[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:16

floortje82 schreef:
zooo roos gaat goed. Ze heeft nu nauwelijks jeuk en buikhaar begint weer te groeien. We gaan het weekend een nieuwe Boett deken kopen. Zat naar de maattabel te kijken maar kom er niet echt uit, hoe hebben jullie het gerekend? En hoe zit het bij jullie paardjes...
Ze heeft een 4 gehad maar die was eigenlijk net wat krap.

ik heb het geheel op de gok gedaan
ijslander, redelijk kwa hoogte, maar niet al te lang in de rug, een S4 leek me te krap(die is vrij kort in de rug) dus een 4 meegenomen
en die past goed, als ze straks uitgegroeit is zou ze misschien ene maatje groter kunnen hebben
als 4 net wat krap aan is zou je een M5 kunnen proberen, die is voor ene iets krachtiger gebouwd paard
of juist een 5 als je paard wat langer is ... dus ligt heel erg aan de bouw van je paard
wel of niet lang in de rug
wel of niet heel breed gebouwd etc

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:18

Met regen, ze drogen niet zo snel Knipoog

Of als het miezert, maar de deken is toch wel wat nat, dan ik laat ze de hele dag om, en dan gaan ze er 's nachts af en 's ochtends weer om

Ik heb hem het liefst wel om, zondag toen had het gegoten en waren ze erafgehaald, en daarna was het weer droog maar hadden ze hem niet omgedaan. Der arme maantjes en staart waren weer helemaal geschuurd ...

Dus een tip is om echt te proberen om hem om te laten als het weer het toelaat ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:19

Sodeletuut schreef:
Wanneer doen jullie trouwens altijd de deken er af?

alleen met poetsen
en strakjes met (in)rijden (maar daar begin ik in ... eind oktober oid pas mee, waarschijnlijk nog later, moet even bekijken hoe en wat aan de hand van wanneer ze uitgewipt is en dus ook uitgerekend is volgend jaar Clown )

verder staat ze gewoon met pyama
ja of ze moeten dagenlang echt kl##teweer opgeven , dan gaat ie misschien ook wel af

momenteel staat ze in ieder geval in haar blote bips bij de hengst (deken gaat op als ze niet hengstig meer is )

kwa regen en deken
ik laat hem al gauw wel op
deken is binnen no time weer droog (boett) , zeker als ze hem om heeft ,

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:25

ik ben een week niet bij ap geweest,dus die loopt er nu in elk geval al een volle week mee rond.
in de tussentijd is die dus niet afgeweest.
morgen ga ik weer, dan gaat hij even af...kan ik de deken uitkloppen en even uitspoelen

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:00

Afbeelding
Mijn shetje met der deken!

Ik heb trouwens een idee op gedaan, ik wil namelijk even een soort test doen welke deken het beste schijnt te zijn. Ik weet niet of jullie het wat vinden?
Ik ben zelf namelijk op zoek naar een goede deken, ik heb nu aan pagony om even te testen of mijn paard het vind. Hierna wil ik namelijk een betere kopen.
Vandaar dus dat ik deze test wil doen en dit lijkt me ook handige voor andere eigenaren die ook een deken willen voor hun eczemer.

Ik heb zelf al een aantal vragen bedacht voor de test maar als jullie er een paar hebben zouden jullie die dan willen pben?
En dan had ik nog een vraag of jullie dan mee wilden doen met deze test? (voor diegene die al een deken gebruiken)
Zodat ik alles op een rijtje kan zetten en kan kijken welke het beste blijkt te zijn.

Voor vragen en onduidelijkheden pb maar!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:07

de pagony had ik vorig jaar maar vond ik wat te krap zitten, ook zweette ap er erg onder op zijn hals als het erg warm was.
nu heb ik een boett en bevalt me tot nog toe in alle opzichten het beste.

wil je echt eczeemdekens testen of ook de vliegendekens?

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:26

ik denk dat vliegendekens er ook wel bij kunnen, tenminste die een buikflap hebben dan.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:23

Goh, mijn paard heeft de klipsluiting, aan de voorkant, van de rambo kapot gekregen...
Ze heeft een uur idioot lopen doen omdat we met de pony naar de manege waren. Vraag me niet hoe maar de klip was doormidden Clown

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:35

Even een vraagje ...
Ik had mijn paardje nog nooit zien schuren tot nu toe ...
En nu sinds een paar weken schuurt ze heel af & toe tegen de stal met haar staart.
Maar niet hard & ook helemaal niet dagelijks.
Kan het zijn dat ze gewoon een beetje last heeft van stekers of heeft ze echt jeuk ?
En heeft ze dan echt zomereczeem omdat ze schuurt ?
Haar staartharen zijn niet kapot, haar staartwortel is niet kapot geschuurt, er zijn geen wondjes ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:20

aam_mic
stuur mij maar een pbeetje met welke vragen je al bedacht had, dna kijk ik even of ik nog iets te verzinnen heb Knipoog

wat betreft testen , voor mij is er maar 1 eczeemdeken die voldoet tot nu toe, de boett
alle goedkopere dekens vind ik kwa stof te breekbaar aandoen , heb al te veel schuivende dekens gezien etc
en dekens die stuk gaan ,
mijn boettje ligt als ene huis en past perfect
en kwa stof erg stevig

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:33

stevigheid, pasvorm, droogt ie snel, wordt ie warm van de zon (donkere stof eerder dan lichte Knipoog )

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:39

Ik weet niet van welk merk mijne is, vind ik wel jammer want ik vind hem perfect namelijk. Als ik nog eens eentje erbij of een andere zou willen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:42

waar heb je hem gekocht,dan valt er misschien wel achter een merk te komen?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:46

Van Mehlika hier op Bokt. Hij was wel nieuw, maar staat verder geen merkje in. Zij had hem ook van iemand anders geloof ik.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:47

foto?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:50

Afbeelding

De nek zit vast met een klipsluiting en over de rug loopt ook nog een zwarte streep met overal openingen zodat je daar de buikflap klipjes door heen kan halen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:01

ziet er inderdaad wel heel mooi uit die deken Haha!
is de deken trouwens wit?
op de foto lijkt het namelijk een wat andere kleur,

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:36

Afbeelding
hij blijft gewoon goed liggen Haha!

Afbeelding
helemaal geen plekjes,niks!!
wel heeeeel veel jeuk toen ik ap op stal zette,maar tot nu toe gaat het nog goed

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:38

fijn!
in zinaldo's staart zie je toh exceemplekjes Boos!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:49

Ellepel welk merk deken is dat?

Ik lees hier al een tijdje mee omdat mijn paard steeds meer begint te schuren. De helft van zijn manen is al 'weg.' Korstjes zitten er nog niet echt, wel een beetje schilfers.

Ik heb itch free gel gekocht en die lijkt al wat te helpen. Vooral de staart goed ingesmeerd en die ziet er niet meer uit als een pleeborstel en is dus niet meer geschuurd.

Zodra de nieuwe hooiruif binnen is gaan ze dag en nacht op de wei, mocht het dan erger worden met het schuren, dan wil ik een deken bij hem opdoen. Vandaar dat ik hier veel meekijk om te zien welke deken er nu het fijnste is enz..

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:55

Ik zweer bij de Meulenkamp. Heb er nu 2 dekens van.
Ik heb nog een RSH, maar daar was ik niet tevreden over. Wilde hem eerst verkopen, maar krijg er bijna niets meer voor, was een dure deken en ziet er nog goed uit. Daarom houd ik hem voor nood.
De Meulenkampdeken lijkt wel wat op de BOETT, qua stof en model.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:58

annetje:
dat is de boett.ap heeft maat 4 om.
ietsje ruim zoals je ziet,maar daardoor geen schuurplekjes op de borst.
dat had ap vorig jaar wel met de pagony,daar had hij een maat 175 van ( normaal heeft hij maat 165 van winterdeken)
ik heb alleen de buikflap in moeten korten omdat ap vierkant gebouwd is en dus in verhouding die flap dan te lang is voor zijn buik

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:14

Bojangles schreef:
[img]http://85.17.225.52/246600001-246650000/246647201-246647300/246647206_5_X_X-.jpeg

De nek zit vast met een klipsluiting en over de rug loopt ook nog een zwarte streep met overal openingen zodat je daar de buikflap klipjes door heen kan halen.

dat lijkt t zelfde als mijn deken (pagony) maar dan wit?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:18

Ik vind het zo jammer dat de Boett geen hoody heeft, gezien Auk vlak achter zijn oren flink schuurt. En wil hem niet gelijk een hele hoofdkap omdoen eigenlijk. Mijn Boett begint nu na 5 jaar echt op te raken, scheuren vallen er aan alle kanten in.
Zag een leuke betaalbare deken met hoody van Sectolin, maar die is zilver, vind ik een beetje te blits eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Dus wordt het waarschijnlijk de Rambo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 00:16

ankem schreef:
Ik zweer bij de Meulenkamp. Heb er nu 2 dekens van.
Ik heb nog een RSH, maar daar was ik niet tevreden over. Wilde hem eerst verkopen, maar krijg er bijna niets meer voor, was een dure deken en ziet er nog goed uit. Daarom houd ik hem voor nood.
De Meulenkampdeken lijkt wel wat op de BOETT, qua stof en model.

klopt, de meulenkamp deken is gemaakt door de mensne die oorspronkelijk de importeur en verkoper waren van boett, hij is dus gebaseerd op oudere modellen boett dekens, maar dan met aanpassingen die zij als verbetering wilden Lachen
vandaar de overeenkomsten
de rsh heb ik nog niet van dichtbij gezien maar wel wat goede dingen over gehoord

kwa nummer 1 deken blijf ik bij de boett, hoewel ik de meulenkamp zelf wel zou willen als erbij deken , maar dna niet nieuw Knipoog