[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:39

ellepel schreef:
pony_whisper schreef:
mijn pony heeft ook verschrikkelijke zomer exceem. in de zomer is ze helemaal kaal -O- we gebruiken duur spul voor haar en er is een keer een paarden homeopaat geweest maar niks helpt... ze staat nu met een vliegendeken op maar ze schuurt door :\
als iemand wat weet pb!!

eczeemdeken op doen!
anders helpt het echt niet.
haal je pony zoveel mogelijk van het gars af,voer hooi bij en zorg ervoor dat je wel genoeg vitamines geeft,want uit hooi kunnen ze niet genoeg halen.
zeker een eczeempony heeft genoeg vitamines nodig,herstel van de huid kost ook extra he :j

ze staat in een paddock en niet in een weiland.
exceemdeken helpt niet want die schuurt ze kapot en dan mist er weer een stuk waardoor ze weer kan schuren.
maar wat voor vitamines bedoel jij dan? in wat voor vorm ( :o )
bedankt voor de tip :j !!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:29

Mijn geweldige Friese merrie heeft ineens besloten dat je prima kunt rollen met je deken in een nat land... JEEEMIG! Normaal hield ik een deken zeker wel een maand goed voordat ik vond dat hij wel wat viezig werd en gewassen moest worden. Maar hij ligt er nu een week op en hij is nagenoeg helemaal zwart :shock: !
Ik ben bang dat het dan toch gaat schuren... dus ik vrees dat hij morgen weer mee naar huis gaat en weer een schone erop. Hopelijk is het ook snel wat droger, dan is de grond ook wat minder nat en modderig......

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:08

Waar kan ik nou zo snel mogelijk een nieuwe hoofdkap kopen van Premiere of Horze :') . Kom ik net op stal, kap verdwenen! Nergens te bekennen.
En nu ga ik morgen op vakantie en zit dus zonder kap. De paardenwinkel hier is op maandag gesloten en helaas heb ik geen vervoer om naar Divoza oid te gaan. HELP! :o

Iemand een oplossing?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:15

pony_whisper schreef:
ze staat in een paddock en niet in een weiland.
exceemdeken helpt niet want die schuurt ze kapot en dan mist er weer een stuk waardoor ze weer kan schuren.
maar wat voor vitamines bedoel jij dan? in wat voor vorm ( :o )
bedankt voor de tip :j !!!

Een deken zal toch wel uitkomst bieden, maar eerst moet ze dus af zijn van die stekende vliegjes. Misschien kan je Derfen proberen te smeren? :)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:38

Elamor schreef:
Waar kan ik nou zo snel mogelijk een nieuwe hoofdkap kopen van Premiere of Horze :') . Kom ik net op stal, kap verdwenen! Nergens te bekennen.
En nu ga ik morgen op vakantie en zit dus zonder kap. De paardenwinkel hier is op maandag gesloten en helaas heb ik geen vervoer om naar Divoza oid te gaan. HELP! :o

Iemand een oplossing?

Online bestellen en naar (iemand van) stal versturen????

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:30

wuswa schreef:
Elamor schreef:

Iemand een oplossing?

Online bestellen en naar (iemand van) stal versturen????

Ja had gekunt, maar die tijd zal ze dan zonder hoofdkap staan. En dat wil ik dus voorkomen..

Malenka

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:01

Hebben jullie paarden wel eens bultjes van de steken waar vocht uit komt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:28

soms,ligt er aan wat voor beest er heeft geprikt :+

pony_whisper:

je moet echt een deken opdoen.want spray helpt niet voldoende!!
overleg met je veearts of het een idee is dat je pony eerst een prik krijgt tegen de jeuk en als je dan een deken oplegt dan blijft die heel.
maar beste is om dit met je dierenarts te bespreken,anders blijf je dit probleem houden

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:13

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:59

Bij de weg: Bregh heeft weer gewoon haar buikflap aan. Met de losse dekensingel ging de deken nog meer naar achter hangen dan normaal dus dat is het ook niet echt.

Intel, jammer dat het geen 205-215 is, anders had ik de gok wel willen nemen. :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:03

ik heb een prumiere (ofzoiets :+ ) deken maar die zijn echt rot! hij is na 1 zomertje al helemaal verkleurd een lelijke gele vale kleur :(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:08

intel_1x schreef:
Voor de exceempaard eigenaren onder ons ;-)
Mijn Rambo is te koop !
[EA-TK-AP] Exceem/vliegendeken Rambo Sweet itch hoody 195 GOEDKOOP

Waarom sla je hem niet bij de schoft dubbel, dat bevalt mij erg goed zo heeft ie overal en dan vooral bij de hals wat extra ruimte en trekt niet zo gauw van de oren af, ook de buikflappen komen zo over elkaar heen.

Bobo heeft eigenlijk een 175 en die heeft hij ook Ik kon van iemand voor weinig een 195 overnemen en die heb ik toen bij de schoft dubbel geslagen en vastgenaaid. Toen dacht ik nog voor reservedeken kan het best maar door de extra ruimte heeft hij de 195 nu vaker op als de 175

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:38

Wisse heeft op het moment echt vrij dunne manen, duidelijk toch wat last dus. Achter de oren is het nu echt wat uitgedund/afgeschuurd. Hij gaat vanaf woensdag een paar dagen het land op, dus ik ben erg benieuwd wat dat gaat opleveren! Hij krijgt nu 1x daags 2ml drainage, zou ik dat op het land moeten verhogen denken jullie naar 2x daags?

Elamor, ik zou hem naar stal laten verzenden, dan staat ie hooguit 2dagen zonder hoofdkap, een andere mogelijkheid zul je niet hebben lijkt mij?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:10

Bregh had haar halve stal leeggegeten, dus ik vermoed dat haar weidemaatje het gras nu voldoende gemaaid heeft. :D Morgen zonder GG de wei op, overmorgen weer even kijken hoe de manenkam zich houdt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:07

Dag mede-eczemers... nou ja, eczeempaard-eigenaren bedoel ik natuurlijk... :+
Welke eczeemdeken komt hier nu het beste uit de test?

De Sweetitch-hoody lijkt me erg duurzaam... maar is wel stug, en ik vraag me af of ze daar net vrij in zijn (lekker kunnen liggen) als met een stretch deken...

Hebben jullie nog goede tips voor me? Het is voor een sloopgraag IJs-ruintje... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:23

Ik heb RSH-dekens (deze: http://www.eczeempaarden.nl/ ).
Ik heb ze met vaste hoofdkap zeg maar, is dus allemaal 1 geheel.
Voor mij niks anders meer, en poon voelt zich er duidelijk ook het beste in. Heb 1 seizoen een andere gehad, met losse buikflap & hoofdkap, maar dat was niet echt een succes te noemen :+ Iets Rambo-achtigs, dus met gespen enzo moet ik hier ook niet proberen want dan ligt het deken in de weide denk ik :P

Ze zijn niet goedkoop, maar gaan wel jaren (seizoenen) mee.
Ik heb er nu eentje van dit jaar, en de vorige is een jaar of 3 meegegaan voordat hij wat begon door te scheuren aan de naden, maar ik heb deze binnengebracht bij een ruitershop en blijkbaar is dat heel makkelijk te maken, dus die ga ik morgen weer ophalen :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:39

Die heb ik nu voor hem... fijn, veel stretch... past erg mooi.
Maar iedere week gatenkaas.... overal kleine, en grote gaatjes.... en af en toe flinke winkelhaken...
Deze deken redt het dus ongeveer 2 maanden bij hem :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:55

Vreemd?
Zijn die gaten op de naden of gewoon middenin de deken? En is het alleen met deze deken of heb je er zo al meerdere gehad?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:14

Ninx schreef:

De Sweetitch-hoody lijkt me erg duurzaam... maar is wel stug, en ik vraag me af of ze daar net vrij in zijn (lekker kunnen liggen) als met een stretch deken...

Hebben jullie nog goede tips voor me? Het is voor een sloopgraag IJs-ruintje... :D

Deze deken is echt niet stug hoor ;)

Onze pony heeft de deken voor het derde jaar op, en is nog nergens beschadigt.
We hebben ook de Boett, maar die vind ik een stuk minder.

We hebben pas een tweede SIH besteld voor reserve en alvast voor over een paar jaar :+
Want ik zie ze wel steeds duurder worden :Y)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:16

Ninx schreef:

De Rambo is zeker niet stug, juist heel erg soepel!.
Mijn paard kan er alles mee, galoperen, bokken, steigeren en lekker rollen!
Ze zijn niet stuk te krijgen :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:24

Mmm... ben al bijna overstag! Denk dat ik maar voor de Rambo ga.... Dank! :D *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:31

Ik heb er nog 1 te koop :+

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:25

Niels, als jij iemand weet voor mijn 1.90 (staat in topic onderschrift verkeerd), wil ik die van jou wel overnemen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

Niels schreef:
Ik heb er nog 1 te koop :+

Nou... dat wordt een soepjurkje voor mijn poownie met maat 165 :-)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:45

Aan de Rambo ga je echt heel veel plezier hebben! Die is echt zijn geld waard.