Bij mij is het ook weer begonnen. Ik wandel het bos in en hop...hij begint te shaken. En ik maar denken dat het probleem was opgelost na het ontdekken van diastase en een vastzittende nek.... Ik heb een ruin
ellepel
Geplaatst: 07-03-15 20:09
het seizoen is inderdaad wel weer begonnen...helaas...
Marloezz
Geplaatst: 08-03-15 17:10
Bij mij helpt op dit moment een pollennetje wel. Maar of dat is omdat hij zo druk aan het briesen is om dat vervelende ding voor zijn neus weg te krijgen dat hij vergeet te shaken of dat het echt helpt weet ik niet zeker
gisteren de eerste zonnige dag , de eerste mugjes en we zijn weer vertrokken, schudden stress hyper..... terwijl ik vorig weekend nog lekker probleemloos in het zonnetje kon rijden buiten ..
Nadat ik 27 feb van stal ben verhuisd is mijn paard weer gaan shaken. Echter niet gelijk maar na een week.
Nu dus uitzoeken of het of het hooi is of het stro of de bomen langs de paddock, of gewoon stress. Echter hij schudt alleen in draf aan de lijn.
Op mijn vorige stal stond hij op vlas en nagenoeg geen bomen.
janouk
Geplaatst: 12-03-15 13:12
Janouk als bromvlieg. Volgens de beschrijving zou dit kunnen helpen tegen het scherpe UV licht.
goed weer om te testen
ellepel
Geplaatst: 12-03-15 20:58
mooi ding! waar heb je die vandaan? appie schuurt ze er af...die krijgt een halster met vliegenfrontriem om...dat helpt ook wel wat
rea
Geplaatst: 12-03-15 20:58
Dit volg ik ook even. Ik heb ook steeds het idee dat mijn paard reageert op "straf zonlicht". Hij is geen headshaker volgens het boekje, maar heeft duidelijk een ongemak in de zomer en in de buitenpiste, dat zich 's winters of in de binnenbak niet manifesteert. Hij schudt niet maar wordt onrustig met zijn hoofd.
ik heb een elastieke band van naaigerei hema met knoopje vastgezet. Dat geeft haar minder irritatie dan halster. Zo zet ik ook vliegenfrontriemen vast bij mijn andere paard. Simpel, goedkoop en veilig.
Nou....bij mij blijkt het toch weer de vastzittende wervel achter de oren te zijn! Chiropractor is weer geweest en het schudden is zo goed als over! Nu hebben we oefeningen gekregen om zijn nek los te houden!
ellepel
Geplaatst: 13-03-15 20:37
hoe komt je paard nu weer aan die vast zittende wervel dan?
Marloezz
Geplaatst: 13-03-15 21:05
Ik denk toch een zwakke plek bij hem. En geen training. Want hij heeft vanaf december stilgestaan doordat ik een gescheurde meniscus kreeg. En hij heeft veel spanning gehad doordat hij diastases had met behoorlijk ingrijpende tandartsbehandelingen. Eindelijk is hij daarvan aan het opkrabbelen! Het heeft ons niet echt meegezeten.... Maar, nu kan ik hem weer op gaan pakken en vanaf april weer gaan rijden .
ellepel
Geplaatst: 13-03-15 21:39
nou.zou te gek zijn als het nu goed blijft gaan. appie had vandaag geen last, dus lekker met touwhalstertje gehobbelt
Marloezz
Geplaatst: 13-03-15 21:55
Oh super dat het goed ging met Appie!! Het blijven zorgenkindjes maar ze zijn het waard toch??
ellepel
Geplaatst: 13-03-15 22:29
echt wel!
Debraah
Geplaatst: 17-03-15 21:22
Ik meld me ook even ,want ik zit met mijn handen in het haar Ik heb een haflingerruin van 12jaar . Sinds ik verhuisd ben van stal vorige zomer is de miserie begonnen . Het begon met een klein knikje af en toe als ik reed . Nu kan ik er soms gewoon niet meer mee rijden . Hij is wel nooit gestopt met knikken , dus zowel in de winter als zomer . Hij staat op een buitenstalling . Dus staat overdag de hele dag buiten en in de winter gaat hij snachts op stal . Hij heeft al 2x een behandeling gehad van de chiropractor , dit gaf betering en verlichting , ik kon er terug op rijden . Ik dacht eerst dat het kwam door het hoofdtrauma die hij heeft opgelopen , hij is toen met zijn been in de teugels verstrikt geraakt en is beginnen panikeren en heeft dan een paar flinke rukken in de nek gehad. Dit is ook door de chiropractor bevestigd doordat de atlas was scheefgetrokken , maar het is dus nog steeds niet over . Nu is hij in behandeling met een homeopaat en heb door hem een haaranalyse laten doen, daaruit blijkt dat zijn zenuwen in zijn hoofd geïrriteerd alsook de neusholtes , sinussen. ik ben al een paar weken bezig met die kuur , maar ik zie nog niet echt een betering. Hij zei dat dit zijn tijd nodig heeft , bij het ene paard gaat het sneller dan bij het andere ?Maar Sinds het goed weer is , is het plots dubbel zo erg . Ik heb hem vandaag zijn neus zien schuren ook . Maar moest het nu echt headshaking zijn dan zou hij het toch ook in de paddock of weide moeten doen ? Want daar merk je er echt niks van !
Ik heb wel filmpjes , maar ik kan ze nergens uploaden , ik kan ze wel doorsturen via e-mail .
ellepel
Geplaatst: 17-03-15 21:41
je kunt eventueel een youtube acount aan maken? is makkelijk en kun je ze zo uploaden.
hooikoorts is bij jouw dier dan denk ik wel uitgesloten want dat doen ze inderdaad ook op wei en paddock. maar je bent al goed bezig om hem te helpen! tja het blijft een hele speurtocht om zaken uit te sluiten en je dier helemaal na te laten kijken...
Mijne reageert ook gevoelig in de Pollen periode maar ik zie het hem niet zo gauw in de.paddock of wei doen. Pollennetje zorgt hier dat het schudden over is. Mss dat eens proberen?