reacties!
Hij heeft sowieso equine astma, maar dit is de laatste tijd weer verergert (luchtwegklachten). Hij heeft veel last van gas in zn buik, zomereczeem en is met momenten erg futloos..
Hij is 14, maar verder nog nooit (heb hem al 11 jaar) hoefbevangen geweest.
Ninx schreef:Welke symptomen heeft hij Isabelle98?