Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Palm_Dees schreef:Ik heb echt van alles al geprobeert, vandaag komt de dierenarts erbij

silvana schreef:Ik zou in ieder geval niet aan de korst gaan prutsen wat je het beste doet is die plek vethouden en schoon.Dus gewoon met water.Is die plek niet vuil blijf je er met water vanaf .Hoe droger de benen hoe beter.Als vet kan je gebruiken sudocremé vaseline of uierzalf.Zie altijd dat de cremé's zonder parfum zijn,anders krijg je een dansend paard.
Bonny4life schreef:ik denk aan mok ja... maar ik ben geen DA,
iemand nog tips hoe lang je droogzetters mag door gebruiken??
Henrieke schreef:Palm_Dees schreef:Ik heb echt van alles al geprobeert, vandaag komt de dierenarts erbij
wat zei de dierenarts?
Het houdt in dat de benen iedere dag worden gewassen met warm water en Biotex, daarna afgedroogt en gefohnt, en met zalf worden ingesmeerd. De zalf moet goed worden ingemasseerd. En om de 5 dagen een andere zalf nemen! Volgens de DA maakt het niet uit wat voor zalf het is, mokzalf, mokcreme, Sudocreme, zwitsal, whatever, zolang je maar om de 5 dagen een andere neemt. En de creme er 2x daags ('s morgens en 's avonds) opsmeren. Het ging super, de mok was bij m'n vz-pony heel hevig, en nu is ie zo goed als verdwenen. We wassen nu nog 1x per week, en smeren 1x per dag. Het zal waarschijnlijk niet bij elk paardje werken, maar ik dacht toch: ik zet het ff hier neer, als tip voor sommige mensen