Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RuthenRoos schreef:Help! Ik zoek met spoed een goede hoofdkap met lange flap richting hals en goede oorbescherming. Misschien Boett?Hoe zit de Boett kap vast? Is die aan een andere deken vast te maken? Paard sloopt vakkundig de oorschelpen met haar hoef...
Farah_ schreef:RuthenRoos schreef:Help! Ik zoek met spoed een goede hoofdkap met lange flap richting hals en goede oorbescherming. Misschien Boett?Hoe zit de Boett kap vast? Is die aan een andere deken vast te maken? Paard sloopt vakkundig de oorschelpen met haar hoef...
De Boett kap vind ik perfect. Hij zit gewoon met strak elastiek om het hoofd, dus je hoeft hem niet ergens vast te maken. Zitten wel klipjes aan die je ook aan je deken kunt naaien zodat je e.e.a aan elkaar kan bevestigen. Heb ik nu niet gedaan, en blijft keurig zitten. Helaas wel alsnog kapotte oren en hoofd
RuthenRoos schreef:Help! Ik zoek met spoed een goede hoofdkap met lange flap richting hals en goede oorbescherming. Misschien Boett?Hoe zit de Boett kap vast? Is die aan een andere deken vast te maken? Paard sloopt vakkundig de oorschelpen met haar hoef...
xMathilde schreef:Bedankt allemaal voor de tips! In de winter is hij zeker goed fit dus zal het inenten meer naar voor halen volgend jaar. Ik ben ook zeker niet van plan om in de nabije toekomst cortisonen te gaan spuiten. Tectonic/Butox heb ik ook over zitten denken maar dat is tevens belastend voor de lever, vandaar mijn twijfels.
Hij is nu zeker al gehalveerd qua gras. Ik vind het alleen extreem lastig omdat hij aan huis staat en hij ruim een half hectare weiland tot zijn beschikking heeft. Helaas krijg ik nogal wat weerstand uit mijn omgeving als ik hem compleet van het gras haal. Maar goed hebben zij pech. Ik wou dit jaar proberen om hem kleine stukken lang, onbemest gras te geven. Tot nu toe niet het gewenste resultaat helaas, dus ik ga weer minderen. Ik ben er ook niet 100% zeker van dat gras de oorzaak is van zijn jeuk en dat hij daar zo ziek van wordt, ben wel zeker dat het een (grote) rol speelt.
Overigens ben ik sinds afgelopen week over gestapt van Pavo naar vitalbix en krijgt hij daarnaast puur culico druppels en een supplement voor manen en hoeven, Biozin. Plus onbeperkt hooi. Dus we sukkelen maar weer verder.
Jets schreef:Hier ging het echt super, totdat ik van het weekend met paard bij mijn vriendin in bosrijk gebied logeerde. Op de derde dag kreeg ze al iets kale plekjes en op de vierde dag was er een iets grotere plek vooral kaal en een beetje open. Gister hebben we haar weer thuis gebracht en toen ik vandaag op stal kwam schrok ik me rot. Over haar hele hoofd had ze open schuurplekken.
[ [url=m/mBRbb3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t29QKR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p6ztmO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oB8tqX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yhhede.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tnFYeK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Echt super sneu, zo erg had ze het voorgaande jaren echt niet! Ik dacht dat het nu goed ging zonder eczeem masker en dat ze vorig jaar heel iets kale plekken een beetje open had doordat ze het masker eraf wilde schuren, maar ik ga er nu toch weer een aanschaffen. Het punt is alleen dat ze hem er dus af probeert te schuren.. Ik zoek er wel een die echt het hele hoofd beschermd, ook de onderkant en bij haar wang aangezien dat nu helemaal open ligt! Ik heb een rambo sweet itch hoody, dus kan hem niet vastmaken aan de deken.
Ik zit dus te kijken naar zoiets, heeft iemand ervaring met een van deze maskers en welke zouden jullie aanraden?
https://www.agradi.nl/kerbl-vliegenmask ... uw-cob.htm
https://www.agradi.nl/harrys-horse-vlie ... oren-l.htm
https://www.agradi.nl/pfiff-vliegenmasker-roze-cob.htm
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 11444.html
Lalala wat jij plaats lijkt me ook wel iets, welke maat heb jij voor jouw fjord? Mijne zit qua hoofdstel en halster meestal tussen cob en full in. En heb je hem helemaal niet vast? Mijne heeft zo een wel eens afgeschuurd, alleen hebben we nu alles (behalve de waterbak) waar ze kan schuren uit de paddock gehaald..