[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anita67

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:41

Hoi ik zoek een deken voor mijn 5 jarige Tinker bovenmaat 105 en onder 185 .

En hij staat 24/7 buiten

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:28

Ik breek even in in het topic. Ik heb geen paarden meer maar nog wel veel spullen liggen. Waaronder een EJ itch free deken maat 185, het is het oude model van 2 jaar geleden. Deken is nog zgan, is maar een paar dagen gebruikt.

Dus als iemand interesse heeft PB maar.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:40

Even voor diegene die Fibra voeren of willen gaan voeren.Ik kreeg een nieuwsbrief.....
Door omstandigheden was er iets met de prodctie. In april komt de anti itch uit, het suiker en zetmeel gehalte is verder omlaag gebracht en doordat ze andere deals hebben kunnen sluiten, wordt het ook goedkoper.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:18

dat is heel mooi had het inderdaad gehoord paard vindt super lekker en doet het er ook heel goed op ..gebruik het nu denk jaartje of drie ..voor mij niets anders /3

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:13

Ik gebruik het nu een aantal maanden en bevalt mij ook super. Ik combineer het met bio ron spelt en muesli.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:25

whaa ik doe er nog brandnetel bij en voor de rest niets

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:12

Brandnetelsl ja dat doe ik ook, de boeren zie ik al weer denken als ik aan de weg sta brandnetels knippen.
Ik droog ze onder de kapschuur.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:55

Hier momenteel nog jeukvrij (ondanks nu en dan uurtje op de wei), maar wel alweer een maand de deken op :)

Tot hier toe tevreden van de Boett! Hals is ruim genoeg waardoor de manen nu tenminste niet stikken en mooi blijven :D

Ik ben net op vakantie geweest en om het de horse-sitter gemakkelijk te maken, had ik 5 dagen de RSIH opgelegd.

Resultaat: een stuk manen dat aan het stikken was :n

Zo zonde :( De rambo gaat hier enkel nog op als de Boett in de was moet.

Iemand ervaring met de Boett hoofdkappen? Wat nu is het soms dat er een centimeter of 5 - 10 na de oren vrij komt te liggen, en ik wil natuurlijk niet dat daar geschuurd gaat worden :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:16

Boett deken ligt hier op en daar geen last van. Zitten iets van 4 bevestigingspunten (twee onder, eentje naar de schoft en eentje net achter de oren).

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:30

Jullie zijn voor de boett ?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:24

Ik begin sterk te twijfelen of het bij mijn shet vorig jaar Door de Luis was of echt eczeem.
Doorgaans heeft hij de hele winter luis en jeuk als je hem niet scheert.
Vorige week (al tijdje geen jeuk gehad) stond hij in die mooie week toch weer zijn kontje te schuren en nu twijfel ik weer.
Geven bloed testen nou wel of geen 100 procent bevestiging.
Ik meen dat mijn arts toen zei van niet.
Word er gek van.
Ook vraag ik me iets af, hij staat standaard met mijn andere shet en haflinger tijdens etenstijd bij elkaar.
Die dames hebben nergens last van een zo is de situatie nou eenmaal.
Wat kan ik het beste voeren wat ook goed is voor de dames met oog op de heer die altijd jeuk heeft?
Ik zie Door de bomen het bos niet meer

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:30

Anita67 schreef:
Jullie zijn voor de boett ?

Hij ligt hier net 4 dagen op, kan niet zeggen of hij beter is dan een andere deken. Stofkwaliteit lijkt wel 10x beter. Verder past hij ook netjes en de hoofdkap lijkt mij ideaal omdat het toch echt het hele hoofd bedekt wat bij de pagony niet is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:05

Ik heb wel al ettelijke mails naar Boett gestuurd voor de aankoop van een uierbescherming, maar ze antwoorden nooit -_-

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:13

Auraenguus schreef:
Ook ik heb er nu een (rambo sweet itch) voor mijn haflinger zit perfect, alleen bij de oren zit het best wel strak.ik denk dat ik die gaten wat groter maak. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Dit is bij mij ook zo, durf het alleen niet goed aan er in te gaan knippen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:25

Ik heb de oren ervan af geknipt. Heb 2 rambo's dus twee maskers, dan kan je het altijd proberen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:46

Ik was aan het kijken naar een Boett hoofdkap, jeeeetje die dingen zijn DUUR Ö

Heb gezien dat er bij mijn paard aan de borst een rekkertje loshangt die zorgt voor schuurplekken,
straks maar eens snel maken dus :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:12

Pff, tegenvaller hier.

Ik had ik de zadelmaker laten komen voor het zadel van Famke. Omdat de singelstoten nodig vervangen moesten worden en het zadel aan de achterkant nodig opnieuw opgevuld moest worden.
Verder was het zadel wel prima, zou een speciale gelpad onder moeten omdat Famke nog erg veranderd qua spieren, maar dan zou het goed zijn..
Echter krijg ik net een berichtje van de zadelmaker.. :( Ze heeft het zadel uit elkaar gehaald en het blijkt dus dat de boom bijna helemaal door de midden is. Hij is nog nét niet gebroken, maar het scheelt niet veel. Zadelmaker gaf al aan dat het maar goed was dat ik haar nu langs had laten komen, voordat ik met Famke op vakantie ga in de meivakantie naar Camperduin.. Want anders had ik misschien niet eens kunnen rijden daar.

Baal wel als een stekker. Zadel is de kosten voor een nieuwe boom niet waard. Dus dat wordt een nieuw zadel!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:41

Celine_Famke schreef:
Pff, tegenvaller hier.

Ik had ik de zadelmaker laten komen voor het zadel van Famke. Omdat de singelstoten nodig vervangen moesten worden en het zadel aan de achterkant nodig opnieuw opgevuld moest worden.
Verder was het zadel wel prima, zou een speciale gelpad onder moeten omdat Famke nog erg veranderd qua spieren, maar dan zou het goed zijn..
Echter krijg ik net een berichtje van de zadelmaker.. :( Ze heeft het zadel uit elkaar gehaald en het blijkt dus dat de boom bijna helemaal door de midden is. Hij is nog nét niet gebroken, maar het scheelt niet veel. Zadelmaker gaf al aan dat het maar goed was dat ik haar nu langs had laten komen, voordat ik met Famke op vakantie ga in de meivakantie naar Camperduin.. Want anders had ik misschien niet eens kunnen rijden daar.

Baal wel als een stekker. Zadel is de kosten voor een nieuwe boom niet waard. Dus dat wordt een nieuw zadel!

Niet voor dit topic bestemd of wel? :?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:20

Waar ik help smeren ze altijd ginseng op de wondjes, helpt heel goed! En verder met een eczeem deken.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:28

Sorry fout topic haha

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:34

Jotoma schreef:
Ik heb de oren ervan af geknipt. Heb 2 rambo's dus twee maskers, dan kan je het altijd proberen :)

Heb t wel over de gaten voor de oren in de deken zelf, niet in het masker. Weet niet of we nu over hetzelfde praten. Ik ga dat er maar niet af knippen, wellicht blijft de deken dan niet meer goed liggen en kan ik 120 euro weg gooien

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:37

xMathilde schreef:
Jotoma schreef:

Heb t wel over de gaten voor de oren in de deken zelf, niet in het masker. Weet niet of we nu over hetzelfde praten. Ik ga dat er maar niet af knippen, wellicht blijft de deken dan niet meer goed liggen en kan ik 120 euro weg gooien

Je kunt het oor gedeelte inknippen en zoompje eromheen maken (zodat hij niet verder zou kunnen scheuren).

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:21

ik heb het inderdaad ook ingeknipt. bij een deken heb ik er een zoom in gemaakt, bij de ander niet want het was zo veel gedoe, maar het scheurt helemaal niet verder en blijft netter zitten zo vind ik. :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:25

Ik heb Zenith zijn deken en masker ook maar op gedaan..
Afbeelding

De oren zijn eigenlijk net iets te klein dus ga nog even kijken of ik daar wat aan kan doen!

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:29

Mijn pony vindt een masker echt een ramp. Gaat met koppie naar beneden staan en ziet er erg zielig uit.... gelukkig door stal/wei tijden denk ik tenminste, nog steeds nergens last van.