[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:38

De ene dierenarts raad het wel aan, een andere niet. De mijne raad het juist wel aan, en ik volg zijn advies gewoon op.
Ik kan in ieder geval toch een poging wagen ? (Het is en blijft mijn keuze neem ik aan ?)
Op mijn DA mag je tuurlijk wel commentaar geven, ik had ook liever gehad dat het op een andere manier had gekund.
Het is niet gelijk dat hij een band om moet hebben ! Ik wil er gewoon wat info over hebben, over hoe ik hem het beste aan kan doen.
En dat ding heb ik niet zelf gekocht ... Heb ik bij het paard bij gekregen, omdat het bekend was dat hij een luchtzuiger is.

Tuurlijk zijn er nog andere manieren, die ik ook graag wil proberen. Vandaar dat ik toch een vraag stel over de band zelf. (Hoe ik hem het beste kan gebruiken, ALS ik hem toch uiteindelijk wil gaan gebruiken.)
(De stalhouder denkt dat het met andere oplossingen niet echt zal gaan helpen.)

En natuurlijk staat hij met goed weer 24/7 in de wei, dus dan hoeft hij er zowieso al geen om Lachen (ALS ik hem toch zou gaan gebruiken.)

Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:41

En het zal toch altijd wel zo blijven ... De een vindt dat je zo'n ding NOOIT mag gebruiken, een ander zal het juist een fijne oplossing vinden.
Als er mensen hier zijn, die er ervaringen mee hebben (van het gebruik) kan ik me hier toch laten informeren ? Knipoog
Van Anya weet ik al, dat zij er slechte ervaringen mee heeft Daar houd ik ook echt rekening mee, want ik wil natuurlijk niet dat mijn paard zoiets overkomt.
(En de reden waarom dat ik hier de vraag stelde, was omdat de winkel waar de band gekocht was zondag t/m dindsdag gesloten is, dus had ik gehoopt hier al wat info te kunnen opdoen)
Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:50

Anoniem schreef:
Als je dan toch zo'n gruwelding om wilt doen zou ik iig nog kiezen voor ene die een beetje beschermd is met bont of zo maar dat zie ik bij deze niet. Neem aan dat als je dat ding besteld er op z'n minst een uitleg bij zit?

Heb je helemaal gelijk in .. Als ik er toch een gebruik, iig al een met bont.

Maar heb nog toch aan aantal Pb's van Anya gekregen, wat ik liever hoor en zie dan zo'n luchtband.
Dus Anya, dankjewel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:00

Ik blijf berichten aan het sturen Knipoog
Maar ik heb met echt laten overtuigen door Anya. Zij zegt dat ik echt het 'slachtoffer' ben van een wat oudere DA. (Die zegt dat alleen zo'n band kan helpen, terwijl haar DA er echt tegen is.)
Waarschijnlijk, ga ik toch echt een plekje maken waar mijn paard kan zuigen (met rubber en touw.)
Ik heb het gelijk dat hij totaal niet gevoel is voor koliek, en uit de uitslag bleek ook helemaa geen last van gassen zou hebben/krijgen. Lachen

Ik denk dat ik wat wanhopig was Haha!
Xx, ik laat het jullie nog weten wat ik nu uiteindelijk heb gedaan Lachen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:45

[gast1122] Ik heb alle zuigbanden gehad ook die jij als voorbeeld geeft. mijn paard bleef in een soort dwanghouding staan met zijn hals. Met rijden kreeg ik problemen omdat mijn paard zijn spieren vasthield. Ondanks bontjes ed ging de huid toch ook kapot. Band bleef ook vaak niet goed op zijn plaats zitten.
Mijn paard zijn voortanden zijn erg afgeslepen maar omdat ik nu verhuisd ben van stal heeft hij geen waterbak meer waar hij op kan zuigen dus ook geen slijtage van zijn tanden meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:57

Ik heb me zo ook door Anya laten overtuigen Lachen
Waarschijnlijk staat hij nu toch heel even met een band om (doet de stalhouder om) en nadat er een adere stal vrij is, wil ik hem daarin zetten. (Heeft hij meer ruimte, en licht). En kan ik een beter luchtzuigplekje voor hem maken Lachen
Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:58

En ze staan met dit weer ook 24/7 op de wei, dus dan maakt het eigelijk ook al niks meer uit Lachen
Xx, maar dankjewel voor de tip !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:02

[gast1122], mooi zo dat je je je om hebt laten turnen OK dan!
Ik kan het niet hard maken maar mijn paardje heeft op heel jonge leeftijd bij de fokker een band omgehad en bleek op 2jarige leeftijd een scheve halswervel te hebben en mijn vermoeden is dat die band daar debet aan is geweest. Dus voor mij en voor haar geen band meer.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:33

Voor mij ook niet meer! Ook omdat ik niet beter wist altijd een band bij mijn ponie aangehad tot ik hier andere verhalen las..Nu een ponie die veel blijer is,minder gevoelig is op zijn buik en vooral een goede eetlust heeft..oja en luchtzuigen doet hij nog steeds maar beduidend minder..ik ben er ook blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:40

Daarom, je hoort er ook zulke slechte verhalen over ...
Ik wil hem iig wel in een andere stal zetten, zoals ik al zei. Daar kan hij dan luchtzuigen (op de voederbak, die dan met rubber is bekleed) en dan traint hij zijn bovehalsspieren ook nog eens.'
Zonder dat zijn tanden afslijten. En ik heb het geluk dat ik een paard heb die totaal niet koliek-gevoelig is. Lachen
Ben ook blij dat ik met heb laten overtuigen Ja

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:49

Die van mij was wel wat koliek gevoelig maar had dit als hij lang had gelopen en dan na het rijden wat had gegeten en dan op de wei of in de bak ging..waarschijnlijk lege maag en maagzuur,maar als hij dan wat aan de hand had gegraasd en vooral in zijn eigen stal had geplast dan was hij weer fit..vreemd paard maar nu vind ik het een logische verklaring, toen wist ik niet zo goed wat te doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:19

Moet je wel zorgen dat je de voerbak lager dan normaal hangt. Zodat hij de hals moet buigen boven om een luchtzuigje te kunnen doen. Anders werkt het dus niet.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:33

Of eten uit een emmer geven en die na het eten weghalen..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:48

Ik hoorde gisteren nog een verhaal van iemand. Die had een jaar geleden maar eens een zuigband omgedaan bij een 2 1/2 jarig paard. Niet beter wetend dus gewoon strak omgedaan. Komt ze de volgende ochtend op stal. Dat paard zijn hoofd was helemaal opgezwollen! Dikke lippen zelfs! ze wist niet hoe snel ze die band moest afhalen. Nee voor haar ook nooit meer een band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:37

Jeetje Mork .. Dat is écht schrikken zeg !

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:10

Ja precies. Ik heb het nog nooit zo extreem gehoord hoor eerlijk gezegd. Mijn paard had wel opgezwollen keelklieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:03

Echt schrikken .. Maar hij staat nu gewoon lekker dag in, dag uit op de wei Lachen Dus nu al heel wat zorgen minder Knipoog Nu is er niks aan het handje.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:05

Mooi!

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:14

mij pony luchtzuit ook wat moet ik doen ?? Verdrietig

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:13

die van mij heeft ook zuigband aan, maar met een bontje want hij haalde zich helemaal open op die plek waar het hoort te zitten... maar op de wei dan zuigt hij niet...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:09

[*]Hai, had een vraagje. Weet alleen niet of die al gesteld is sorry dus als het al ergens staat in het topic.
Als je een luchtzuiger hebt kan het dan dat het luchtzuigen word overgenomen/nagedaan door andere paarden op stal?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:53

noekje schreef:
[*]Hai, had een vraagje. Weet alleen niet of die al gesteld is sorry dus als het al ergens staat in het topic.
Als je een luchtzuiger hebt kan het dan dat het luchtzuigen word overgenomen/nagedaan door andere paarden op stal?

Nee. Dat is onzin. Paarden leren niet op die manier. Dat betekent dat ze moeten kijken, snappen wat er gebeurt van een afstand en het ook nog na moeten doen.
Gelijke (slechte) stalomstandigheden creeert luchtzuigers.
Maar ze kijken het niet van elkaar af.
Bij ons op stal staan al jaren een aantal luchtzuigers door de andere paarden heen. Er is er echt geeneen gaan luchtzuigen.
Lan heeft het al haar veulens voorgedaan. Ook haar veulens zijn nooit gaan luchtzuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:58

Mrietje schreef:
mij pony luchtzuit ook wat moet ik doen ?? Verdrietig

Dit Topic even goed doorlezen, en kijken wat het beste voor je paard is Lachen

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:01

Mijn pony luchtzuigt alleen als ie brok heeft gehad. Voor de rest niet. Maar ik had nog een vraag.. waar is de topic over droes???

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:01

Iemand misschien een link?