Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:05

merrieveulen schreef:
inderdaad. Sommigen doen er lang over, en sommigen moet je echt helpen want die hebben het doorzettingsvermogen gewoon niet om zelf te blijven proberen. Mocht je pony er echt niet mee gaan eten dan kan je 'm zo'n 6 uur achter elkaar omlaten maximaal. langer is niet gezond voor het verteringssysteem.

Hm, ja daar zat ik dus een beetje mee.... Ga het dit weekend nog weer proberen. Dan zet ik ze achter het huis, dan kan ik het beter overzien.
Ze lopen nu op een stuk waar ik ze niet kan zien...
Wil toch proberen om hem zover te krijgen. Zo zonde, een miniature met een enorme pens ;(

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:06

daffodil schreef:
Mijn mini heeft een gras muilkorf van EJ maar dat ding slijt echt megasnel, één seizoen en hij is al voor de helft doorgesleten. Hij staat er nu mee zodat ie iets langer op de wei kan maar als straks de wei kaal is, mag ie gewoon af. Dik is ie toch al en dunner wordt ie alleen als ie veel beweegt. Het gaat mij er meer om dat ie niet teveel binnen krijgt, omdat ie in het verleden hoefbevangen geweest is.

Haha, de mijne had hem binnen 5 dagen door. Heb hem teruggebracht en geld teruggekregen.
Dat rubber van de onderplaat is veel te zacht....

daffodil

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:09

Hmmm zit aan de andere kant van het land, heb m vorig jaar gekocht toen ik de vierdaagse in Epe aan het rijden was.....dus ik ben nu natuurlijk te laat daarmee.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:18

Het verschilt ook heel erg per merk. Bij mij gaat die van Imperial Riding het langste mee. Ik heb ze ook gehad die na 2 maanden al door waren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:30

Leedebee schreef:
Het verschilt ook heel erg per merk. Bij mij gaat die van Imperial Riding het langste mee. Ik heb ze ook gehad die na 2 maanden al door waren.

Die van de Imperial Riding is het de sterkste en gaat erg lang mee, ik heb het ook 2 jaren gebruikt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:41

Je hebt in de categorie "bloempot" toch ook nog de Best Friend Grazing Muzzle? Naar eigen zeggen de originele, waarop die van HH en IR (en alle andere bloempotten) op zijn nagemaakt. De Best Friend ook vrij duur, duurder nog dan de Greenguard (€59,95). Wellicht dat dat nog een optie is voor als je geen GG wilt maar wel een "duurzame" bloempot.

Je hebt ook nog de "Tough-1 Easy Breathe"
Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:55

Maar de bovenstaande zijn toch niet in nederland te verkrijgen.
ik vind het veel geld als ik niet zeker weet dat ze even mee gaan.
van de GG weet ik dat ze mee gaan. maar van deze heb ik nog geen verhalen goed of fout gehoord.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:09

Best Friend is gewoon in Nederland te koop

http://atorka.shopfactory.com/contents/ ... eluxe.html

En wellicht die onderste ook (Nadita, heb jij die niet voor een van je paarden? Staat me zoiets bij)

Ik ben een tevreden gebruiker van de Greenguard, maar heb een paard dat rustig eet en niet door de korf heen probeert te knagen. Gebruik de korf al 3 jaar naar volle tevredenheid. (Kan mijn Cushingpaard die tevens ex-HBer is toch lekker 10 tot 12 uur op het land).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:19

het merk is wel in nederland te koop. maar de afbeelding bovenstaande niet.. tenminste ben ik vorig jaar naar op zoek gegaan maar kon hem niet vinden alleen buitenland

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:27

Bovenstaande afbeelding is de Tough-1 Easy Breathe, die is wel te bestellen via Ebay.

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:40

zou het ook misschien aan kunnen liggen dat ze niet eet met het graasmasker omdat het misschien te dicht bij haar neus zit?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:42

cindybijl schreef:
voor de geïnteresseerde heb ik een greenguard te koop ;)

was geïnteresseerd tenminste had wat vragen maar daar kreeg ik vorige week geen reactie op via pb.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:42

Focussed schreef:
Bovenstaande afbeelding is de Tough-1 Easy Breathe, die is wel te bestellen via Ebay.

Klopt Focussed, ik heb hem voor mijn Fries. Gekocht in Amerika. Omgerekend 50 euro incl. porto en invoerkosten.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:50

nadita schreef:
Focussed schreef:

Klopt Focussed, ik heb hem voor mijn Fries. Gekocht in Amerika. Omgerekend 50 euro incl. porto en invoerkosten.

Bevalt deze goed?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:54

@ Lebedee: mijn Fries heeft ontdekt dat hij hem af kan krijgen. Heb nu een band over het hoofd gemaakt, zodat hij de korf niet meer van zijn neus af kan schuiven. Heb dat nog niet geprobeerd. Maar hij heeft wel mooi vrije neusgaten. Heb 'vreetgat' is wel groter dan bij een bloempot.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:22

OK, de bloempot die hij nu heeft is erg ruim en die zou hij ook wel af kunnen schuiven, maar dat doet ie gelukkig niet :D
Het is voor mij dan wel een nadeel dat het gat groter is. Ik denk dat ik dan toch maar bij de gewone bloempot met uitgeknipte neusgaten blijf ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:40

Dat grote(re) gat kan mijn Fries wel hebben. Haffie niet ;)
Mijn Fries heeft nu een bloempot op met een groter geknipt gat.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:48

Sinds gisteren staan mijn pony's weer 24/7 buiten. Vanochtend ging ik rijden dus haalde het graasmasker er bij Sunny af en heb gelijk even gecontroleerd op wondjes. En ja hoor, aan de onderkant heeft ze een flinke schuurplek zitten. Na het rijden er vaseline op gesmeerd en toch maar weer om gedaan. Heb er hier meer mensen last van bij hun pony?
En nog iets. Ik heb de stukje bij de neusgaten eruit geknipt maar ik vermoed dat de rest van de 2e band nu ook los gaat laten. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:47

nadita schreef:
@ Lebedee: mijn Fries heeft ontdekt dat hij hem af kan krijgen. Heb nu een band over het hoofd gemaakt, zodat hij de korf niet meer van zijn neus af kan schuiven. Heb dat nog niet geprobeerd. Maar hij heeft wel mooi vrije neusgaten. Heb 'vreetgat' is wel groter dan bij een bloempot.

Ja bij mijn paard, moet de vreetgat juist kleiner anders krijgt ie nog net zoveel gras binnen als zonder, het vreetgat is te ruim.

De vreetgat zoals wat je ziet bij heel veel muilkorven, die zijn precies goed.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:50

Ragdollcat schreef:
nadita schreef:

Ja bij mijn paard, moet de vreetgat juist kleiner anders krijgt ie nog net zoveel gras binnen als zonder, het vreetgat is te ruim.

De vreetgat zoals wat je ziet bij heel veel muilkorven, die zijn precies goed.

Ik moet dat gat altijd wel naar beneden uitknippen, anders zit het gat boven op de neus ipv voor de mond. Maar inderdaad gat is in principe groot zat zo.
Hier hebben ze de maskers ook weer op.

MadelonSunny schreef:
Sinds gisteren staan mijn pony's weer 24/7 buiten. Vanochtend ging ik rijden dus haalde het graasmasker er bij Sunny af en heb gelijk even gecontroleerd op wondjes. En ja hoor, aan de onderkant heeft ze een flinke schuurplek zitten. Na het rijden er vaseline op gesmeerd en toch maar weer om gedaan. Heb er hier meer mensen last van bij hun pony?

Bedoel je met onderkant haar kin? Dan is de korf waarschijnlijk niet groot genoeg als ze een schuurplek op haar kin heeft.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:55

Ja der kin. Aan de rechterkant. De korf is groot zat. Hij zit er ruim om heen maar ik denk dat ze er met het eten toch tegenaan komt.
Ik heb een maat M besteld. Ze is 1.42 en voor paarden tussen de 1.40 en 1.60 wordt die aangeraden. En de omvang is 63cm. Terwijl haar neusomvang maar 55cm is. Ik was bang dat tie te groot zou zijn maar hij zit verder prima. Ik denk dat ze gewoon heel fanatiek probeert te eten ofso. Als tie nog groter is lijkt me dat ook niet lekker zitten. Ik kan 'm trouwens ook niet meer ruilen :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:12

Ja bij de grasmuilkorven knip ik altijd de neusgaten vrij, nu gebruik ik de greenguard en dat bevalt nog beter.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:16

Meert schreef:
Ik moet dat gat altijd wel naar beneden uitknippen, anders zit het gat boven op de neus ipv voor de mond. Maar inderdaad gat is in principe groot zat zo.
Hier hebben ze de maskers ook weer op.

Knip je dan het rubber stuk er uit?

Als mijn pony zijn hoofd omhoog heeft zitten de gaten ook niet helemaal op de juiste plek, maar als hij staat te grazen, dan wel beter. Aangezien dat de hoofdactiviteit is bij hem :D denk ik niet dat hij er last van heeft.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:19

MadelonSunny schreef:
Ja der kin. Aan de rechterkant. De korf is groot zat. Hij zit er ruim om heen maar ik denk dat ze er met het eten toch tegenaan komt.
Ik heb een maat M besteld. Ze is 1.42 en voor paarden tussen de 1.40 en 1.60 wordt die aangeraden. En de omvang is 63cm. Terwijl haar neusomvang maar 55cm is. Ik was bang dat tie te groot zou zijn maar hij zit verder prima. Ik denk dat ze gewoon heel fanatiek probeert te eten ofso. Als tie nog groter is lijkt me dat ook niet lekker zitten. Ik kan 'm trouwens ook niet meer ruilen :P

Hebben jullie een Action in de buurt? Daar verkopen ze van die kleine micovezel doekjes met een beetje vulling er in. Kost geen drol en is super zacht! Ik had ze er ook een tijdje om (zie filmpje profiel), maar nu heeft hij een nog grote maat (L) en geen last meer van schuurplekken.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:32

Mij lijkt iets zachts met vulling inderdaad een goed idee. Misschien als ik heel de 2e band eruit knip zoals ik een pagina hiervoor zag, heeft ze er geen last meer van. Maar ik durf dat niet zo goed te doen :P Ben bang dat tie helemaal kapot gaat ofso xd