Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:22

Wat een super foto's!!! Er is nog een lange weg te gaan, maar wat is ie al opgeknapt!!! Super dat ie babbels krijgt, dat is toch een erg goed teken!

Dames, keep up the good work!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:24

Als dit paardje het nu op kan brengen om zo braaf voor zijn verzorgers te zijn dan heb je er vast een top beestje aan PVD. Er komt zoveel in mij op als ik naar de foto's kijk, maar net als de meeste hier heb ik erg veel respect voor PVD, maar ook voor Canjer die na alles zich toch over durft te geven aan de verzorging van mensen. Ga zo door!!

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:40

Ook hier een stille meelezer.
Tjonge wat straalt dat beest een vechtlust uit!!!
Hij gaat echt hard vooruit, dankzij alle zeer goede zorgen.
Echt fijn dat hij in jullie het vertrouwen heeft gevonden, daar heb je straks een heel fijn paard aan.
Keep up the good work.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:43

Ik denk dat daar een heel mooi paardje onder vandaan gaat komen!!!
Ben heel benieuwd hoe hij eruit gaat zien over een tijdje, een mooi snoetje heeft hij al.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:51

@ slimmerik. Hier ook een stille meelezer vanaf het begin. Vanaf het allereerste topic heb ik al meegeleefd met het hartverscheurende verhaal van canjer en had ik de grootste bewondering en respect voor pvd .Ik durfde niet te reageren vanwege alle commotie , het sluiten en openen van weer een nieuw topic, dat het begon met een schaduwaccount,Nu het allemaal wat rustiger wordt en de canjerfans overblijven durf ik met een gerust hart te zeggen dat ik de grootste bewondering heb voor pvd en haar helpers en ervan overtuigt ben dat ik geen enkele tip kan geven wat meer bijdraagt aan kanjers herstel dan jullie al doen.
deze canjer had niet beter terecht kunnen komen dan bij de kanjer waar hij nu is.
Als er iets is wat ik voor jullie kan doen p.b. me maar .
Hoop dat je nu een beetje begrijpt waarom niet iedereen gelijk reageerde,maar eerst eens even afwachtte.Dat het erg was met canjer was waarschijnlijk iedereen al heel snel duidelijk.
Super hoe het nu met hem gaat

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:07

Toen het verhaal van Canjer op bokt geplaatst werd vond ik hem er op de daarbij geplaatste "buik" en bil foto's erg mager uitzien, maar dan wel zo dat, zoals ze dat bij animal cops op animal planet zo mooi zeggen, zo rond de 4 a 5.
Maar nu ik de foto's zie waar hij is zijn geheel op staat, wetende dat hij volgens Potverdikkie toch al wel is aangekomen, zouden ze dat bij animal planet in de categorie 2 of 3 stoppen.
Voor mijzelf valt dit onder de categorie wandelend skelet. Hoe ik het ook probeer, ik kan er echt met mijn pet niet bij dat iemand zolang heeft toe kunnen kijken.
Ik begrijp veel, maar dit, dit wil en kan ik toch echt niet begrijpen hoor.

Mag ik eens vragen Potverdikkie, de leverbeschadiging, hoe zit dat met het voedsel dat hij dagelijks krijgt, heeft dat ook nog een negatieve werking daarop?

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:20

Hallo,

Hier even een update over Canjer.

We behandelen hem nog steeds dagelijks met magneetveld therapie en de wonden van de benen behandelen we met zalf ,groene klei, tea tree olie en aloe vera. Helaas hebben we vandaag wel nog een hoop dood vlees weg moeten knippen wat helemaal los hing en morgen doen we de laatste stukken en daarna natuurlijk weer goed ontsmetten en behandelen. Het dode weefsel moet weg zijn omdat in de randen van de wonden de bacterieën zitten die anders steeds verder het been ingaan en dus telkens opnieuw de huid infecteren waardoor de wonden steeds erger zouden worden.

Verder gaat zijn kaak heel erg vooruit gelukkig.Hij eet weer zelf brokken, kuil ed. De bult op zijn kaak is bijna weg en hij kan dan ook zijn kaak weer goed bewegen.Met de magneetveld kunnen we ontstekingen helpen oplossen maar er ook voor zorgen dat spierscheuren en andere spierbeschadigingen veel sneller helen.

De problemen met zijn lever wordt behandeld met een speciale drank(via een ander lid van bokt ) mijn dank hiervoor namens Canjer en ik behandel hem voor zijn lever met acupunctuur.
Daarnaast blijft hij nog 5 weken de tea tree en citroen inwendig gebruiken voor de weerstand en de aanmaak van bloedlichaampjes.

Hij krijgt weer een beetje gewicht aan zijn botten en ook al weer praatjes . Hij laat nu af en toe even merken dat ie een eenjarige hengst is en geen paard van 110 en ja daar horen praatjes bij!!!

Ik hoop op mooi weer zodat ie lekker van de zon en het gras kan genieten.

groetjes Mariëlle therapeut van Canjer.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:35

Marielle bedankt voor je bericht Lachen
Vind het ook super wat jij doet natuurlijk!! Heel apart wel had er nooit zoveel over gehoord maar vind het net als een andere bokker (naam ff kwijt) interessant te lezen Lachen

Wat fijn dat ie praatjes krijgt Haha!
Veel succes en geluk ook voor jou met het verdere behandelen van deze kanjer Canjer OK dan!
We staan voorledig achter jullie!

sandraentoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:57

mensen ik ben stallone ook aan het herstellen deze oude heer heeft zijn plekje gekregen en hij staat hier goed hij is in nb en probeer het beste beentje met hem voor te hebben voor mij is het een super lieverd die heel veel aandacht krijgt en zorg mvg toon

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:38

Wat een koppie! Goed dat het allemaal wat beter gaat. Lijkt me ook wel eng, dat wegknippen van de dode huid... brr!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:08

Heb ook de laatste foto's bekeken en natuurlijk de update van Marielle gelezen.
Zijn hoofd is toch goed geheeld. Ik kan iig geen afwijkende vorm (oedeem) meer zien op de foto's van zijn hoofd.
Tsja, zijn benen. Ik ga er vanuit dat, als alle dode huid eraf is en Canjer zijn conditie weer wat beter is de benen ook weer zullen gaan helen.
Er zal nog een lange weg te gaan zijn naar volledig (zo volledig als kan) herstel, maar hij is al een eind op de goede weg.

Fijn dat er zoveel mensen Moniek helpen en tot steun zijn!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:10

das een mooie update Marielle!!!

Ben blij om te lezen dat het goed gaat met het beessie!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:20

Mooie updates en foto's weer.
Mareille, bedankt voor de duidelijke uitleg Haha!

Je kan zien dat hij goed vooruit gaat.
Ook wel mooi dat hij weer praatjes begint te krijgen. Dan gaat het in ieder geval de goede kant op.

Jullie zijn toppie bezig. ga vooral zo door Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:23

je doet goed werk marielle!!en de rest ook natuurlijk!
hoewel ik mijn twijfels hou bij het inwendig gebruiken van tea tree oil,het kan de organen beschadigen,heb ik op een amerikaanse site eens gelezen,zelfs de pure vorm....maar goed ik heb er niet voor geleerd dus ik hoop dat ik het fout heb!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:36

holly schreef:
Mag ik eens vragen Potverdikkie, de leverbeschadiging, hoe zit dat met het voedsel dat hij dagelijks krijgt, heeft dat ook nog een negatieve werking daarop?

Uit eigen ervaring met een leverbeschadiging moet het voer wel degelijk aangepast worden. (advies van DA/Laarakker)
* geen eiwitten
* prestatiebrok (ipv basisbrok)
* Subli slobber voor oudere paarden/paarden met opnameproblemen (hielp bij Kas heel goed, moet zeker 6 uren weken!)
* geen maïs/bietenpulp oid.
* muesli als lekkernij mag mits aanvullend op brok en met mate.
* evt. medicijnen op gedroogd bruin brood (niet vers) of laten drogen en dan verpulveren door het voer..

(brok etc kun je meeweken in de slobber)

Tevens is bovenstaand misschien een tip voor PVD!

Marieke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:53

Hey Meiden,

Sorry dat ik aan jullie getwijfeld heb. De nieuwe foto's halen alle twijfel weg. Ik vond de spookverhalen alleen zo raar dat ik zoiets had van waar rook is is vuur. Ik vind dat Canjer super vooruitgang heeft gemaakt en denk dat het een super knap paard aan het worden is.

Ergens had ik gelezen dat dit de 2e keer is dat hij wordt opgelapt. Was hij de eerste keer er dan ook zo erg aan toe? Echt niet te bevatten dat er mensen zijn die dat laten gebeuren. Verdrietig
Nogmaals sorry en succes

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:15

Wat doe je goed werk Marielle!
Heb net even 10 pagina's gelezen, ben hier weer 2 dagen niet geweest Tong uitsteken
Gelukkig gaat het allemaal wéér beter Haha!
En zn hoofdje, géwéldíg je ziet er eigenlijk niets meer aan (of ik moet blind zijn.. Schijnheilig )
Heel gaaf!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:22

nou aan de updates te lezen gaat hij de goede kant op! Zelfs al drafpasjes terwijl hij toen hij kwam nauwelijks kon lopen! Super!

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:30

Jeetje zeg, wat een verschil al Haha!

Ga zo door, jullie zijn super knap bezig OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:33

Wauw! Super die foto's, wat heerlijk dat er nog steeds verbetering in zit! Ja Hoop dat zijn benen ook snel beter gaan!

Echt top wat jullie allemaal doen! Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:47

marielle76 schreef:
Hij krijgt weer een beetje gewicht aan zijn botten en ook al weer praatjes . Hij laat nu af en toe even merken dat ie een eenjarige hengst is en geen paard van 110 en ja daar horen praatjes bij!!!

Volgens mij is het een erg goed teken dat de patiënt praatjes krijgt. Go jij! Go jij! Beetje lastig voor jullie, maar eerlijk gezegd hoop ik dat 'ie zich steeds beter gaat voelen, en dan nóg meer babbels heeft. Haha!

Ook voor jou petje af trouwens Marielle, voor al het werk dat je voor Canjer verricht. OK dan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:50

Marieke1985 schreef:
Hey Meiden,

Sorry dat ik aan jullie getwijfeld heb. De nieuwe foto's halen alle twijfel weg. Ik vond de spookverhalen alleen zo raar dat ik zoiets had van waar rook is is vuur. Ik vind dat Canjer super vooruitgang heeft gemaakt en denk dat het een super knap paard aan het worden is.

Ergens had ik gelezen dat dit de 2e keer is dat hij wordt opgelapt. Was hij de eerste keer er dan ook zo erg aan toe? Echt niet te bevatten dat er mensen zijn die dat laten gebeuren. Verdrietig
Nogmaals sorry en succes

Ik weet niet hoe erg het de eerste keer was, maar zal wel een soortgelijk iets zijn geweest?
Je excuus is geaccepteerd door mij iig Knipoog
en ik hoop dat alle andere twijfelaars nu ook inzien dat dit serieus is en geen een of andere grap Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:56

leuk dat je dat ook zegt marieke! zijn een hoop mensen die dat waarschijnlijk achteraf niet durven.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:57

slimmerik schreef:
Komen ze:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En herinneren jullie het nog:

10 juli :

Afbeelding

Zijn de wonden diep?
Worden ze ook van binnenuit aangepakt?

Als ze eventueel dicht zijn haal je het verband er dan af?

Sterkte verder!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:04

Wat super weer! A long way to go maar jullie komen er wel!