Raika staat opnieuw op de kliniek

Houdt deze nachtmerrie dan nooit op?

De laatste tijd had ik wat moeite om haar mest goed te houden. Na overleg met reguliere DA en de kliniek, konden we het steeds oplossen met wat weidegang (bij ons niet gebruikelijk in de winter, maar wel mogelijk gemaakt voor Raik) en ouderwetse gekookte lijnzaad. Het leek steeds voldoende te helpen

Oudejaarsdag hebben we nog gereden en voelde ik veel spanning in haar lijf, maar met het vuurwerk zocht ik daar niets achter. Nieuwjaarsdag at ze nauwelijks hooi, dat is niets voor mijn kleine vreetzakje! Gauw weer de wei op en dat leek inderdaad te helpen. Ze stond heerlijk te grazen, mest was goed en rende weer vrolijk rond.
2 januari merkte we smorgens op dat ze het hooi van de nacht nauwelijks had aangeraakt. Gelijk DA gebeld, paraffine erin en afwachten maar. Smiddags nog geen verbetering dus DA weer laten komen. Na wat spuitjes en weer uren geduld, bleek er helaas niets te verbeteren. Dus diezelfde middag doorverwezen naar de kliniek. En daar stonden we weer.......

Gelukkig was er geen sprake van een obstructie en spoedoperatie, maar ze moest wel blijven want er zat sowieso vertraging in het verwerkingsproces. Op de echo konden ze zo gauw niks geks zien en uit bloedonderzoek kwam ook niets afwijkend.
De volgende dag (vandaag) werd ik gebeld, en als ik het goed begreep is het weer foute boel. De darm is verdikt, en er zit vermoedelijk een verkleving. Ze blijven haar nu nog 24 tot 36 uur monitoren om zeker te zijn dat het een verkleving betreft. Het enige remedie op dit moment lijkt opnieuw een operatie...............
Een operatie?! Kan ze dat nog wel aan? Hoe zwaar is dat? Lost dat echt iets op? Daarna niet weer kans op verklevingen? Hoe lang duurt de revalidatie? Kan dat nog wel op de plaats van de oude wond of moet er een snede naast komen? Word de darm niet nóg veel zwakker als er een stuk word weggenomen?
Zo zit ik nog wel met 100 vragen waar ze op dit moment nog niet precies antwoord op kunnen/willen geven (meer onderzoek is nodig) en ik voel mij momentee zo machteloos...........