[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

menollyke

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:49

@Doekie, je denkt aan licht? Maar dan neem ik aan dat het zonlicht moet zijn? Dan zou hij het in de binnenbak minder moeten doen dan in de buitenbak. Tenminste, zo denk ik. Ik kan het mis hebben. Het is frustrerend omdat je gewoon weet dat je paard er last van heeft en je er gewoon niets aan kan doen.

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:34

Nee, ik denk dat niet, mijn DA wel maar ik vind die theorie ook maar onzin omdat hij juist buiten veel minder doet.

Tandarts is juist geweest, nu is het afwachten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:35

Hee doekie, mss is het voor jou ook een tip om een poosje een shake-dagboek bij te houden?
Ik doe het nu een maandje, en ik schrijf er in wat we doen (dressuur, buitenrit, longeren, wandelen), waar we het doen (binnenbak/buitenbak) , wat voor weer het was, de wekelijkse pollentellingen en uiteraard hoe erg het shaken was. Misschien helpt het om een patroon te ontdekken.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:06

Dookie schreef:
Nee, ik denk dat niet, mijn DA wel maar ik vind die theorie ook maar onzin omdat hij juist buiten veel minder doet.

En wat zei de tandarts?

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:01

Mijn merrie begint in het voorjaar, eind maart, met het geirriteerd schudden van haar hoofd tijdens het rijden. Aan het eind van de zomer is het iets minder, maar pas rond oktober houdt het helemaal op en is ze weer goed te rijden.
Ik heb druppels van de Paardendrogist gehad tegen pollenallergie, maar die helpen niet.
Wat voor ons de fijnste (en ook meest diervriendelijke) oplossing is, is een Net Relief (ook via de Paardendrogist te bestellen).
Dit is een netje dat je aan de neusriem vastmaakt en dat over de neus heen valt.
Op deze foto kun je het een beetje zien:

Afbeelding

Met dit netje schudt ze nauwelijks en is ze lekker te rijden.

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:26

Narco schreef:
Dookie schreef:

En wat zei de tandarts?

Hij had allesinds al serieuze haken. En omdat hij soms ook schudde tijdens het eten en precies wat trager at, kon het wel van zijn tanden zijn
Hij zei dat het van niets snel naar iets kon gaan, en het ook snel kon slechter worden. Ik denk altijd dat hij last heeft van zijn linkerneusgat, wel die kant reageerde hij feller op het vijlen enzo

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:28

Het zou op zich heel mooi zijn als het alleen maar de haken zijn die het schudden veroorzaken!! Neusriem/sperriem klemmen toch aardig tegen de kiezen aan en het kan behoorlijk zeer doen aan de binnenkant van de wangen hoor! Ik hoop voor je dat dit de oorzaak is! Ik zou een weekje wachten met rijden totdat eventuele wonden aan de binnenkant van de wangen over zijn!!
Probeer voortaan ieder jaar de tandarts langs te laten komen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:35

dookie:

heb je al geprobeerd om een tijd zonder neusriem te rijden?

is bij appie namelijk wel zo dat als ik zonder neusriem ga rijden dat hij dan wel minder gevoelig is voor schudden.
omdat ap heel gevoelig is nu, bezorgt die neusriem hem extra ellende.

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:57

Narco schreef:
Het zou op zich heel mooi zijn als het alleen maar de haken zijn die het schudden veroorzaken!! Neusriem/sperriem klemmen toch aardig tegen de kiezen aan en het kan behoorlijk zeer doen aan de binnenkant van de wangen hoor! Ik hoop voor je dat dit de oorzaak is! Ik zou een weekje wachten met rijden totdat eventuele wonden aan de binnenkant van de wangen over zijn!!

Het was nog eens geen jaar geleden dat hij was geweest Van oktober 2005..
Ik mag er vanaf vandaag ermee rijden, als hij zondag nog zou schudden, moet ik verder zoeken zei de Tandarst

Hij schudde (los in de bak) met halster, zonder halster dus ik weet niet of rijden zonder de neusriem veel effect zou hebben

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:18

ap schud ook zonder halster hoor, hij kan er zelfs niet eens een om hebben, dan wrijft en doet hij net zolang tot dat ding eraf is.

maar ik heb met rijden toch gemerkt dat als er niks om zijn neus zit ,hij toch rustiger is....

alleen met buitenrijden dan gaat de neusriem er wel om, dan vind ik t toch een beetje eng

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:25

Dookie schreef:
Narco schreef:

Het was nog eens geen jaar geleden dat hij was geweest Van oktober 2005..
Ik mag er vanaf vandaag ermee rijden, als hij zondag nog zou schudden, moet ik verder zoeken zei de Tandarst

Hij schudde (los in de bak) met halster, zonder halster dus ik weet niet of rijden zonder de neusriem veel effect zou hebben

Nou ben ik natuurlijk weer eigenwijs! Als je paard pijn heeft gehad omdat z'n wangen openlagen aan de binnenkant van de haken zou ik toch maar even wachten met rijden!! I.i.g. wachten met er een bit en hoofdstel aan te hangen! Ik snap zo'n tandarts dan ook weer niet....

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:06

Ik ga vandaag even rijden, maar als hij weer schudt (wat héél waarschijnlijk is) dan moet mijn pa de dierenarts bellen.
En als hij dat niet doet, dan doe ik het!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:57

MissEvil schreef:
Ik ga vandaag even rijden, maar als hij weer schudt (wat héél waarschijnlijk is) dan moet mijn pa de dierenarts bellen.
En als hij dat niet doet, dan doe ik het!

En hoe ging het rijden?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:46

Wauw, vanavond les gehad.
Het gaat echt steeds beter!
Met heenlopen (200 m aan de hand) knikte ze maar 1 x.
In de les de eerste 20 minuten misschien 5 - 10 x daarna helemaal niet meer!
Het gaat de laatste tijd toch echt vooruit, YES YES YES
wie weet ben ik straks weg van dit topic!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:16

beantsje schreef:

En denk je dat het door het rijden komt of dat de pollen nu uit de lucht zijn?!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:04

Narco schreef:
En hoe ging het rijden?

Nou, het rijden ging niet geweldig, maar dat was omdat ik mijn elleboog gekneusd heb..
Hij schudde maar heel af en toe, en meer om de vliegjes en de regen dan om iets anders.

Ik heb ook met een losse teugel gereden, maar op de momenten dat ik toch ff mijn teugel nodig had (met losse teugel rijd ik op zit, dus niet met je handen sturen) dan schudde hij wel..

Ik weet niet wat het is.. Hij schudde dus maar héél af en toe..
Verder ging het rijden wel goed. Hij was echt superbraaf!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:46

MissEvil schreef:
Narco schreef:
En hoe ging het rijden?

Nou, het rijden ging niet geweldig, maar dat was omdat ik mijn elleboog gekneusd heb..
Hij schudde maar heel af en toe, en meer om de vliegjes en de regen dan om iets anders.

Ik heb ook met een losse teugel gereden, maar op de momenten dat ik toch ff mijn teugel nodig had (met losse teugel rijd ik op zit, dus niet met je handen sturen) dan schudde hij wel..

Ik weet niet wat het is.. Hij schudde dus maar héél af en toe..
Verder ging het rijden wel goed. Hij was echt superbraaf!

Tsja....als het regende...dan zijn er weinig pollen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:49

ap is bijna schud vrij!!!!!

hij was t al een paar dagen, pollen zijn eerst foetsie, pas als de temperatuur weer iets omhoog gaat zal hij af en toe nog wat doen..
maar ik kan weer rijden

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:00

Fijn Ellepel! Niek heeft al een poos niet meer geschudt! Misschien inderdaad als het weer warmer wordt en de zon schijnt!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:01

Hhhmm, net weer eens gereden.
In het begin schudden, later werd het beter met ze liep steeds vreselijk te hoesten (ze heeft zich laatst verslikt en hoest dus sinds die tijd) en dat vond ik een beetje verontrustend.
Ook vind ik dat ze veel struikeld ,ben dan gelijk bang dat ze HKO heeft...jajaaa...ik ben een echte doemdenker.
Maar goed, ze heeft natuurlijk ook al kissing spines, dus ik weet ook niet in hoeverre het een met het ander te maken kan hebben.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:51

Olivia schudt ook al een aantal dagen niet meer. Alhoewel: gister liep ze echt lekker, eerste 20 minuten. Ze was voorwaarts, schudde niet. Toen opeens begon ze met een grote uithaal, heb het genegeerd en verder gereden. Na een half rondje gaf ze het op en liep ze weer lekker te kauwen op het bit en wilde naar beneden.

Vandaag ook echt heerlijk gereden. Had na 20 minuten al het gevoel van, ik ga stoppen anders kan ik morgen niet meer opstaan. Ze gooide echt haar benen er lekker uit, tenminste zo voelde het. Ze liep door het voorwaartste lekker ontspannen, naar beneden, actief. Moest wel wennen aan die passen die ze dan maakt.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 00:35

Narco schreef:
beantsje schreef:

En denk je dat het door het rijden komt of dat de pollen nu uit de lucht zijn?!

nou, ik denk dat ze helemaal niet allergisch is, ze is immers eind oktober begonnen. Ik denk dat de eigenlijke oorzaak toch haar oren waren en die zijn zo langzamerhand wel genezen dus hopelijk verdwijnt de tic nu ook.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:25

o schreef:
nou, ik denk dat ze helemaal niet allergisch is, ze is immers eind oktober begonnen. Ik denk dat de eigenlijke oorzaak toch haar oren waren en die zijn zo langzamerhand wel genezen dus hopelijk verdwijnt de tic nu ook.

Dat zou mooi zijn, afwachten maar!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:28

Onassa schreef:
Hhhmm, net weer eens gereden.
In het begin schudden, later werd het beter met ze liep steeds vreselijk te hoesten (ze heeft zich laatst verslikt en hoest dus sinds die tijd) en dat vond ik een beetje verontrustend.
Ook vind ik dat ze veel struikeld ,ben dan gelijk bang dat ze HKO heeft...jajaaa...ik ben een echte doemdenker.
Maar goed, ze heeft natuurlijk ook al kissing spines, dus ik weet ook niet in hoeverre het een met het ander te maken kan hebben.

Hè jakkes, ik houd ook niet van een hoestend paard! Denk ook altijd meteen het ergste. Het is ook wel iets wat je goed in de gaten moet houden hoor! Maar dat is denk ik bij jou geen probleem
V.w.b. dat struikelen, wat is HKO?

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:41

Narco schreef:
Tsja....als het regende...dan zijn er weinig pollen!

Nou, lekker positief..

Ik denk dat het probleem in zijn mond zit..
Maar ik weet het niet zeker.. Hij schudde bijna niet dus wil mn pa de v.a. niet bellen..

Het regende niet, er vielen een paar druppels.. En als King een druppel op zn neus voelt, schudt hij ook..

Maarja, kijken of ik vandaag weer kan rijden..