[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:07

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:22

Kom ook weer binnenvallen. ;)

Kenden jullie deze site al. Lijkt me wel handig in combi van PN
http://www.booijinkveevoeders.nl/gras2008.html

Met Ilvie gaat het goed, ze is op vakantie geweest en is erg afgevallen daardoor. Nek is weer soepel
en de IR kenmerken zijn wel verdwenen. Kijken hoe ze volgend jaar gaat doen en hoe wij het volgend jaar
gaan doen (graasmasker of stoepje/paddock).

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:03

Jeetje wat een leuke site. Er is nu relatief weinig suiker in het gras, ik dacht juist dat door de regen een groeispurt was ingezet met veel suikers.
Maar helaas voor mijn paardjes veranderd dat niet zo veel aan hun tijd op het land.

Breghje

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:47

Nog even een vraagje... Bregh heeft een rollade van zichzelf gemaakt vorige week met de dubbele longe, en ik vermoed dat ze toch wel een optater in haar mond heeft gehad met stom doen. Ze heeft een paar dagen vrij gekregen, en in de tussentijd ben ik op jacht gegaan naar Traumeel. Nu heb ik het binnen, maar van de ingredienten weet ik niet hoe lang ze in het systeem blijven. Volgende week donderdag wordt er bloed geprikt, en ik twijfel eraan of ik het moet geven, maar een zere mond is uiteraard ook niet prettig. Dit zijn de ingredienten:Arnica Montana, Calendula officinalis, Millefolium (ik ken ze wel, maar weet dus niet hoelang dat in je lichaam blijft) Mercurius solubilis (kwikzilver??) Chamomilla, Symphytyum officinale (die ken ik niet) en Bellis perennis moet ik ook nog Googlen. Alleen nu echt geen tijd voor, dus hooooop dat het één van jullie iets zegt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:01

Breghje schreef:
Nog even een vraagje... Bregh heeft een rollade van zichzelf gemaakt vorige week met de dubbele longe, en ik vermoed dat ze toch wel een optater in haar mond heeft gehad met stom doen. Ze heeft een paar dagen vrij gekregen, en in de tussentijd ben ik op jacht gegaan naar Traumeel. Nu heb ik het binnen, maar van de ingredienten weet ik niet hoe lang ze in het systeem blijven. Volgende week donderdag wordt er bloed geprikt, en ik twijfel eraan of ik het moet geven, maar een zere mond is uiteraard ook niet prettig. Dit zijn de ingredienten:Arnica Montana, Calendula officinalis, Millefolium (ik ken ze wel, maar weet dus niet hoelang dat in je lichaam blijft) Mercurius solubilis (kwikzilver??) Chamomilla, Symphytyum officinale (die ken ik niet) en Bellis perennis moet ik ook nog Googlen. Alleen nu echt geen tijd voor, dus hooooop dat het één van jullie iets zegt.

Even een mailtje naar de firma Heel sturen?!
Je mag in acute fase haar ieder uur een dosis geven, niet langer dan 8 uur achter elkaar, daarna de dagen erna afbouwen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:30

Hokke, fijn dat het met Ilvie goed gaat!
Heb je nog recente foto's van haar, ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er nu uit ziet :-)

Breghje, balen zeg..

Fiek gaat hier goed zeg.. Meetlint kan weer een stuk strakker inmiddels en alles gaat nog lekkerder, helemaal super dus!

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:31

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:35

Breghje schreef:

symphytum is smeerwortel en bellis is madeliefje(ben eigelijk hovenier :o )

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:33

Ik kom nog even binnen vallen: sinds afgelopen week ineens veel vooruitgang, hafje loopt stukken beter, is vrolijk en vol energie. Dus we gaan zo door, bloed prikken staat ook op de planning, zodra hij weer van de wei is. In ieder geval allen bedankt voor de tips en adviezen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:37

Singasong: dat ik daar zelf niet aan denk..blont zullen we maar zeggen, goede tip thanks! :)*

Ik heb haar trouwens vanmorgen nog gereden,en haar mond voelde fijn aan. Nog wel iets gevoelig, maar met licht contact kan er gewoon gereden worden. Dus ik heb het niet gegeven, maar ga wel dat mailtje nog doen zodat ik het antwoord hier kan zetten, hebben er misschien meer iets aan.

Geerke bedankt! Het is gewoon fijn spul, en dat is het :j .

Roos, ja... het is en blijft een Bregh, die moet stom doen als ze in galop gaat aan de longe. Ik weet dat, maar dit keer deed ze echt stom. Achteraf was het (behalve de pijn in haar mond uiteraard) wel een heel erg grappig zicht omdat ze echt heel erg verward zat. Ik heb dan de mazzel dat ze niet aan de kletter gaat, maar stil gaat staan als ze uitgedraaid en uitgebokt is... Maar ik kreeg een tip voor de volgende keer: voordat we gaan galopperen even de buitenste lijn over de rug doen ipv achter het been, als ze dan jolig gaat doen dan kan ze niet nog eens een rollade worden...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:35

Fijn dat veel paardjes lekker gaan hier! :-) Fijn om te horen!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:15

Fiek net maar eens op de foto gezet..
Hij gaat zo lekker, en dat is ook te zien aan zijn bewegingen..

Afbeelding
:o

Afbeelding
En een foto die beter weergeeft hoe 'slank' hij momenteel is en hoe goed zijn hals aan het afnemen is..

Ik ben trots in ieder geval :+:

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:17

die ziet er goed uit +:)+
mooi lijntje hoor :j

Gringo moet ook afvallen, hopelijk lukt dat met bewegen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:40

:wow: *\o/* Sowie, wat gaat het goed met Fiek!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:58

wat loopt Fiek ruim!
Prachtig!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:15

Zo Fiek ziet er suuper uit!!! En wat beweegt ze heerlijk!! Toppie :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:15

Figor is een hij ;)
Ohohoh wat een verschil Roos!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:00

Thanx, gaaf he, ben echt trots!!
Zo ruim heeft hij nooit gelopen dus ook een teken dat zijn verzuring er helemaal uit is denk ik..
(heb momenteel een baan dus misschien toch nog een laatste bloedonderzoek laten doen om aan dierenartsen te kunnen bewijzen dat IR niet het einde hoeft te zijn in het stadium waarin hij verkeerde..)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:09

SuperRoos schreef:
Thanx, gaaf he, ben echt trots!!
Zo ruim heeft hij nooit gelopen dus ook een teken dat zijn verzuring er helemaal uit is denk ik..
(heb momenteel een baan dus misschien toch nog een laatste bloedonderzoek laten doen om aan dierenartsen te kunnen bewijzen dat IR niet het einde hoeft te zijn in het stadium waarin hij verkeerde..)

En vooral, dat IR te genezen is ;) Maar ik zou het niet doen hoor, zonde van je geld ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:17

Roos, jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, dan hadden we volgende week de kosten kunnen delen hihihi!

Zou het ook niet doen nu trouwens hoor, hij ziet er fantastisch uit, goed in zijn jurk ook. Lekker blij beest heb je, dus geniet er nu maar eens even een soort van zorgeloos van.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:23

Oh Roos, Fiek lijkt wel een jonge god!
Hij is echt bijna onherkenbaar, een totaal andere uitstraling :j

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:14

Zo ben ik ook weer eens!!!

Roos Fiek ziet er super uit zeg!!!

En idd, ik zo ook gewoon ff wachten met bloed onderzoek, hij voelt zich goed, jij ziet het aan hem, prima dan toch, zonde van je geld!!

Ik heb Roza ook maandje geleden weer laten testen.... was nog niet helemaal goed wat eruit kwam maar ook niet bar en bar slecht....
Advies was om over 4 maanden wéér bloed te laten prikken.....Weet alleen nog niet of ik dat ga doen....
Ik zie het aan Roza als ze zich goed/minder goed voelt, en weet wat ik eraan moet doen, zijn die bloed waardes dan echt zó belangrijk???

Zo ver als het eens is geweest met Roza laat ik het nooit meer komen, dat weet ik nu, dus ach....misschien over een jaartje weer, halverwege het nieuwe zomerseizoen, om te kijken hoe het op het gras gaat.

Graasmasker blijft ze toch de rest van haar leven mee "opgescheept" zitten, goed bloedwaardes of niet :) Ik neem geen risico meer!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:08

Qua dat geld hebben jullie wel gelijk ja :j

Crista, hoe waren de waardes dan?
(en even berichtje om met je mee te denken, niet aanvallend bedoeld dus ;-))
Dat ze nu nog steeds niet helemaal stabiel is en dat je haar dr leven lang met een graasmasker wil houden begrijp ik wel, maar denk je niet dat dit symptoombestrijding is?
Iets in haar lichaam kan de suikers niet verwerken maar slaat ze op waardoor ze ziek wordt.. Zou het niet fijner zijn voor jullie beiden die oorzaak te achterhalen... Ze is nu nog jong toch?

Om als voorbeeld weer Fiek te geven en waar hij vandaan kwam. Hij staat al weer 3 maanden 24/7 op de wei, krijgt zelfs hooi bij, heeft geen graasmasker op en blijft toch afvallen en dalen in zijn insuline omdat zijn organen alles weer goed kunnen verwerken..
Het leven dat ik voor hem in gedachten had, enkel in de paddock, of met een graasmasker op, kan ik uit mijn hoofd zetten nu ik de oorzaak achter de insuline resistentie heb laten behandelen..

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:23

wat heerlijk dat het goed met fiek gaat.ben blij voor je.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:11

SuperRoos schreef:
Qua dat geld hebben jullie wel gelijk ja :j

Crista, hoe waren de waardes dan?
(en even berichtje om met je mee te denken, niet aanvallend bedoeld dus ;-))
Dat ze nu nog steeds niet helemaal stabiel is en dat je haar dr leven lang met een graasmasker wil houden begrijp ik wel, maar denk je niet dat dit symptoombestrijding is?
Iets in haar lichaam kan de suikers niet verwerken maar slaat ze op waardoor ze ziek wordt.. Zou het niet fijner zijn voor jullie beiden die oorzaak te achterhalen... Ze is nu nog jong toch?

Om als voorbeeld weer Fiek te geven en waar hij vandaan kwam. Hij staat al weer 3 maanden 24/7 op de wei, krijgt zelfs hooi bij, heeft geen graasmasker op en blijft toch afvallen en dalen in zijn insuline omdat zijn organen alles weer goed kunnen verwerken..
Het leven dat ik voor hem in gedachten had, enkel in de paddock, of met een graasmasker op, kan ik uit mijn hoofd zetten nu ik de oorzaak achter de insuline resistentie heb laten behandelen..

Maar hoe weet je welke organen niet in orde zijn?? Bloedonderzoek zegt wel wat maar bij mijn paard komen er nooit echt abnormale waardes uit terwijl ik wel het idee heb (ben er praktisch zeker van!) dat enkele van haar organen niet werken zoals het hoort. Ik denk dan vooral aan lever/maag/darmen. Dit omdat mijn paard dus heel moeilijk haar afvalstoffen kwijt geraakt wat zich uit in vetopslag, mok, huidkwalen, jeuk, ...
Ze krijgt al een tijd dat speciale magnesium supplement van paardnatuurlijk, ze krijgt sinds kort de balance kruiden van Drechtsteden en binnenkort ga ik eens kijken wat de Hippo Ex Laminitis voor haar kan betekenen. Op advies van DA's hoef ik niet echt te rekenen want het lijkt wel of die het in Keulen horen donderen als je het over IR, teveel aan afvalstoffen ed hebt, ze lachen dat allemaal een beetje weg.