minimelona schreef:ze drinkt en plast dus ontzettend veel,
heeft op afwisselende plekken bijna altijd wel onverklaarbare wondjes met dikke opgedroogd wondvocht korsten ,
hb geweest een jaar geleden, 2 weken geleden niet volgens de oude DA omdat ze niet reageerde op die knijper op voetjes maar maar DA2 (waar ik ook nu steeds contact mee heb, jonge verse veearts) er dus wel af en aan pulstaties voelde en ik dus ook.
en ze loopt afwisselend links en rechtsachter niet goed; blijken te strakke kniebandjes te zijn, die knietjes op slot doen gaan? iets met spierafbraak? Artofie zo even uit mijn hoofd gezegd?
Da noemde wondjes in mond en ik heb laatste tijd idd niet in mond gekeken, maar mij wel weken terug verbaasd over het feit dat haar lippen ietwat naar buiten stonden en ik er idd plekjes opzag. En het is me opgevallen dat ze sinds een week of 2 ontzettend veel gaapt, weet dat dit op maagzweren duid, maar kon gewoon niet geloven dat mijn kleine bikkel daar ooit gevoelig voor zou zijn, maar dus wel als ze cushing heeft.
Maar weten jullie dan waarom het er gelijk al een stuk slechter voor MiniMe eruit zal zien als ze dus en cushing en diabeet blijkt te zijn?
En geen gras? wat voor leven heeft ze dan nog eigenlijk? Als ze dat zieke restje ervan in haar 1ntje op stukje grond moet staan, toekijkend hoe de anderen wel de wei op kunnen?
De wondjes in de huid/vacht zijn echt iets wat cushing paarden hebben, direct gaan ondersteunen die weerstand. Echanicea en/of msm zwavel gaan geven zodat ze ondersteund worden.
En nogmaals suikerziekteachtige verschijnselen en een onbehandeld cushing paard gaan vaak samen, LAAT JE NIET GEK MAKEN!! dat wordt bijna altijd beter door het behandelen met pergolide. verder zou je magnesium kunnen gaan geven omdat dat ook helpt bij de suikerhuishouding en vetverdeling. Veel drinken en plassen past gewoon bij de verschijnselen van cushing(de suikerziekteachtige verschijnselen). Onstekingen in de mond en aan de tanden zijn ook echt dingen waar cushing paarden door hun slecht weerstand gevoelig voor zijn. Jouw paardje heeft dus door haar cushing echt weerstandproblemen. Ga daar alvast mee aan de slag, daar help je haar al mee op weg!
En gapen dat kan inderdaad op een gevoelige maag duiden.