Ja het neusnetje verlicht wel een beetje , maar niet helemaal . Ik probeer deze middag het filmpje op youtube te krijgen .
Debraah
Geplaatst: 18-03-15 15:39
Ja het is me gelukt om de filmpjes te uploaden. Vandaag was het hier mistig en redelijk fris en vochtig , dus ik wou weten wat hij nu deed aan de longe . Met het neusnetje aan deed hij helemaal niks . Geen enkel knikje . Dus volgens mij heeft het toch ergens te maken met het licht en opwaaiend stof ..
ik kan ze zien is inderdaad wel een heel typisch knikje he..en dat briesen er na geeft wel aan dat er iets kriebelt in zijn neus.
klopt het dat ik op de achtergrond electriciteitskabels zie?
Debraah
Geplaatst: 18-03-15 18:32
Ja dat klopt , is me zelf niet opgevallen . Kan dat er iets mee te maken hebben ?
ellepel
Geplaatst: 18-03-15 20:26
ik heb vroeger een holistisch arts bij appie gehad en die was van mening dat sommige paarden er gezondheidsklachten van konden krijgen. toen appie een periode echt heel erg schudde stond hij vlakbij hoogspanningsmasten...sinds hij daar weg is zijn zijn klachten verminderd. maar daar stonden ook veel bomen en waar hij nu staat niet meer...dus tja!
Debraah
Geplaatst: 18-03-15 21:04
Amai , dit kan zoveel kanten uitgaan he ! De mijn staat midden in de polders tegen de grens met sas van Gent (zeeland) Overal open vlaktes , maar er moet maar 1 boom staan waar hij niet tegen kan ... Maarik denk dat er toch iets kriebelt in zijn neus , want hij durft hem wel te schuren zoals gisteren , hij had zijn neus geschuurt tegen de omheining en zijn neus zag bruin van de verf die er op lag . Ik vraag me af wat ik het best kan doen ..
Coentjuh
Geplaatst: 19-03-15 00:03
Ik heb van Coen ook nog een paar filmpjes gemaakt vorige maand.. het valt nu allemaal nog wel mee, maar de lente is in zicht natuurlijk. En dit onderste was 's avonds en in overdekte paddock:
Gisteren een golf uit de kiezen rechts laten vlakken. Ik denk dat alles weer vlak is, ze beter kan bewegen in de kaakgewrichten en minder spanning in haar hoofd geeft. Hoop ik.
de bloeduitslagen geven allergie aan voor schimmels, mijten en graszaden. Geen bomenallergie.
Weer 2 puzzelstukjes verder
ellepel
Geplaatst: 19-03-15 10:29
valt me op dat de schudders de neusgaten zo erg wijd hebben staan? appie heeft dat dan ook en is dan ook wat benauwd.
janouk..hoe gaat zo'n bloedonderzoek precies? bij appie is destijds op een pluk haar onderzocht.daar kwamen toen ook een aantal zaken uit.
wat ga je nu verder doen nu je weer wat meer weet?
Dat viel me ook op vooral bij die van jou Debraah, is tie zo benauwd?
Coen valt op zich (NOG) wel mee, is wel een Arabiertje dus zijn neusgaten zijn misschien wat groter. Paar jaar geleden wel een keer erg benauwd geweest.
Debraah
Geplaatst: 19-03-15 14:34
Goh wel in dat filmpje moest hij wel nog uitgestapt worden , hij had net los wat onozel gedaan met crossen , dus misschien dat hij daardoor wat meer hijgt , maar het kan hoor . Wat mij ook opvalt is dat het in draf echt het ergst is en dat hij soms versnelt tot hij vanzelf in galop schiet en dan echt crosst .. Precies om die draf te vermijden . En wat mij ook opvalt is dat ik nu niet meer aan zijn oren mag komen ,maar een tijdje geleden toen hij begon met hoofschudden dan heeft de Dierenarts even snel in de oren gekeken en ze zei dat er niks te zien was , maar vroeger liet hij wel toe om aan zijn oren te komen en nu klopt hij zn hoofd naar omhoog .. Misschien toch eens wat dieper in de oren laten kijken ?
ellepel
Geplaatst: 19-03-15 14:55
zijn atlas stond scheef toch? klinkt heel ernstig, maar dan is het op zich wel logisch dat hij heel gevoelig is aan zijn oren. lopen zoveel spieren en zenuwen in dat gebied.. kun je hem zijwaarts laten inbuigen in de hals? denk dat als het wat minder gevoelig is je ook wel weer aan zijn oren mag komen.
bij appie is alleen zijn neusbrug erg gevoelig..net dat deel waar het halster overheen loopt. ik zet hem ten tijde van het schudden ook meestal vast aan een riem om de nek . anders word hij heel kriegelig
Debraah
Geplaatst: 19-03-15 15:04
Ja en zijn bekken ook , maar dit is al veel beter met de chiropractorbehandelingen , na die behandelingen liep hij ook heel chagrijnig , dus je zag wel dat het zijn effect had , maar dit is al weer een paar maand geleden . Misschien haar toch nog eens laten komen ?
daar staat bij dat je geen vanillesnoepjes mag geven aan paarden met allergie? wat vreemd. misschien door kruisreactie...maar dat is met meer zaken zo..
Debraah
Geplaatst: 19-03-15 19:58
Singasong hoe ben je daar zo zeker van ? Maar vind het vreemd dat hij dan zo briest , en het pas erg word bij warm weer ? Bedankt voor je reactie !
singasong
Geplaatst: 19-03-15 20:37
Debraah schreef:
Singasong hoe ben je daar zo zeker van ? Maar vind het vreemd dat hij dan zo briest , en het pas erg word bij warm weer ? Bedankt voor je reactie !
Ik kan dat voelen via een foto of filmpje. Kan je ook precies zeggen waar
ellepel
Geplaatst: 19-03-15 20:44
appie heeft ze ook,maar daardoor gaat hij niet schudden. en haar pony zit ongetwijfeld nog wat vast bij de atlas. een osteopaat komt er bij mij niet meer bij .dat ging toen met ap niet goed.
maar misschien weet jij een betere en kun je de pony van debraah er wel mee helpen? zou wel fijn zijn als die er af komt
Debraah
Geplaatst: 19-03-15 21:48
Wat lief dat jullie zo behulpzaam zijn ! Had me al veel eerder moeten melden !
Ik zeg niet dat de blokkades de oorzaak zijn maar ik voel ze wel en niet alleen bij de atlas.
luffwinny
Geplaatst: 19-03-15 23:37
Wij zijn gister weer bij Charlotte geweest . Ze heeft hem weer gemeten en het herpers virus is rustig ( hij heeft er geen last meer van ). Van Charlotte moet ik hem weer gaan oppakken , om de dag even rijden. Nu hebben we vandaag gelogeerd maar hij schut best heftig en wil er eigenlijk een beetje van wegvluchten , volgens haar is het een tik geworden en moet dat eruit, alleen vraag ik me af of het verstandig is er op te kruipen , hij is nooit goed doorgereden vanwege het headshaken. Verder zit die super in zijn vel , heeft energie te veel en speelt veel ondanks het schudden in de wei en neus wiebelen . Nu had me oom misschien een idee om hem even op pijnstillers te zetten om te kijken of het pijn is of dat het een tik is geworden , zou dat een idee zijn ?