Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marleen_88 schreef:Zie ik zomaar mijn oudje bij uitgelicht.

Queelens schreef:Dat uitloopje is heerlijk zeg. Komt ze dan in de zomer oid ook nog op de wei?
Sachertorte schreef:Ja? Staan jullie paarden in hun blootje nu? Ben ik dan te voorzichtig?
Met minder op voelt ze kouder en is ze ook een stuk passiever, heb ik het idee. En aangezien ik haar niet dunner wil hebben dan dat ze nu is.. Zilfstar schreef:Nou helaas. De proppen zijn iets minder maar toch nog erg veel. Daarbij eet hij ook gewoon te weinig. Hij krijgt wel al 2 kilo vervanger in de vorm v speedibeet en wiesenflakes maar dat mag je niet lang geweekt laten staan. Heb nu wel gevraagd in hoeverre stal dat kan doen maar toch… ga morgen hartog compact gras halen. Kijken wat hij daarvan vind. De pavo en vitalbix fiber-mixen wil hij niet eten. En verder denk ik erover de half 10 beurt te vergroten hoewel ze zeggen dat een voerbeurt max 2,5 - 3 kilo mag zijn (ik zit al op 3,5) maar heb laatst wel gezien als hij vol is dat ie stopt met eten. En hij heeft dan de hele nacht om t te eten. Of dat als ik er ben wiesenflakes te weken in een extra hoeveelheid en dat gewoon in zijn stal te zetten (heb een lage ‘hooibak’ dus daar krijgt hij de emmer dan niet uit. Maar eerst eens die compact gras proberen. Als hij dat eet wordt t verhaal makkelijker (en kostbaarder helaas maar hij moet wel eten)
Hmmm lees net bij agrobs dat max 3 kilo cobs/flakes per portie mag. Dat maakt t weer iets werkbaarder
Zilfstar schreef:Nou helaas. De proppen zijn iets minder maar toch nog erg veel. Daarbij eet hij ook gewoon te weinig. Hij krijgt wel al 2 kilo vervanger in de vorm v speedibeet en wiesenflakes maar dat mag je niet lang geweekt laten staan. Heb nu wel gevraagd in hoeverre stal dat kan doen maar toch… ga morgen hartog compact gras halen. Kijken wat hij daarvan vind. De pavo en vitalbix fiber-mixen wil hij niet eten. En verder denk ik erover de half 10 beurt te vergroten hoewel ze zeggen dat een voerbeurt max 2,5 - 3 kilo mag zijn (ik zit al op 3,5) maar heb laatst wel gezien als hij vol is dat ie stopt met eten. En hij heeft dan de hele nacht om t te eten. Of dat als ik er ben wiesenflakes te weken in een extra hoeveelheid en dat gewoon in zijn stal te zetten (heb een lage ‘hooibak’ dus daar krijgt hij de emmer dan niet uit. Maar eerst eens die compact gras proberen. Als hij dat eet wordt t verhaal makkelijker (en kostbaarder helaas maar hij moet wel eten)
Hmmm lees net bij agrobs dat max 3 kilo cobs/flakes per portie mag. Dat maakt t weer iets werkbaarder