Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:01

Heel veel sterkte vandaag ts. Ik volg dit topic al van in het begin stilletjes mee en ik hoop van harte dat alle moeite die jij, je paard en alle mediche deskundige verrichtten uiteindelijk beloond mag worden.

Dikke :(:) voor jou en je mooie paard

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:03

Veel sterkte vandaag meis! Ik hoop dat er een toch een werkende aanpak voor je paard gevonden wordt! :(:) :(:)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 16:54

Lieve, lieve dames! Ik voel me niet aangevallen op het hele wormverhaal hoor.. Zijn bloed is 7 keer (of 8) keer gecheck waarvan ook op wormen, minimaal 3 keer. mest is dus 4 keer gedaan. Ik laat dit nu aan de artsen over.. Niet alleen Utrecht, maar ook Laarakker dacht er hetzelfde over, nl dat een kuur NÚ meer schade opleverd dan goedmaakt.. zodra hij iets beter is gaat deze er alsnog in (en ja.. met herhaling uiteraard ik weet hoe het werkt ;) ) Ik was dit vorige week van plan, maar toen gooide een nieuwe koliekaanval roet in het eten..

Ik heb vanmorgen uitgebreid gesproken met de hoofdinternist en mijn favo DA van Utrecht over hoe nu verder. In overleg met hun heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb hem vanmiddag naar Utrecht gebracht en zij hebben hem opgenomen. Het idee is dat zij hem daar gaan opvoeren en ondersteunen waar nodig met medicatie. Hij staat nu alleen maar met pijn bij mij op stal en dat is gewoon geen optie voor mij. Ze gaan nog een maal opvoelen en indien nodig echoën en een maagscopie maken om een keer heel zorgvuldig alles nog een keer door te lopen.
Verder kan hij daar twee keer per dag in de stapmolen en mag hij het land op. Darnaast gaan ze proberen er weer wat ruwvoer in te krijgen. Kortom: hij moet het gewoon gaan doen. Mocht alles goed gaan wil ik het zo regelen dat ik hem thuis meteen op het gras kan hebben (al dan niet fulltime).
Mocht het niet lukken hem op de goede weg te krijgen nu óf mocht het op het gras ook misgaan laat ik hem inslapen. Hij staat nu al ruim een week met echte pijn, en dat is voor mij gewoon geen optie. En daarnaast is de honger niet te houden.. Hij heeft zelfs het klittenband van zijn beschermers gesloopt en op staan kauwen toen hij even moest wachten voor we konden inladen.. ik trof hem in stal aan met alleen nog beschermers aan zijn achterbenen, zijn voorbeschermers in stukjes op de grond en de resteren lap uit zijn mond en maar onschuldig kijken... Eten baas?! heb honger! oh en sorry voor de troep.. . :+ Zulke momenten breken mijn hart en laten me lachen want dat is mijn lieve meneertje ten voeten uit...
Al met al enorm moeilijk, maar ik kan de stress en velen zorgen heel even van me af zetten. Ik loop momenteel zelf ook in het ziekenhuis en krijg deze week uitslag van een belangrijk onderzoek (er is bij mij zelf een levertumor ontdekt) en heb nog niet eens de kans gekregen dat te laten bezinken.
Kortom: ik houd moed en hoop, maar ben wel heel realistisch. Pijn en honger zijn gewoon geen optie..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:56

Holyshit Rchell...wat een afschuwelijke periode is dit voor jou!
Sterkte voor jou en je paard, wilde dat ik meer kon zeggen.....

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:02

Heel veel sterkte deze tijd (weer...)!
Klinkt wel als een fijn en realistisch gesprek wat je hebt gehad met de dierenartsen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:02

Jee ook dat ook wat verschrikkelijk voor je. Wil je met alles veel sterkte wensen denk dat je het heel goed doet zo.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:05

Pffff wat een gedoe joh voor jou en hem. Wat naar dat jij ook zelf ook in de ziekenboeg zit, zou hij dat ook voelen? Wel goed denk ik dat zij het nu weer op gaan pakken. Ben je er gerust op dat ze het doen volgens het dieet dat je zo'n beetje ingestart was of is dat weer losgelaten? En gaan ze hem dan nu weer kort grasachtig ruwvoer geven zo'n grasmix achtig iets?

Ik wens je heel erg veel sterkte, wat heb jij een boel op je bord liggen nu. :(:) :(:)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:07

Gulpje schreef:
Holyshit Rchell...wat een afschuwelijke periode is dit voor jou!
Sterkte voor jou en je paard, wilde dat ik meer kon zeggen.....

Geldt voor mij hetzelfde....

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:10

pff wat een drama zeg! Voor jou maar ook voor je beestje.

Sterkte er allemaal mee!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 17:11

@ Fargo: nee zijn dieet hebben we uitgebreid doorgesproken, dus dat komt wel goed. Ze gaan dezelfde variant ruwvoer geven als wat ik al deed, tesamen met slobber en gras. Dit uiteraard in de komende dagen voorzichtig opvoeren. Ik gaf zelf de laatste dagen lucernebrok met seniores en zemelen, gewelt in ruim water, omdat hij een slokdarmverstopping op ruwvoer had gehad :( in al zijn gulzigheid. Ze hebben daar de mogelijkheid om er een student naast te zetten die er telkens een plukje (letterlijk) instopt :+ bij wijze van spreken.. dus we bouwen het natte voedsel af en het vaste voer op icm gras.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:15

jeetje wat heftig allemaal !
ik hoop dat alles goedkomt !
echt heel erg veel sterkte en succes !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:22

Ts, veel sterkte met je eigen onderzoeken(hopenlijk een goedaardige tumor bij jou) en heb je het idee van het andere paard nog aangedragen aangezien je contact met haar had gezocht?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 17:26

Ja.. Haar paard had echter een zeer duidelijk ontstekingsbeeld in het bloed, en de mijne totaal niet..

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:39

Jeetje Ts, wat krijg jij het te verduren zeg! Ik wil je ook weer heel veel sterkte wensen en ik hoop dat zowel jij als je paardje deze week goede uitslagen krijgen! :(:)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:49

Heel, heel veel sterkte zowel voor jou als je paard. :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:51

Hee meis, ik wil je nogmaals een hele grote knuf geven voor alles wat je doet voor je paardje! Nu jij ook nog zelf.. jeee wat een K situatie zeg! Ik hoop dat deze optie kans van slagen heeft zo niet voel je niet bezwaard, je heb alles maar dan ook alles geprobeerd wat binnen je vermogen is! Wat jouzelf aangaat, brrr hoop dat t allemaal meevalt. En dat je tijd krijgt om het een plekje te geven, zelfs als het niks is/blijkt te zijn.
Maar ondanks dat zou het wel een mooie voorbode zijn dat je toch een stapje terug moet doen, het is niet voor niks dat jouw lichaam gaat protesteren omdat je hersens ergens anders mee bezig ben. Ik heb makkelijk kletsen, maar een dier is geen eigen leven waard! Hoeveel je ook van het dier houdt! (ongeacht het dier uiteraard)
(Ik mag dit zeggen(klinkt l*llig) maar ik moet een nieuwe hartklep en afgelopen maandag heb ik de prognose gehoord van mijn moeder, daar wordt je niet vrolijk van. Ik zou morgen opgenomen worden en vrijdag geopereerd, maar balen voor mij is er een spoedje. Meis, nogmaals je heb je best gedaan.. mocht het niet lukken, is het goed, niet in de zin van goed=accepteren). Maar jee je doet zoveel voor je lieverd, meer kan je haast niet doen. hele dikke knuf en vreselijk veel wijsheid toegewenst zowel met de behandeling als in je beslissingen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:52

Heel veel sterkte, denk ook goed aan je eigen gezondheid. Ik duim dat hij nu op de goede weg komt.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:15

Rchell wat een bizarre heftige periode voor jou.

Veel sterkte en wijsheid met alles waar je nu voor staat.

Je noemt even tussen neus en lippen door een levertumor..... Zo snel dat je er bijna overheen leest.
Ik wens je daar heel veel sterkte mee en duim voor de beste mogelijke uitslag.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:27

Dank jullie wel allemaal..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:58

Jeetje. Wat een heftige periode is het voor je.
Fijn dat de zorg nu even over is genomen. En dat je even bij kan komen.
Hopelijk is gras de oplossing,ik ga heel hard duimen.
En ook voor jou,dat die tumor goedaardig is en dat je na behandeling weer helemaal opknapt.
Laatst bijgewerkt door cam op 06-03-13 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:02

|( pfffffffffffffffff jeeeezus... Dat is eigenlijk het enige wat ik dacht toen ik je verhaal las :(
Wat een ellende allemaal!
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel :(:) veeeeeeeeeeeeel sterkte!!!

Anika_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:26

Jeetje ik volg al een tijdje je topic en steeds hoop ik weer dat het beter gaat en nu deze tegenslag!
Ongelovelijk zeg wat een ellende allemaal en dan ook nog je eigen gezondheid erbij nu.
Ik wens je alle goeds toe en hoop dat je paard maar nog meer jou dat je snel weer gezond bent!!!!
Heeeel veel sterkte!!!!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 19:30

Dank jullie wel meiden... Ja heb nu pas de tijd om over mezelf na te denken.. Ben ook gewoon aan het werk en kan/mag helaas niet meer uren missen, maar dat ik de zorg voor mijn kanjer even mag overdragen is voor mijn eigen gezondheid wel even heel fijn.. Gelukkig als het goed is deze week wel uitslag mbt mezelf..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:41

Potverdikkie wat ben je toch een kanjer!
Zelf zo lopen tobben en nog je paard op nummer 1 zetten.Als iemand respect verdiend ben jij het TS.
Ik gun je zo het beste,voor je paard maar ook jouw gezondheid.
Ik ga hier heel hard duimen dat jullie beiden nu eindelijk eens wat geluk mogen hebben.
Sterkte!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:41

Hopelijk komt het goed.
Heel veel sterkte met alles!