Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Larrisse schreef:Tss, de poll van gisteren in de Gelderlander.... De stelling was: Paarden die drager zijn van het virus dat Rhinopneumonie veroorzaakt moeten uit voorzorg gedood worden.
Aantal stemmen was 700. En nu viel mijn mond echt open: 48% eens en 52% oneens... Iemand zei een paar pagina's geleden dat als dat zo is, alle mensen met herpes ook geruimd moeten worden. En als het waar is dat bijna alle paarden het virus al bij zich dragen maar het nooit 'uiten' dan hebben we hier binnenkort niet zoveel paarden meer.
MissCharlie schreef:Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd geloof ikMissCharlie schreef:Wie weet hoe het nou zit met overdracht via je kleren?
Hoe lang overleeft het virus zeg maar? Ik had ergens een uur of 8 gelezen maar kan het niet terugvinden. Ik vind het zo wat om elke paar dagen mijn jas te wassen bijvoorbeeld, maar als er nou voldoende tijd zit tussen het naar de ene en de andere stal gaan dan hoeft dat hopelijk niet.
MissCharlie schreef:Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd geloof ikMissCharlie schreef:Wie weet hoe het nou zit met overdracht via je kleren?
Hoe lang overleeft het virus zeg maar? Ik had ergens een uur of 8 gelezen maar kan het niet terugvinden. Ik vind het zo wat om elke paar dagen mijn jas te wassen bijvoorbeeld, maar als er nou voldoende tijd zit tussen het naar de ene en de andere stal gaan dan hoeft dat hopelijk niet.
Pizzazz schreef:De vergelijking tussen het ruimen van koeien, varkens, etc. en paarden gaat naar mijn mening wat scheef. De ziektes waarvoor bij die dieren tot ruiming overgegaan wordt, zijn daadwerkelijk een bedreiging voor de volksgezondheid. Ofwel door mogelijke besmetting van de mens, ofwel door besmetting van het vlees dat we eten, ofwel doordat de vleesproductie bij grote uitbraak gevaar loopt.
liempje schreef:Chaos schreef:Telefoon blijft gaan en mailtjes blijven binnenkomen. Op Nijgraaf is 4 weken geleden bronchitis vastgesteld. Er zijn nu veel vermoedens door verhoging en dikke benen dat dit toch geen bronchitis is.
quote]
Is er al meer bekend over de Nijgraaf?
Enjoy_s schreef:Lees net in een ander topic dat het inderdaad Rhino is en dat er op een stal al 3 paarden overleden zijn!
Larrisse schreef:youngster schreef:
Tss, de poll van gisteren in de Gelderlander.... De stelling was: Paarden die drager zijn van het virus dat Rhinopneumonie veroorzaakt moeten uit voorzorg gedood worden.
Aantal stemmen was 700. En nu viel mijn mond echt open: 48% eens en 52% oneens... Iemand zei een paar pagina's geleden dat als dat zo is, alle mensen met herpes ook geruimd moeten worden. En als het waar is dat bijna alle paarden het virus al bij zich dragen maar het nooit 'uiten' dan hebben we hier binnenkort niet zoveel paarden meer.
Ik denk dat meer dan de helft die dat ingevuld heeft of geen verstand van paarden heeft of ze gewoon niet leuk vind.
Dat zie je vaker. Mensen zijn zo vreselijk kortzichtig.
Het ruimen opzich is gewoon vaak niet nodig, MKZ gaat ook gewoon over als je even wacht...
Dat is denk ik ook wel waar. Maar degene die de stelling heeft bedacht