Zinzi_jewel schreef:Grrr
Die van mij haar deken gesloopt
Net nu ik niets meer in reserve heb liggen
Internet maar eens afstruinen naar een 2e hands deken
Maat olifant
Welke maat zoek je?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMathilde schreef:Bij de mijne gaat het weer helemaal fout, dit jaar voornamelijk zijn staart. Is al bijna helemaal kaal, ik mag er amper aan komen. Mijn veearts begon over een langwerkende cortisonen injectie, hoe staan jullie daar tegenover?
Ik ben er geen fan van, maar op een gegeven moment moet je wat.. Heb gezegd er nog eens over te denken, het kan sowieso niet komende 3 weken ivm inenting.
tiwi1969 schreef:heb je het dan over de tetanus en influenza inentingen?Zo is iedere eczemer anders. Ik heb de ZE behoorlijk onder controle, paard loopt veel bloot op gras en schuurt niet tot nauwelijks.
Het enten in de winter is een van de maatregelen waardoor dit kan. Daarnaast, altijd op tijd op stal en afhankelijk van het weer een deken op. Gisteren warm-droog-wind kon ze bloot, vandaag warm en vochtige grond, deken op.
[ [url=m/LrQQxe.jpg]Afbeelding[/url] ]
De tip van in de winter enten komt van Tannetje Koning, dierenarts en voorstander van "slim" inenten. Werkt vooral met honden en katten maar zelf ook paardenmens en ik heb het gelukt gehad dat ik na een lezing van haar even kon doordenken met haar over paarden met ZE.
@ellepel dit soort plekjes smeer ik graag met kamillosan zalf, dan zijn ze met twee dagen weg. Moet dan nog wel haar terug groeien.
tiwi1969 schreef:Als je paard niet verkouden/ziek is op het moment van enten hoeft enten in de winter geen probleem te zijn. En een ziek dier moet je sowieso niet enten.
Paard met ZE uitbraak is "ziek" dus dan niet enten.
Fabj3 schreef:Hier ook een stille meelezer.
Heel veel tips en fijn dat we zo elkaar kunnen helpen!
Nu begint het topic wel erg groot te worden en ben ik nu al een tijdje aan het rond spitten, maar kan niet meer terug vinden wat ik zoek.
Welk voer geven jullie je paarden?
Ik kom wat info over Vitalbix Daily Complete en Cavalor Fibreforce en bietenpulp tegen.
Wil mijn paard ook langzaam gaan overzetten naar voer met zo weinig mogelijk suikers en zetmeel, maar vind het moeilijk een keuze te maken. (Vooral omdat ik het niet meer kan terug vinden in dit topic)
Zit er in dit voer ook voldoende mineralen en vitaminen?
Alvast bedankt!
ellepel schreef:Mathilde, als jouw paard zo ziek word van gras...want dat is die erge jeuk aan de staart gewoon.
Haal het er dan van af?
Appie word er ook ziek van, donderdag was het echt open en kapot en ontstoken.
Hij komt nu in de groep die minimaal op gras komen en dan gaat het goed bij hem