Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mistiquem schreef:Snap zeker wel dat de rug niet perfect is. Wilde alleen aangeven dat elk mager er ineens anders uitziet. Daarnaast zijn er heel wat paarden die niet aan het ideaalbeeld voldoen maar wel kunnen functioneren. Wellicht moet je daarmee rekening houden maar dat hoeft niet altijd. Wil daarmee niet zeggen dat er met dit paard wat gedaan kan worden, dat zal nog moeten blijken.
Ik heb nog even de fotos bekeken van de eerste pagina TS en niet die van je eerste post maar later op die pagina zie ik toch een foto met een normale schoft met een een beetje karperrug lijkt mij. Daarom ben ik toch wel benieuwd hoe ze er uit ziet in normale conditie. Een verkeerde bouw wordt echt niet verbloemd door een paard dat in normale conditie verkeerd.
Nog even een vraagje. Er was toch iets gebeurd met je paard? Had ze een ongeluk gehad, weet niet meer wat er was en wanneer dat was en hoeveel dat dan van invloed is geweest.
geerke schreef:hoe kan een paard achterover vallen in een trailer?Misschien een domme vraag.
Het zou inderdaad kunnen dat dat de breuk heeft veroorzaakt,wat Sizzle@schrijft.
maikeltje schreef:geerke schreef:hoe kan een paard achterover vallen in een trailer?Misschien een domme vraag.
Het zou inderdaad kunnen dat dat de breuk heeft veroorzaakt,wat Sizzle@schrijft.
Klassieke fout van al voor vastbinden zonder dat de stang er al achter zit? In paniek lostrekken en dan achteruit en achterover van de klep afstuiteren? Iets anders kan ik me niet voorstellen.
Sizzle schreef:Heb je na die val eigenlijk foto's laten maken?
Want bij achterover vallen wil je schoft nog wel eens breken, dat zou de vergroeiing wel kunnen verklaren.
sevke schreef:Ik vraag mij af waarom je een dergelijk dier zou aanhouden. Ze is ernstig misvormd, dit is niet zomaar een beetje ! Dat krijg je met supplementen of training nooit goed. Voor de fok gebruiken lijkt mij uitgesloten, en gebruik als sportpaard zit er ook niet in.
Mijn mening is dat je beter je tijd en geld en energie in een gezond paard kunt steken, dan in dit dier. Als je plaats genoeg hebt, kun je haar houden als weidegarnituur, maar moest dit mijn paard zijn, liet ik haar gaan naar de eeuwig groene jachtvelden.
geerke schreef:sevke schreef:Ik vraag mij af waarom je een dergelijk dier zou aanhouden. Ze is ernstig misvormd, dit is niet zomaar een beetje ! Dat krijg je met supplementen of training nooit goed. Voor de fok gebruiken lijkt mij uitgesloten, en gebruik als sportpaard zit er ook niet in.
Mijn mening is dat je beter je tijd en geld en energie in een gezond paard kunt steken, dan in dit dier. Als je plaats genoeg hebt, kun je haar houden als weidegarnituur, maar moest dit mijn paard zijn, liet ik haar gaan naar de eeuwig groene jachtvelden.
misschien omdat je van het paard houdt?Vreemde reden als je bedenkt dat een paard almeer een gebruiksvoorwerp is.
Nammie schreef:Ik heb geprobeerd om het netjes neer te zetten...
Nog maar een keertje dan?!!!!
Mijn mening...in laten slapen is een enorm zware/pijnlijke/moeilijke beslissing , zelfs als je er 100 % achter staat.
Persoonlijk vind ik , IK , dat je die eigen mening pas mag delen als iemand daarom vraagt.
Het getuigt van verminderd inlevings vermogen en empathie als je die mening ongevraagd toch ventileert.
Het is een proces welke elke eigenaar zelf door moet , en uiteindelijk zal er een moment zijn dat een eigenaar graag een mening wil horen en daar om zal vragen , als de eigenaar die mening nodig heeft om een beter beeld te kunnen schetsen waardoor de eigenaar een betere beslissing kan nemen.
Tot die tijd zou ik geen ongevraagd , zeer pijnlijk , advies geven , maar de eigenaar steunen in haar beleving die de eigenaar gebaseerd heeft op de mening van dierenartsen en eigen waarneming.