[VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Re: [VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:30

Woohoo, goed al hoor.

Ik lees je verhalen zo graag. Doen me zo aan Denna denken (ookal is die nog niet ingereden).
Pretletter en bomproof hebben ze denk ik toch wel van de vader geërfd hoor.
(onlangs wouden we Denna doen schrikken. Ze stond achter draadje met electriciteit op op 2 meter van onze auto. Begon ze haar kin te schuren, toeterde mijn man. De andere 2 (fjord en welsh) verschoten en liepen weg. Denna ging vrolijk door met schuren en keek me aan met een hoofd van 'mislukt'.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 19:53

Maar als je jeuk hebt moet je ook wel echt krabben, dan heb je geen tijd voor de gekkigheid van de baas. Hier idem, als je dat nest wilt wegjagen moet je wel heel creatief zijn, meestal komt ze dan des te sneller aangehobbelt om te kijken wat er nou weer is.

Denna dus ook pretletter, leuk!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:58

Fijn dat je als je dat wil, gewoon met haar kan fokken! En ik blijf de komende tijd voor je duimen dat het helemaal verdwijnt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:54

*duimt*

....mijn schimmeltje was vandaag ook kledder-, kleddernat. (Madame kan schuilen maar houdt van regen.
Onhandig als ze de trailer in moeten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 18:11

Janneke2 schreef:
*duimt*

....mijn schimmeltje was vandaag ook kledder-, kleddernat. (Madame kan schuilen maar houdt van regen.
Onhandig als ze de trailer in moeten.

Kwam in Utrecht nog met klef paard aan ook :+ , nou ja, het was water geen poep... zal ik maar zeggen.

Vandaag geen foto's gemaakt, was niet veel aan te zien anders dan gisteren (rode plekje van net prikken was wel weg) en ze oogde niet ziek en at goed. (heeft vrij omdat ze gisteren geprikt is)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 20:33

Heb de rekening binnen van Utrecht, dus nemen biopt en 4 x behandeling middels bcg zonder sedatie kosten: 737,50

Voor diegenen die zich afvragen wat het nou eigenlijk kost.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:03

pffff het is ook allemaal niet voor niets... Gelukkig lijkt het allemaal goed aan te slaan!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:55

Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen. Ik heb mijn schimmel twee kuren tegen z'n melanomen laten geven (ze allemaal per stuk inspuiten met chemo) en kon 1500 euro aftikken.
Wel fijn dat het zo goed lijkt te gaan met de Heps!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 13:13

Scheelde mij ook aanzienlijk in de kosten dat madam zich voorbeeldig gedroeg, als je elke keer sedatie nodig hebt gaat het ook hard omhoog.

Ibbel, zo dat hakt er ook in..1500....

Wat het zalven van been en neus in totaal heeft gekost en de metacam, honingzalf etc. heb ik ondertussen verdrongen, dat is beter. :+

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:42

Ach, die prijs.. laat ik het maar zo zeggen, die 12e ribben heb je toch eigenlijk niet nodig.. :+ Ik duim voor je dat dit het laatste is wat we van die sarcoiden gezien hebben!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:01

Dierenartskosten kan je maar beter niet optellen. Gewoon de rekening betalen en weer bij 0 beginnen werkt beter.

Ik vond Hepsie een tot Fjord, super dat ze zo relaxed blijft tijdens de behandeling en haar Fjorden streken houdt tussen door. Zolang ze zo blijft is de rekening een vervelende bijzaak toch?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 21:18

Alleen jammer dat er meer dan alleen dierenarts rekeningen binnen komen hi hi, mijn riool heb ik ook moeten laten vervangen en ahum.. heb al sinds overstroming van dat riool (Geloof oktober) in helft van mijn huis geen stroom (liggen haspels) en ook even geen geld omdat te laten maken, dus echt fijn was het niet dat paard nou ook weer behandeld moest worden, maar die ging uiteraard voor een directe aansluiting voor je CV en wasdroger :D :+ omdat ze inderdaad zo leuk is, liet ze ook vandaag weer merken. Het is echt een heerlijk blij ei en zo leuk om mee te werken, of door te worden geterroriseerd.

Oh.. en er zit ook nog geen vloer in mijn toilet.. en deel van de gang.. na de overstroming :') doe ik ook maar negeren, maar Hepsie negeren, nooop dat kan niet <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 18:03

Het oor vandaag, lijkt wederom iets geslonken te zijn, heb het geschoren voor de foto's anders was het echt niet te zien in die pluisoren.

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:04

Het gaat er steeds beter uitzien. +:)+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:18

Da's een lief klein sarcoidje geworden. Je zou er bijna een nijptang op zetten. Je weet dat dat niet handig is en het proces verstoort, maar toch ... Ik blijf duimen dat het kreng volledig het Hepsi-pand verlaat en dat er zich geen familieleden aandienen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 18:24

Foto van 5 april, mevr. stond niet stil en dit is gemaakt met telefoon ipv fototoestel.
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:41

Ziet er goed uit, zover ik dat kan zien/beoordelen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:56

Volgens mij krimpt het nog steeds, super hoor!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:04

Het on'ding' wordt volgens mij ook kleier en kleiner....!
Duimen dat dit zo doorgaat....!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 16:48

Tijd voor een Heps-up-date.

Vorige week zaterdag met halfgetrainde super Heps toch met een wedstrijd meegedaan, vriendin ging ook en die reed. Was echt leuk en Heps deed het nog leuk ook voor de trainingsstatus die ze heeft en ahum, ze was soort van meer een skippybal in eerste instantie, tikje spanning zal ik maar zeggen, maar het was echt leuk! Dus haar officiele wedstrijd debuut is geweest, ze is gestart in de WE, dat was totaal niet gepland, ze zou ooit in 1e instantie pas onder het zadel starten als ze M klaar was, maar dat is ze nog lang niet. De lol was er niet minder om, misschien zelfs wel meer.
Afbeelding

Nou Heps deze week en Toobs ook, allebei met snotneuzen en Heps ook hoestend, gelukkig voelden ze zich verder helemaal topperdetop en stuiterden gewoon vrolijk verder, heb ze wel stil gezet.
Afbeelding Afbeelding
Zo dachten ze er zelf over...
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 854367771/

En het oor... gisteren, dus 18 april 2017, op 8 maart heeft ze laatste behandeling gehad.
Zie er nu eigenlijk niets meer aan veranderen, probeer de sarcoid weg te kijken, maar dat lukt niet zo.
Afbeelding

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:56

Hé een Heps-update! Een Hupsdate? :D
Zie wel wat verschil met de vorige foto met het oor.
Heb je nog contact met de kliniek?

Hier wordt overigens ook wel wat gehoest. Maar weinig gesnotterd. Er gaat volgens mij wel wat rond op het moment.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 19:25

Jup gaat rond, snotteren al weer stuk minder, wel fijn, was al keer ondergeproest, getver!!!
Kliniek wil 3 maand na laatste behandeling weten of het weg is of niet, dus hebben nog ca 1 1/2 maand te gaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 14:31

Afgelopen weekeind cadeautje aan mezelf, brak of niet, moest even en mevr. Hepsefleps deed het super. Ze werd 3e achter een 20 jarige Lusitano en een 14 jarig lichte tourpaard, dan mag mijn guppie die vanwege al die sarcoiden en mijn kreukels niet echt structureel en veel getraind wordt wel hele grote knuffel krijgen toch?

8 maart was de laatste behandeling.... Elke week staar ik wel een keer in het oor en het zag er ook steeds beter uit, maar... tja, die haren...

Het is nu 9 mei, dus 2 maand later, het maximale effect zou na 3 maanden bereikt moeten zijn dan weet je pas zeker of het helemaal weg is/gaat of niet. En later moet blijken of de bcg ook ervoor heeft gezorgd dat je paard door deze immunotherapie achtige manier van behandelen heeft geleerd zelf sarcoiden op te ruimen..

De foto's van vandaag (moest even oortje weer uitscheren aangezien er met fluf weinig van te maken was), ik zeg *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding
Je ziet nog net wat schilfertjes zitten daar zat de tumor op de rand, nadruk op ZAT!!!!
Goed nu nog afwachten of laatste restjes ook nog verdwijnen en dan tot haar 30e afwachten of de tumoren waar dan ook nog terug komen, maar tot nu toe, heel heel heel blij!!!

Gevierd met rondje buiten, met Toobs en Heps.
Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:35

hoe blij je kunt zijn met niets :D

Proficiat en hopelijk ben je nu van alle ellende af. De Heps is met recht een gouden knol!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 15:22

Hoe meer niets hoe beter!!!