Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonnedv schreef:timokyana schreef:Zojuist het verslag van de kliniek in Merelbeke binnen gehad.
Na het twee keer te hebben gelezen en als eerste reactie boosheid nu alleen verdriet.
Verdriet om dat er staat dat mijn paard obesitas heeft en volgens hun 120 kg mag afvallen..
timokyana schreef:Zojuist het verslag van de kliniek in Merelbeke binnen gehad.
Na het twee keer te hebben gelezen en als eerste reactie boosheid nu alleen verdriet.
Verdriet om dat er staat dat mijn paard obesitas heeft en volgens hun 120 kg mag afvallen..
Ik nodig echt iedereen uit om naar mijn merrie te komen kijken en vooral te voelen....
Ook volgens de osteopaat en anderen word mijn merrie een gratenpakhuis indien ze dat gewicht moet afvallen.
Ze valt al zo in bij de flanken.... ik zie een hoop afvalstoffen in haar lichaam terug,hun noemen het vetophopingen..
Misschien moet ik mijn 'bril'een afzetten en meegan in hun advies......echter dat kan ik niet...waar ik zie dat zeker mijn andere paarden mogen afvallen zie ik het bij haar niet...
In de brief staat dat als ik een mri zou willen van haar hoofd,dat ik naar parijs kan gaan.
De uitslag van het biopt zit er nog niet bij,al heb ik wel uitslagen van na de inspanningstest.
Als kanttekening staat er in de brief dat het opvallend is dat mijn paard de inspanningstest niet vol kan houden (20 minuten draven).
Het bijten zou komen doordat mijn merrie het poetsen zou associeren met het rijden/werken,wat zij door zou linken aan pijn..
bah...ik heb er even geen woorden voor..
Hoe belangrijk het voor me is de 30 nov die naderd....ongelooflijk...net of alles valt en staat met die dag...de dag waarop ik uit het diepste van mijn hart hoop dat ze iets vinden,dat ze me serieus nemen en vooral naar mijn paard kijken/luisteren...
Ik ken haar door en door...en heb zo onderhand het idee dat ik dingen in mijn hoofd haal die er niet zijn....
maar nee..ik ken ze..zo goed..ik weet dat er iets aan de hand is en ik zal niet rusten eer mijn merrie geen klachten meer heeft en/of de oorzaak gevonden is.....................
JaBa schreef:.........Nog één ding, ik weet dat jullie dat misschien niet graag zullen horen, maar maak jezelf niets wijs: afvalstoffen hopen zich niet op onder de huid. Wat daar zit is vet. Die zogenaamde afvalstoffen die jullie altijd zo graag overal bij betrekken, bestaan eigenlijk niet. De lever is een filterorgaan, de nieren ook en als afvalstoffen ophopen, dan werken nieren of lever niet en worden de paarden gigantisch ziek en gaan ze dood. Dat geeft geen vage symptomen. Of ze er al dan niet zijn, dat laat ik in het midden, maar ze hopen echt niet op in pakketjes onder de huid...