Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:12

sassefras schreef:
precies

ik ben niet bang voor geen enkele vorm van een juridisch iets, en discuseren mag je overal over lijkt mij. onderzoeksplicht heet dat toch ???

Ja, jij laat je ook echt niet overbluffen; zaten er maar meer zo in elkaar als jij!!

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:18

Denk dat Iwanluver bedoelt op een FjordenForum waar je zomaar op kunt. Fjordenwereld is een betaald forum en daar kan niet iedereen zomaar komen, er zijn meerdere 'openbare' fora over Fjorden waar dat wel kan.

Ik zal mijn boekjes (volgende week ze liggen in Arnhem) eens na pluizen wat er nou precies instaat. Moet zeggen dat ik het niet echt gelezen heb omdat ik er niet achter kon staan daar ze me niet wilden vertellen wat er in de medicijnen zat en ik ze daarom niet wilde toedienen aan mijn arme poownie met boetedeken...
(Gelukkig maar)

ravel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:21

@Falka; kreeg bij het fjordenforum vragen over het AID onderzoek. Het onderstaande heb ik daar geschreven. Klopt dat een beetje?

ravel schreef:
Nicole schreef:
Mir schreef:
Waar moeten we deze info heen sturen? Wat houd t het onderzoek van de AID in, wat voor actie ondernemen ze op dit moment?

Zo ik al schreef waren wij met meerdere mensen op bokt en elk van ons deed bepaalde dingen/punten/oid.
Iemand anders op bokt had de contacten met de AID. Voor zover ik begrijp is het onderzoek van de AID er op gericht om te onderzoeken of;
-- de etiketten wel voldoen aan de wettelijke vereisten voor voedingssuplementen
-- of er sprake is van misleiding
-- of het hier om voedingssuplementen gaat of dat deze middelen onder de geneesmiddelen vallen.
-- hoe strafbaar het is dat het SEME middel kava kava bevat

Bij mijn weten is dat zo ongeveer de strekking van het AID onderzoek.
Helaas is de AID momenteel erg druk met allerlei vogelgriep kwesties, hoe meer klachten er bij de AID binnenkomen op basis van één van de hierboven gemelde punten, hoe meer de AID zich onder druk gezet voelt hopelijk.

http://www.aid.nl/meldformulier.htm

Van alle hoofdpunten die op bokt zijn gepubliceerd heb ik een soort van dossier aangelegd. Als jullie willen kan ik de hoofdpunten uit het dossier hier plaatsen of mailen aan jullie persoonlijk. Het is 900 Kb groot, 35 pagina's Word bestand.

p.s. Falka op Bokt.nl is degene die meer weet over het AID onderzoek

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:27

Ganna schreef:
Denk dat Iwanluver bedoelt op een FjordenForum waar je zomaar op kunt. Fjordenwereld is een betaald forum en daar kan niet iedereen zomaar komen, er zijn meerdere 'openbare' fora over Fjorden waar dat wel kan.

OK, dat wist ik niet.
Heb het verhaal op fjordenwereld.nl geplaatst.

Ik zal mijn boekjes (volgende week ze liggen in Arnhem) eens na pluizen wat er nou precies instaat. Moet zeggen dat ik het niet echt gelezen heb omdat ik er niet achter kon staan daar ze me niet wilden vertellen wat er in de medicijnen zat en ik ze daarom niet wilde toedienen aan mijn arme poownie met boetedeken...
(Gelukkig maar)

Dat heeft jou in ieder geval veel geld bespaart!

Benieuwd of jij nog iets interessants vindt in die boekjes. Voor zover ik weet staat er niet veel meer in dan een beschrijving van het onderzoek en de resultaten.
Wat wij graag willen is die resultaten kunnen controleren door na te gaan hoeveel fjorden ECHT aan dat onderzoek hebben meegedaan en hoeveel daarvan blijvend zijn genezen na 1 ã 2 kuren.

Ben erg benieuwd of jij nog iets interessants vindt voor ons!!
Bij deze vast bedankt voor je moeite!

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:30

Tuurlijk geen probleem.
Maar het klopt wel hoor er staat iets in van dat er zoveel van de zoveel en daar dan weer zoveel van zijn genezen waarvan zoveel... Je kent het wel.
Wat ik vind zal ik je doen toekomen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:25

ravel schreef:
@Falka; kreeg bij het fjordenforum vragen over het AID onderzoek. Het onderstaande heb ik daar geschreven. Klopt dat een beetje?

Ja klopt allemaal. De AID mag mij ook verder niets vertellen over het onderzoek, ze zijn nu al die punten aan het laten onderzoeken door deskundigen op het gebied diergeneeskunde. En inderdaad zijn ze ook erg druk met de vogelgriep.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:26

ravel schreef:
Nog even dit;

Ik krijg heeeeeeeel erg veel reacties per pm van mensen die mij waarschuwen voor juridische acties van LT of mensen die niets op het forum durven te plaatsen uit angst voor juridische represailles van LT en dat via pm dan maar aan mij doen.

Zo lang je alleen maar keiharde feiten publiceert en die met bewijzen kan onderbouwen dan heb je JURIDISCH NIETS TE VREZEN!!!!

DE WAARHEID IS NIET VERBODEN BIJ DE WET !!!!!!

Precies,

De waarheid is niet verboden. Net zo goed als dat je je bezorgdheid mag uitspreken over bep. praktijken die je niet vertrouwd.
Niet alleen de AID onderzoekt het.
Ik heb mijn bezorgdheid geuit richting het ministerie van Volksgezondheid, via hen ben ik doorgestuurd naar de inspectiedienst voor Volksgezondheid.
Ook zij zijn nu met een onderzoek bezig omdat dhr. Taal zich als 'wetenschapper' ook op het humane gebied heeft begeven met eenzelfde soort supplementen als voor de paarden.
Ze weten alle gegevens van mij omdat dat e.e.a. kon versnellen en vergemakkelijken.
Heb ik geen problemen mee.
Zolang LT beweert kinderen met ADHD en andere psychische stoornissen binnen 20 dagen volledig te kunnen genezen vind ik dat dat de nodige bezorgdheid wel met zich mee mag brengen
Laatst bijgewerkt door henny_w op 11-03-06 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:32

nou weet ik als ervaringsdeskundige dat de inspectie voor Volksgezondheid echt niet makkelijk is..........

krijgt ie nog een zware dobber an

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:12

Het is toch eigenlijk intriest KiWiKO als je op de octrooiaanvraag leest hoe hij in een adem door staart en maneneczeem bij paarden en lupus en reumatische klachten enz. bij mensen benoemd.

Allemaal te verhelpen door zijn kuren.
Nb. alle kruiden en hoeveelheden hetzelfde. Alleen bij paarden wordt Kava kava ingezet. Bij de humane kuur wordt dit vervangen door de Stinkende Ballote.
Er wordt behalve de 102 paarden in het onderzoek, 1 spaanse mevrouw benoemd met Lupus die de kuren van hem heeft ondergaan.

Tsja.... als dat gedegen onderzoek moet voorstellen, daar heb ik zeer zwaar mijn twijfels over.
En om dan kinderen in een tehuis aan dezelfde kuren bloot te stellen ?
Trouwens volgens mij gaat zo'n tehuis dan toch ook ernstig de fout in wettelijk gezien ?
Wij zijn zelf nauw betrokken bij de NVA (Ned. Vereniging voor stoornissen in het Autistisch spectrum) Ook bij deze mensen komt vaak ADHD voor.
Ik moet er even niet aan denken wat er zou gebeuren als in een van komende nummers van het blad wat ze uitgeven zou staan:
"Nieuw medicijn ontdekt voor Autisme en ADHD, ontdekker LT"

Wanhopige ouders die erin trappen, net als de wanhopige eigenaren van paarden

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:48

Trieste en shockerende mededeling;

Voor zover ik nu weet zijn in er ieder geval 3 fjorden die aan het onderzoek hebben meegedaan ingeslapen.....

Helaas heb ik nog lang niet alle cijfers over de deelnemers aan het onderzoek.

Ben hier echt beroerd, ziek en kotsmisselijk van............

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:54

henny_w schreef:
ravel schreef:
Nog even dit;

Ik krijg heeeeeeeel erg veel reacties per pm van mensen die mij waarschuwen voor juridische acties van LT of mensen die niets op het forum durven te plaatsen uit angst voor juridische represailles van LT en dat via pm dan maar aan mij doen.

Zo lang je alleen maar keiharde feiten publiceert en die met bewijzen kan onderbouwen dan heb je JURIDISCH NIETS TE VREZEN!!!!

DE WAARHEID IS NIET VERBODEN BIJ DE WET !!!!!!

Precies,

De waarheid is niet verboden. Net zo goed als dat je je bezorgdheid mag uitspreken over bep. praktijken die je niet vertrouwd.
Niet alleen de AID onderzoekt het.
Ik heb mijn bezorgdheid geuit richting het ministerie van Volksgezondheid, via hen ben ik doorgestuurd naar de inspectiedienst voor Volksgezondheid.
Ook zij zijn nu met een onderzoek bezig omdat dhr. Taal zich als 'wetenschapper' ook op het humane gebied heeft begeven met eenzelfde soort supplementen als voor de paarden.
Ze weten alle gegevens van mij omdat dat e.e.a. kon versnellen en vergemakkelijken.
Heb ik geen problemen mee.
Zolang LT beweert kinderen met ADHD en andere psychische stoornissen binnen 20 dagen volledig te kunnen genezen vind ik dat dat de nodige bezorgdheid wel met zich mee mag brengen

Heel goed van je Henny!! Heel mooi dat ook iemand zich nu op de humane kant werpt.
Ken je deze al? http://www.centaurea.nl/
Misschien interessant eens te bellen, schijnt dat zij mensen met novelcure middelen behandelen voor migraine oid....

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:55

Pas alleen op met dit soort uitspraken Ravel tot bewezen is dat Taal verantwoordelijk is voor de dood van de fjorden.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:08

Eleonoor schreef:
Pas alleen op met dit soort uitspraken Ravel tot bewezen is dat Taal verantwoordelijk is voor de dood van de fjorden.

Goed dat je dat even aangeeft!
Ok, dat hier geen misverstanden over bestaan;

Omdat de kuren niet hielpen zijn deze 3 fjorden, die deelnamen aan het onderzoek, uiteindelijk ingeslapen.
Ik beweer dus niet dat LT verantwoordelijk is voor hun dood, hij heeft hun dood met zijn middelen echter niet kunnen voorkomen.

Verafjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:32

Eleonoor schreef:

Ja ik ben ex-verzorgster van 1 van die fjorden en Nena was er heel erg aan toe, ze werd almaar zieker. De kuur van LT was in onze ogen het laatste redmiddel, helaas is dat niet aangeslagen en heeft de eigenaresse Nena moeten laten gaan

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:32

Dat klinkt beter

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 01:26

ravel schreef:

Heel goed van je Henny!! Heel mooi dat ook iemand zich nu op de humane kant werpt.
Ken je deze al? http://www.centaurea.nl/
Misschien interessant eens te bellen, schijnt dat zij mensen met novelcure middelen behandelen voor migraine oid....

Dank je Ravel
Dat adres kende ik al en is ook al doorgespeeld naar de inspectiedienst.
Zoals hierboven ook al benoemd werd. Uiteraard moeten we voorzichtig blijven met bep. uitlatingen.
Daarom gaf ik ook aan dat ik uit bezorgdheid aangeklopt heb bij de eerder genoemde instanties.
Ik heb ze een aantal gegevens doorgegeven waarom ik bezorgd ben.
Voor de rest vind ik dat zij het verder uit moeten zoeken. Dat is per slot van rekening hun werk.

Wel vind ik het frappant dat er dus 3 fjorden overleden blijken te zijn die bij de onderzoeksfjorden behoorden.
Zeer vreemd omdat de inspecteur van het stamboek beweerde dat 87 paarden volledig genezen waren. Een aantal waarschijnlijk met 1 of 2 herhalingskuren jaarlijks maar daar verstaat hij ook onder "volledig genezen"
Ravel, ik hoop van harte dat er nog meer fjordenmensen van dat bewuste onderzoek op je bericht zullen reageren of hier op dit topic.

Het is toch te gek voor woorden dat sommige mensen uit angst niet eens openlijk durven vertellen dat hun paard niet opgeknapt is met de kuren van LT.
Alsof zoiets strafbaar zou zijn ???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 02:03

jeej zeg...wat weten jullie er al veel vanaf zeg!!!

zo lees je ineens dagen helemaal niks hier, en lijkt t wel uitgestorven en zo komt er inene weer allerlei info naar boven

en hoe kom je aan die info dat Taal ook kinderen met ADHD/psychische stoornissen behandeld?

ben daar namelijk wel heeeel erg benieuwd naar.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:02

Blz 71 ( tweede afbeelding)komt uit de winter 2004 uitgave, blz.40 is vermoedelijk uit een oudere uitgave(eerste afbeelding)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:50

Ik denk dat de inspektiedienst voor menstelijke geneesmiddelen een stukje strenger zijn dan voor dieren. Kijk eens hoe ze over Jomanda heen gevallen zijn. Ook is er eerder een holistisch huisarts veroodeeld, nadat er aan het licht is gekomen dat hij niet kon wat hij beloofde.

De heer Taal zal zeker ook nu duidelijk moeten gaan aantonen dat als hij planten/kruidenextracten op de markt brengt die 'genezende' eigenschappen hebben bij dergelijke aandoeningen, daadwerkelijk dit ook doen en niet schadelijk zijn.

Er worden wel meer middelen verkocht zoals borstvergrotende capsules, slank in 21 dagen danzij plantaardige pillen, weer haar op de schedel, dankzij een tonic Als blijkt dat de heer Taal de hekken gaat sluiten met zijn wondermiddelen zullen we daar binnenkort wel achter komen. Maar laat dan wel duidelijk zijn dat het dit "soort wondermiddelen" zijn en niet de middelen die de nuchtere mens als waar geneesmiddel om waarachtig te genezen gaat toepassen, steunend op namen van respectabele mensen die al hun strepen in de wetenschappelijke wereld hebben verdiend. Dát is nl misleiding!!

Wonderen beloven met dure drankjes mag, daar beschermde de wet de naive mens ook niet tegen.

Dat Novelcure ook mensen gaat 'genezen' is een interessante ontwikkeling en zal, als het door hoogmoed gedreven is, ook zeker met het loepje bekeken gaan worden door ingeschakelde instanties en zal dan ook een eerlijke kans krijgen om bestudeerd te worden of het doet wat het beloofd. Dan krijgt het draagkracht en dan zal het paardenmiddel in de zelfde lijn gaan liggen. Ik verwacht door deze wending een duidelijkere uitkomst.

Je moet er toch als moeder niet aan denken als je je dierbare kind laat behandelen met dure middelen die of niets doen of schade aanrichten?? Ben je dan niet bedot? Zeker als het ziekenfonds zijn steentje bij gaat dragen, zullen ze niet leuk vinden. Eindeloos medicamenten vergoeden of een dure ziekenhuisopname betalen als het fout gaat.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:59

goed werk dames! ik sta achter jullie, al heb ik niet de tijd en de ervaring om me erin te verdiepen zoals jullie dat doen! Ook wij hebben een eczeem merrie (ijslander) op stal staan... vandaar mijn interesse...
Zoals ik al op een van de eerste blz had aangegeven, ben ik zeker van plan naar een lezing te gaan, als deze er binnenkort nog komen

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:30

ik ben blij dat de mensen nu wat sceptischer worden en gewaarschuwd worden door de slachtoffers.......ik ken mensen die er mee bezig zijn , heb verteld wat de uitwerking was, heel negatief dus....maar in de wanhoop om het paard van de kwaal te genezen tóch doorgaan.....de voorspelde symptomen, die ik gaf , zien zij als, dat hoort bij de genezingsproces........tot aan bloedvergiftiging en vermageren toe.......wat kan een simpele mens als ik dan nog doen??????
Ik ben blij dat jullie weten hoe je deze weg moet bewandelen!!!!!!Het is zo pijnlijk als je alléén maar toe kunt kijken .......arme paarden en baasjes!!
Die smerige zaak heeft al genoeg opgeleverd voor die vent en dan hetzelfde proberen bij kinderen.........walgelijk!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:46

ellepel schreef:

zo lees je ineens dagen helemaal niks hier, en lijkt t wel uitgestorven en zo komt er inene weer allerlei info naar boven

en hoe kom je aan die info dat Taal ook kinderen met ADHD/psychische stoornissen behandeld?

ben daar namelijk wel heeeel erg benieuwd naar.

Dat heeft hij zelf verteld tijdens de lezing in Exloo. Een tehuis in het Oosten des lands. Helaas meer info heb ik niet. Als 1 van jullie wat meer weet. Graag.
Bovendien zaten er ex burnout patienten in de zaal die ook door hem genezen waren. ??? Zie het uitgebreide verslag van de TS.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:53

broadway schreef:
ik ken mensen die er mee bezig zijn , heb verteld wat de uitwerking was, heel negatief dus....maar in de wanhoop om het paard van de kwaal te genezen tóch doorgaan.....de voorspelde symptomen, die ik gaf , zien zij als, dat hoort bij de genezingsproces........tot aan bloedvergiftiging en vermageren toe.......wat kan een simpele mens als ik dan nog doen??????

Jeetje, dat is toch ook intriest. Hoe wanhopig kan een mens worden

Ik heb het al eerder gevraagd, maar als er nog nieuwe lezers zijn die "als uitzondering" wel de bloeduitslagen hebben ontvangen van LT, zou ik daar een copie van mogen. Je mag ze ook doorsturen via een pm.
Ik ben nl. bloeduitslagen aan het verzamelen van de zomereczemers.
Zowel de uitslagen van dhr. Taal als uitslagen via reguliere dierenartsen.
's Kijken of er een opvallend patroon in te vinden is.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:59

Ik weet niet of jullie deze site al kennen

http://www.kwakzalverij.nl/php/display/index.php

Een docent van mij is lid van deze vereniging en bijzonder fanatiek mag ik wel zeggen Ik denk dat als je hier aanklopt ze je misschien met raad en daad terzijde kunnen staan.

Excuses als hij al genoemd is, heb niet het hele topic doorgelezen

Succes iig met alles, ik hoop van harte dat deze meneer een lesje geleerd wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:01

Ik krijg bij dit soort mensen altijd het gevoel van de 'opbieders' bij veilingen.

Om maar wat te zeggen, ik wil ook wel in die zaal zitten en vertellen dat ik genezen ben voor mijn burn-out, als het wat schuift, ach....
Stap eens in de wereld van zandstrooierij.....

Balletje-balletje heeft ook handlangers.

Wordt echt tijd dat deze middelen echt goed worden onderzocht, want ik ken nl ook de andere kant van burn-out.

Zo heeft een kennis van mij in een tehuis een technische installatie gezet. Hij was helemaal onder de indruk. Er zat nl een groep van ongeveer 20 man, mannen en vrouwen tussen de 25 en 40 met een burn-out. Zij waren helemaal van het padje en sommigen waren er dermate aan toe dat ze nooit meer normaal zouden kunnen functioneren. Daar ga je toch niet mee goochelen? Ik vind het echt heel triest worden hoor.