Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
intel_1x schreef:Het wordt wrsch erger, omdat je hem niet beschermd door middel van een deken. De allergie zal alsmaar erger worden, je moet echt voorkomen dat je paard gestoken wordt. Ik vind erge jeuk al voldoende reden om een deken te gebruiken. Zal echt niet wachten tot er plekken ontstaan...
Misschien kun je toe met Derfen? Dan kan hij dekenloos blijven.
Met het mennen kun je hem echt heel goed insprayen met vliegenmiddel, ook onder de buik. Niet alle vliegenmiddelen werken voldoende tegen zomerexceemvliegjes. Ik heb tot nu die redelijk resultaat met de groene van welkoop.
Weet je wel zeker dat je paard zomerexceem heeft? krachtvoer kan bijv ook jeuk veroorzaken of rijke kuil.
opisop_shop schreef:hihi grappig, nooit geweten dat er een filmpje van bestaat
Ik vind dat het wel een hele grote kliederboel is daar op het filmpje, althans op de manen. Snap ook niet zo goed waarom ze geen schenktuitje gebruiken op het filmpje?
Smeren jullie ook zoveel?!?
http://www.youtube.com/watch?v=Z2-ga4aA3gk
Fiero6 schreef:Ik heb even een vraagje.
Mijn jaarling fjord heeft veel jeuk bij zijn manen en in wat mindere maten in zijn staart.
Net achter zijn oren en beide kanten heeft hij een klein wondje geschuurd. Verder zie je wel een beetje dat hij schuurt maar niet heel erg. Als ik hem poets maakt hij duidelijk dat hij erg veel jeuk heeft bij zijn manen, en dat hij het erg fijn vind om gepoetst te worden. ( ook over de rest van zijn lijf kriebelt het een beetje).
Hij krijgt een vitamine brok (2 handjes) krijgt s'avonds graszaadhooi en overdag gras met strookbegrazing. ( hij is eerder te stevig voor een jaarling dan te dun).
Zou het exceem kunnen zijn?
Tussen zijn manen is niets te ontdekken buiten wat schilfertjes en zwarte vlekjes op de manen ( maar het zijn zeker geen beestjes ofzo). Ik heb hem ook al een keer gewassen met betadine shampoo...
Hebben jullie advies?? dankjewel!
opisop_shop schreef:met dekensingel om hem op zn plek te houden bedoel je? Volgens mij waren er hier wel meer toch?
Op zich, als de deken niet te lang is en met buikflap wel goed blijft zitten, moet het zonder buikflap ook wel redelijk blijven liggen lijkt me.
Heb je het vanwege de warmte eraf gehaald, of omdat ze de buik niet schuurt?
happytime schreef:Zoals het er nu uitziet, lijkt het te werken. De singel zat wel iets verder naar achteren, maar dat is met de flap ook. Ik zit er wel sterk aan te denken om volgend jaar weer een RSIH te kopen, en dan evt 2 maten te laten komen en als degene die breed genoeg is te lang is gewoon in te nemen net zoals de QHP nu. Balen van je manen, ik heb geen ervaring met Derfen maar kan me voorstellen dat je wel kon janken toen je het zag.ben benieuwd of het werkt? laat het weten,ik ben de buikflap ook zat.
ik ben 5 dagen weggeweest,pony 5 dagen de deken niet afgehad...25 cm manen foetsie.....lijkt wel of de boel gewoon afbreekt waar ik derfen op spuit...waar geen derfen zit,volle bos manen.