Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kim_bjorn schreef:Bjorn wordt in juli 20 jaar. Hij is dus niet jong, maar had erg last van de prascend.
Hij ziet er wel goed uit nog en gedraagd zich jong, heel actief, spelen etc en heel sociaal naar mens en paard. Maar na 6mnd 1/2 prascend was daar niets van over meer. Hij was sloom en suf en ongeinteresseerd. Verder zag hij dingen die er niet zijn. Dus niet de normale bakkabouters etc, maar echt afwijkend.
Ik ben toen in 2 weken naar 1/3 en vervolgens naar 1/4 gegaan. Toen werd het beter, maar met nog wel de voordelen van weinig zweten, drinken plassen. Ik moet zeggen dat dit ook zijn enige klachten waren en dat zijn acth nooit hoger dan 99,9 is geweest en dat in de se, eind september.
Hij krijgt nu onbeperkt hooi, 200 gr metazoa gemengd met 150 gr care 4 life.
Verder maak ik een slobbertje van 75 gr gemalen lijnzaad, 2 eetlepels ongezoete appelmoes van Cereal en een handje natures best. Hier gaat 5 gr monnikspeper in, magnesium, groene os glucosamine extra. Zijn prascend snij ik met een pillensnijder en krijgt hij in een stukje krentenbol.
Het gaat super nu en ik hoop dat ik het lang zo kan blijven doen. Ik laat hem eind september weer testen.
CarolineCF schreef:In bijna alle lijnzaadolie zit extra vitamine e! Het is absoluut niet zo dat je met die van hen met je extra E gift kunt stoppen helaas (hebb het ze zelf eerder gevraagd op Facebook - hoeveelheid is te verwaarlozen). De lijnzaadolie zelf is prima maar dus niet uitzonderlijk rijk aan e.
kim_bjorn schreef:@fortuna je moet kijken hoe het gaat. Ik rij en longeer gewoon en dat gaat gewoon goed. Ik been hem niet uit, geen zware trainingen oid. Hij vindt het fijn om wat te doen. Toen hij nog een halve kreeg heeft hij een tijd op rust gestaan, het ging helemaal niet goed en alles was erg vermoeiend. Verder kreeg hij ontzettend mok, iets wat hij nog nooit had gehad, en werd er kreupel door.
Maar nu alles goed en we zijn lekker bezig
Koper schreef:sabrina85 schreef:@ koper ik zag in even ander topic dat je een recept opnoemde met kurkuma. Gouden pasta. Nou lees ik niet zo snel of dit nadelige gevolgen kan hebben bij gebruik van pergolide. Weet jij hier iets meer van? Ik wil dit misschien bij gaan geven i.v.m. Stijfheid en melanomen
Oei, dat weet ik niet. Maar kan ik wel voor je navragen als je wil.
Habore schreef:Hallo, ik ben nieuw in dit topic. Mijn 24 jarige ruin zou wel eens cushing kunnen hebben. De dierenarts komt volgende week langs voor een test.
Deze winter had hij ineens een enorme vacht, en nu bij het verharen krijgt die ineens kale plekken, ik moet wel zeggen dat hij snel verhaart, op één week tijd is hij al enorm veel haar kwijt.
Heb paar foto's gemaakt. Wat denken jullie zo op foto af te gaan?
http://myalbum.com/album/TVD2NAcrGzzt
Uiteraard zal de test van de DA uitsluitsel geven. Maar omdat ik er zo weinig van weet ben ik benieuwd naar jullie reacties.
Solistar schreef:CarolineCF schreef:In bijna alle lijnzaadolie zit extra vitamine e! Het is absoluut niet zo dat je met die van hen met je extra E gift kunt stoppen helaas (hebb het ze zelf eerder gevraagd op Facebook - hoeveelheid is te verwaarlozen). De lijnzaadolie zelf is prima maar dus niet uitzonderlijk rijk aan e.
Oke dank je wel, ze doen het net lijken of er vitamine E aan toe is gevoegd dus ik dacht dat het misschien een compleet supplement zou zijn.. Niet dus