Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Milou_Milou schreef:Oke dankjewel, dan ga ik dat toch maar proberen! Ja ik weet dat het cronisch kan worden en wil er daarom ook zeker niet te lang mee wachten, maar wilde eerst even weten wat ik het beste zou kunnen doen. Ik ga niet voor een homepatisch middel omdat dat in mijn ogen te weinig doet en ik hem al een weerstand verhogend middel heb gegeven. @flappie2, dan is het idd zij voorste luchtwegen, ik was het even vergeten, maar dat is wss ook wat mijn DA dan zei! Dankjewel!
) dus dat is geldig tot vandaag, en dan in combinatie met ventipulmin, welke ik nog 10 dagen moet geven, nu woord het niet echt beter, ze is wat slomer als normaal, verder merk je echt dat ze haar hoofd naar voren toe steekt, en reageert erg op de voorste luchtwegen als je daar knijpt vindt ze het echt niet fijn! Hoelang duurde het bij jullie voordat het beter werd? ben nu rustig aan aan het stappen en klein beetje op haar eigen tempo longeren, merk nu wel dat als ze hoest er ook echt slijm loskomt dus dat is wel positief. Overigens heeft ze 4 jaar geleden een luchtweginfectie gehad. Verder staat ze nu sinds vrijdag volledig op kuil i.p.v. hooi, en staat ze overdag de hele dag buiten en zomers dag en nacht op de wei, ze is geschoren en heeft nu dan ook een nekdeken op. Het is overigens een fjord
. Dierenarts adviseert nog even aan te kijken. Kreeg ook al te horen over een brondoscopie als het niet beter wordt, weten jullie wat dat precies inhoudt? Schijnt erg vervelend te zijn voor een paard! En hebben jullie verder nog tips om mijn paard hierdoor heen te helpen? Ze krijgt nu ook extra vitaminen voor de weerstand, en heb van havens de kruidenmuesli van de green vet. (knoflook & foenegriek, is geen optie, dit eet ze namelijk niet, en is ook maar een tijdelijk hulpmiddel!
http://www.youtube.com/watch?v=BQ2dSkHqpLo, hier komt hij net zijn box uit en heeft nog niet gelopen. Ik vind hem toch nog wat lichtjes knijpen en neusvleugelen.
We zijn nu de medicijnen aan het afbouwen, de zakjes zijn al op. Hij krijgt t/m donderdag nog 2 prednisolon pillen per dag en vanaf donderdag nog maar 1 pil per dag. En dan mag ik weer gaan rijden. Dus nog 2 weken niets doen.
Daar moest hij 1.5 week twee zakjes per dag van hebben.
Maar het werkte voor mijn gevoel wel iets maar niet genoeg. Vandaar dat hij nu een langere kuur heeft.

Ik ben benieuwd wat eruit komt. Zo'n bronchoscopie lijkt me echt helemaal niets. Vind dat zo'n akelig gezicht.