[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:23

ZusJacobs

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:22

Nou hehe, mijn Boett deken wordt een dezer dagen geleverd.. Ben heel benieuwd hoe de kwaliteit is en of hij uberhaupt past!

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:55

Safiera schreef:
Omdat mijn Pagony dekens na 5 jaar toch wel echt op zijn, ben ik op zoek naar nieuwe. Ik kom die van Premiere tegen, die lijken er erg op (en zijn in de aanbieding). Maar... Heeft iemand deze twee merken al eens vergeleken? Zijn ze echt hetzelfde qua stof?

5 jaar? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik moet voor mijn fjord elk seizoen een nieuwe kopen...
Ze is niet zo erg zuinig met haar deken :n

Tot nu toe staat ze zonder deken, maar morgen ga ik 'm toch maar om doen met dat warme weer.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:02

Ootie schreef:
Safiera schreef:
Omdat mijn Pagony dekens na 5 jaar toch wel echt op zijn, ben ik op zoek naar nieuwe. Ik kom die van Premiere tegen, die lijken er erg op (en zijn in de aanbieding). Maar... Heeft iemand deze twee merken al eens vergeleken? Zijn ze echt hetzelfde qua stof?

5 jaar? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik moet voor mijn fjord elk seizoen een nieuwe kopen...
Ze is niet zo erg zuinig met haar deken :n

Tot nu toe staat ze zonder deken, maar morgen ga ik 'm toch maar om doen met dat warme weer.

Nouja ze heeft er wel 2 dus in die 5 jaar. We repareren ze ook, dus daardoor gaan ze al langer mee.
Maar nu is de stof op grote plekken dun geworden. Uitgelubberde stieken hebben ze al lang maar dat is niet erg. Grote scheuren hebben we gerepareerd met stof van de buikflap (die draagt ze niet).

En natuurlijk vroeg genoeg op doen, en 24/7 op houden. Als ze gestoken word krijgt ze jeuk en schuurt ze haar deken natuurlijk kapot. Af en toe af voor een uurtje werken gaat goed, maar meer mag de deken echt niet af.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:33

Hier nog steeds dekenloos en jeukloos *\o/*

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:37

Een paar paginas terug zag ik nog een berichtje met een vraag hoe de Traumeel zou werken. Precies is het niet duidelijk omdat het per toeval uitgevonden is. Als ik mensen Erover hoor praten zou het een soort verdovende werking moeten hebben.Je neemt het probleem dus niet weg maar zorgt ervoor dat ze de jeuk niet meer voelen.ik ben nu denk ik 3 weken bezig en denk dat ik nog iets te laat ben begonnen. Maar heb dan ook een paard dat een naar mijn mening redelijke erge vorm van eczeem heeft. Op het moment heeft ze nog maar een Klein beetje jeuk... Dit zou ook van het verharen kunnen zijn. Maar hierbij moet ik wel zeggen dat ze nu alweer alleen in het donker buiten staat. Overdag staat ze dus op stal. Als ik de jeuk tot het 0 punt kan brengen Wil ik kijken of ik langzaam het overdag buiten staan op kan bouwen dus... Voorlopig nog maar even duimen

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:34

Hoe laat gaat ze dan naar binnen en naar buiten, het is nl dat de "boosdoeners" rond de schemer actief worden en overdag (vooral bij droog en warm winderig weer) vrijwel niet. Het overdag binnen ken ik vooral van de dazentijd.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:11

Hee, iemand een idee voor een goede vliegendeken? Geen exceemdeken.

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:43

Bij mij gaan ze echt pas naar buiten als het donker is dus niet in de schemer denk dat dat nu rond 8 uur savonds is? Richting de zomer loopt dit uit tôt zeker een uur of 11 of 12. En mijn lieve papa zet haar sochtens binnen omdat het andere zekers zomers niet te doen is omdat je dan met een slaaptekort komt te zitten. Dit doen wé zo al een paar jaar zo en dan heeft ze alleen nog wondjes aan haar oren en haar voorpluk kaal. Haar manen hebben nu wel een flinke lengte.

haflinger5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:39

Is de pagony zebra flycooler plus ook als eczeem deken te gebruiken? Hij lijkt me minder warm als een eczeem deken.
Mijn paardje schuurt alleen haar manen. Haar staart heeft ze geen last van.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:50

Ik kan de deken die je bedoelt niet vinden op de site van divoza. Ik vond wel deze: http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... deken.html
De ivanhoe halsdeken, dan staat je paard voor de rest bloot :)

Ik heb zelf het eerste jaar (toen ik er nog niet zo heel veel vanaf wist) een vliegendeken met hals (zeer fijne maas) gebruikt als eczeemdeken. Werkte goed, alleen was de hals te kort en schuurde ze daarom haar hoofd en een deel van de hals alsnog.

Dus op zich kun je best een vliegendeken gebruiken, mits deze fijne maas heeft en je het stuk vanaf de oren tot de deken ook kan bedekken (evt met zo'n speciale hoofdkap)

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:45

de rsih is in de aanbieding bij agradi, met stickerkorting kost de deken nu € 114,82, scheelt toch weer!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:09

Ik heb eventueel ook nog een rsih in de aanbieding (6"3/190) hij is gewassen en 1 1/2 seizoen gebruikt. Volgens mij was er alleen een klein stukje van de groene bies los maar verder niets (kijk ik verder na als er iemand interesse heeft). Aangezien pony lief meer dekens heeft dan ik aan kleding lijkt het mij handiger om er enkele te verkopen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:44

Hoe lang staan ze bij jullie al onder de dekens?

Heb de mijne er nu onder staan. Ik ga dit jaar niet meer proberen periodes zonder en met want het eindresultaat was alsnog een kaal paard... Ze doet het overigens prima nu. Nog geen jeuk gehad dus ik hoop dat we de zomer goed door gaan komen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:00

Twister staat sinds gister onder de Boett met hoofdkap, inmiddels al een ruime maand onder de pagony deken maar dan zonder hoofdkap. Had duidelijk kriebels en heb haar 1 keertje zien zitten..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:10

Onze pony staat nu een week onder de pagony met hoofdkap en meestal regendeken. Voor de nacht een dikkere deken er over, omdat we haar uit haar vacht geschoren hebben.

Ze begon wat met haar hoofd te schudden, dus waarschijnlijk net op tijd :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:04

Hier regendeken zonder hals en gister bloot. Heel af en toe schuurt hij wat met zn hoofd, maar dat is denk ik van het verharen. Wel elke 2 dagen met derfen smeren.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:17

Zijn er hier toevallig nog personen die een 2de hands eczeem deken hebben voor mij. Diego heeft er 2 maar de rsih is van voor tot achter gemaakt. omdat hij kompleet open gescheurd was. De deken van ej is behoorlijk kapot gebeten. Beide dekens zijn nog bruikbaar maar. Zoek toch ook wel iets ter reserve. Heeft nog geen haast. Gelukkig nog steeds geen jeuk. Mogen dus best dekens zijn met schade ga ervan uit dat ze dit jaar weer kapot gemaakt worden. Zoek wel 205 tot 215. Voorkeur voor dekens als ej en rsih

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:32

Hier stond ze nog steeds bloot, nu de regendeken weer op.
Wel al 2 keer met derfen gesmeerd, maar nog totaal geen jeuk of kriebels.
Scheelt ook dat het hier vele en hard waait, ook toen het zo warm was.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:42

Jotoma schreef:
Hier regendeken zonder hals en gister bloot. Heel af en toe schuurt hij wat met zn hoofd, maar dat is denk ik van het verharen. Wel elke 2 dagen met derfen smeren.

Bij ons dezelfde situatie. Gaat tot nog toe goed.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:55

Hier ook nogsteeds geen kriebeltjes :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:59

Hier ook nog geen jeuk, gelukkig! Duurt altijd wat later in het seizoen :)

Even iets anders, een shet-regendeken met hele hals... 110/115 ongeveer, wáár kan ik dat vinden? Ik vind wel websites, maar óf zonder hals óf te groot.... :n

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:54

Heb mijne vandaag betrapt met licht schuren. Moet maar weer aan beginnen.
Doe der een hals eczeem deken op met gevoerde deken.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:11

Ik heb uiteindelijk toch nog de Rambo Sweet Itch gekocht met korting, dat was wel fijn. Hij past echt perféct, en blijft tot nu toe ook heel goed zitten dus ben super tevreden. Paard heeft wel een beetje jeuk maar dit is van het verharen en niet van eczeem gelukkig.

Dus als er iemand geinteresseerd is in een permiere eczeemdeken maat 190? Wat het achteraf toch bleek te zijn ipv 180 :+

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:53

Ook ik heb er nu een (rambo sweet itch) voor mijn haflinger zit perfect, alleen bij de oren zit het best wel strak.ik denk dat ik die gaten wat groter maak. Heeft iemand anders dit probleem ook?