Misschien dat het via het bloed niet perse voor de jeuk zorgt, maar meer op de plaats waar ze geprikt zijn (net als bij ons, dat we een jeukbult krijgen als een neefje je prikt (sorry, mug. Even Groningers onder mekaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Maar dat snap ik niet, een mug kan toch overal prikken? Als de knut in de kont prikt, komt dat toch ook in de bloedbaan?
Flosje446 schreef:Mindim schreef:Maar dat snap ik niet, een mug kan toch overal prikken? Als de knut in de kont prikt, komt dat toch ook in de bloedbaan?
De Culicoide-soorten die de allergische reactie (dus ZE) veroorzaken steken vooral bij de manen en staart (en soms onder de buik). Dit zijn hun voedingsplekken. Dus de manen en staart bedekken is bij de meeste paarden voldoende. Een paard die bijvoorbeeld ook jeuk heeft op de schouders, kont of benen heeft waarschijnlijk geen ZE of heeft naast ZE nog iets anders.
Ilse_lalala schreef:Hoi allemaal, helaas heeft mijn Fjord ook last van zomereczeem. Hij heeft zijn deken inmiddels alweer een paar weken op. Maar wat ik wilde vragen: weet iemand een ideale hoofdkap? Ik gebruikte tot vorig jaar de Itch off hoofdkap van de Meulenkamp, met gaas. Dat was een superding, maar vorig jaar kreeg ik er opeens een die veel minder sterk was. Het gaas voor de ogen was binnen een week kapot geschuurd, terwijl dit normaal minstens een paar maanden meeging. Het was ook duidelijk van een ander soort materiaal. Ik heb de Meulenkamp toen gemaild of ze niet meer de oude versie van de hoofdkap hadden, maar hier heb ik nooit antwoord op gekregen. Dus nu moet ik op zoek naar een nieuwe oplossing. Ik heb de pagony eczeemdeken, maar de bijbehorende hoofdkap heeft gaten voor de ogen, en ik wil er graag gaas voor hebben. Ook wil ik dat er oren aan zitten, en dat de kap tot net boven de neusgaten komt. Hij moet dus helemaal ingepakt worden.
Ik heb al op internet gekeken en al een paar mooie gezien, maar ze zijn allemaal zo duur... Weet iemand een goedkoop en goed alternatief??
Flosje446 schreef:Ilse_lalala schreef:Hoi allemaal, helaas heeft mijn Fjord ook last van zomereczeem. Hij heeft zijn deken inmiddels alweer een paar weken op. Maar wat ik wilde vragen: weet iemand een ideale hoofdkap? Ik gebruikte tot vorig jaar de Itch off hoofdkap van de Meulenkamp, met gaas. Dat was een superding, maar vorig jaar kreeg ik er opeens een die veel minder sterk was. Het gaas voor de ogen was binnen een week kapot geschuurd, terwijl dit normaal minstens een paar maanden meeging. Het was ook duidelijk van een ander soort materiaal. Ik heb de Meulenkamp toen gemaild of ze niet meer de oude versie van de hoofdkap hadden, maar hier heb ik nooit antwoord op gekregen. Dus nu moet ik op zoek naar een nieuwe oplossing. Ik heb de pagony eczeemdeken, maar de bijbehorende hoofdkap heeft gaten voor de ogen, en ik wil er graag gaas voor hebben. Ook wil ik dat er oren aan zitten, en dat de kap tot net boven de neusgaten komt. Hij moet dus helemaal ingepakt worden.
Ik heb al op internet gekeken en al een paar mooie gezien, maar ze zijn allemaal zo duur... Weet iemand een goedkoop en goed alternatief??
Ik ga de Boett-kap kopen in het wit. Ik zag op de site van Atorka een masker van 35 euro:
http://atorka.shopfactory.com/contents/nl/p799.html
Ik vind bij deze alleen het gaas te hoog zitten. Bij de Boett twijfel ik alleen weer of er geen vliegen het masker in kunnen vliegen, omdat op veel foto's de neus te ruim is bij de paarden.
opisop_shop schreef:Bevalt de Everline niet, dat je daar geen tweede van wilt hebben?
Al eens nagedacht over een Meulenkamp deken? Die vind ik ook erg fijn! Vind het dezelfde kwaliteit als de Boett maar dan iets goedkoper
nathalie25 schreef:heeft iemand ervaring met verschillende soorten shampoo een het prikken ervan?
IK heb zelf wel eens teershampoo gebruikt merkte niet echt heel veel verschil moet ik eerlijk zeggen.
Nog meer ervaring over verschillende shampoo's?
En mischien is het handig om een lijsje te maken over het soort shampoo en de werking ervan (verzachtend jeukstillend groeibevorderend)
IndianaJones schreef:wat ik gisteren toch hoorde...
iemand bij een menles waar ik keek had een merrie met erge eczeem. Ze zijn haar, na een tip, dagelijks een blokje bakkers-gist gaan geven (ze hielden een bak bij de Warme Bakker voor euro 2,50 met blokjes/bolletjes bakkersgist) en paardje nooit geen jeuk meer.
Iemand hier ooit van gehoord?