Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
darkadia schreef:Ik kom hier ook even mee lezen/binnen vallen. Eerste jaar nergens last van gehad, maar sinds vorige zomer licht eczeem. Heeft ivm luchtweginfectie flinke prednisolon kuren gehad dus vermoed dat dat de weerstand heeft aangetast en gevoeligheid verhoogt.
Vorige zomer stond meneer 24/7 buiten en onder de EJ eczeemdeken. Echter waar hij met name schuurt/jeuk heeft is zijn staartwortel en zijkanten van zijn hoofd tussen mondhoeken en jukbeenderen.
Ik ben dus aan het kijken voor een fijn smeersel om dit te verzachten zodat de huid zich hopelijk kan herstellen. Gebruik nu MTG va shapleys en dat lijkt redelijk te helpen, maar hij schuurt nog wel. Verder wassen we zo nu en dan met kalmerende shampoo met teatree erin. Staat nu overigens onder een gewone fijnmazige vliegendeken. Met hals krijgt hij juist plekken bij zijn manen dus wil eigenlijk niet meer naar een 'echte' eczeemdeken. Ook heeft hij snel schuurplekken van de deken zelf op zijn boeg.
Daarnaast ben ik sinds kort magnesium gaan bijvoeren omdat dat overgevoeligheid van de huid zou kunnen verminderen.
Iemand hier nog tips/ervaring wat ik nog extra zou kunnen doen?
Kelly_J schreef:Zijn hier meerdere mensen die MCQ hebben geprobeerd?
Ik ben vorige week begonnen ermee en spray mijn twenterhengst er elke avond mee in. Tot nu toe nog helemaal niet geschuurd!Hij staat zonder deken en 24/7 op het land.
Had het wel verwacht aangezien we 2 klamme, warme dagen hebben gehad.. Ik ben druk aan het duimen dat hij er ook niet alsnog mee begint!
sunny43 schreef:Lijkt het of is het zo... hier veel minder insecten en dus jeuk. Misschien omdat het hier al maanden niet heeft geregend in zuidwest Nederland....
Jets schreef:Lalala wat jij plaats lijkt me ook wel iets, welke maat heb jij voor jouw fjord? Mijne zit qua hoofdstel en halster meestal tussen cob en full in. En heb je hem helemaal niet vast? Mijne heeft zo een wel eens afgeschuurd, alleen hebben we nu alles (behalve de waterbak) waar ze kan schuren uit de paddock gehaald..
ellepel schreef:Nou ja, ik ben vandaag niet op stal geweest,maar vond de paarden bij ons er ook erg rustig bij staan hoor.
Weinig vliegen inderdaad,denk door de droogte![]()
Dat appie nu wel jeuk heeft komt puur door het gras,