[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:43

Ik weet niet of iemand hier hippo ex cema gebruikt, maar anders een tip. Bij EJ tentenkamp stonden er een hoop met 2x 25% korting. Dus bijna de helft goedkoper.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:55

Klinkt goed Caroline! Hoe lang doe je met zo'n pot?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:59

Oh verhip,ik lees gluco balance en bedenk me net dat ik nog een flesje drainage compositum heb staan.
En dat werkt bij appie net zo goed tegen de nadelen van teveel gras enzo.
Nou weet ik dat appie in het verleden ook verdacht veel had van insuline resistentie en ik hem jarenlang ook zo gevoerd heb.
Drainage compositum deed bij hem toen veel goeds
Dat glucobalance heeft wel aparte ingredienten zie ik...onder andere broccoli.spinazie,rozijn,rijst :+

Net zo vaag dus als drainage compositum maar hey..als het werkt dan werkt het!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:51

Wat een zeikzomer gaan we tegemoet...

De zomereczemer:
- 3x per week klein uurtje op gras
- suikerarm voer
- 5x per week getraind om strak in 't pak te blijven
- 2x per week smeren met Derfen op manen en staart
- uier en ogen worden gesmeerd met Cojosol of Equiprotecta
- wordt direct gesmeerd van zodra deken af gaat
- krijgt speciale kruiden bij onder het eten

Conclusie: jeuk aan ogen, staart, en manen zijn alweer half af :(

Je wordt er zoooo ellendig van...

Iemand soms een Boett maat 5, 5+ of 6 te koop? Of een Rambo Sweet Itch 6.0 of 6.3? :) Een extra is altijd handig!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:33

@marlies
hoe vaak smeer jij nu de z-itch?

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:07

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:22

Even de zoekfunctie gebruiken, er is geloof ik een topic van.
en anders kun je wel meer info vinden van de mensen die het gebruiken, en die eventueel een berichtje sturen om te vragen hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:43

Ik heb de deken alweer 3 dagen af.. :o paard jeukt niet, en zweet zich een ongeluk onder de rsih. Ik durfde het niet zo goed, maar toch maar deken afgegooit! Ik was nog wel elke week met anti itch shampoo en ze krigt gewoon fibra anti itch te eten. We zijn overgegaan naar hooi ipv het kuil van stal, en de eerste maand vers land is nu voorbij.. ik blijf hopen dat het goed gaat!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:48

Mijn paard loopt nu ook bloot, warm, droog en wind gaat bij haar eigenlijk altijd goed. Wel 's avonds op tijd op stal.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:33

Ik ontdekte gister bij mijn merrie een etterende wond onder haar manenkam. -O- Afgelopen weekend had ze op die plek een scheur in de deken en ik wist ook wel dat er daarna een wondje zat, maar die is gaan ontsteken en bleek groter dan ik dacht. Ze heeft een enorm dikke bos manen, dus het was moeilijk te zien. Gister gewassen en de korst eraf kunnen weken, schoongemaakt en betadinezalf er op gedaan. Deed haar flink pijn. Straks even kijken hoe het er uit ziet. Ze kan nergens aan schuren, dus dit moet ze zelf hebben gedaan met haar achtervoeten.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:47

Die van mij zweet zich ook een ongeluk.

Zweten ze dat stofje van tectonik/z itch eigenlijk eruit?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:43

Ik heb de rsih eind van de ochtend ook afgedaan en als ik straks naar stal ga doe ik hem weer op. Flink gesprayed met vliegenspray (met veel hersthoornolie) en manen, staart en buik ingesmeerd met derfen. Gelukkig staat ze midden in de polder dus relatief meer wind
Meteen de deken even gewassen, droogt nu heel snel.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:39

Imre schreef:
Klinkt goed Caroline! Hoe lang doe je met zo'n pot?

De eerste week moet je 2 schepjes dagelijks voeren en daar a 1 schepje per dag. Maar het zijn maar minischepjes. Mijn pot zit nu 2 weken nog bijna helemaal vol. Denk dat ik hier sowieso wel twee maanden mee kan doen :)

Hier een klein nadeel dat een jaarling graag aan de dekens en maskers van mijn merrie hangt als ze hengstig is (enige periode dat ze het toelaat). Dus nu tref ik haar steeds met een half open deken en masker af in de wei, beetje jammer :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:00

Mijne stond ook iets te zweten. Maar beter zweet dan jeuk.

En dat ze bijna geen jeuk heeft nu is zo fijn.
2 dagen niet geweest dus was even spannend. Maar geen nieuwe plekjes gelukkig!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:39

Nou vandaag iemand voor een verzekering gehad bij mijn bijna 3 jarige. Omdat ze geen goed beeld kon krijgen weet ze niet of ze in de verzekering kan ( ziektekosten ). Ze was wat slap op de achterhand ( ik zie er niets aan..... ) geen klinische keuring laten doen bij aankoop ivm dat de DA zei dat ze dat niet bij jonge paarden deden...... ( afgelopen zaterdag heb ik haar opgehaald en betaald )

Maarrrrr ze had haar manen ook gezien en zegt dat het een schimmelbacterie is. Niets over zomereczeem....
Zou het toch schimmel zijn? Ze krabt er nog steeds niet aan. Manen zijn wel kapot en kaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:04

Hillebill wat zegt de DA er van? Schimmel kan je op laten testen. Kost de wereld niet volgens mij om even een afkrabsel te laten controleren.
Met fatsoenlijk wassen met de juiste middelen is schimmel prima aan te pakken.

Bruintje heb er nu 2 weken tussen gelaten en hopelijk kan ik dit uitbereiden naar elke 4 weken.
1e keer niet echt effect gezien maar nu dus het idee van wel. Even kijken hoe lang het goed gaat.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:30

Ik ben gezegend met een hele goeie plek voor mn paard. Veel bomen en schuilstal, heb mn paard nog geen moment in het zweet gehad onder de deken.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:10

Doe zuinig aan met de denorex er zijn al een tijdje leverings problemen datum staat nu ergens in juli maar kan zomaar weer verschuiven[/quote]

Zal ik maandag maar even bij de huisarts langs gaan of ze al een nieuw flesje voor mij klaar hebben staan. Met Thyrax was het vorig jaar voor veel mensen drama maar bij onze apotheek hadden ze de planning op orde en heeft niemand zonder gezeten.... wie weet!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:17

sunny43 schreef:
Doe zuinig aan met de denorex er zijn al een tijdje leverings problemen datum staat nu ergens in juli maar kan zomaar weer verschuiven

Zal ik maandag maar even bij de huisarts langs gaan of ze al een nieuw flesje voor mij klaar hebben staan. Met Thyrax was het vorig jaar voor veel mensen drama maar bij onze apotheek hadden ze de planning op orde en heeft niemand zonder gezeten.... wie weet![/quote]

Nou dat heeft niks met planning te maken hoor....als de groothandel niet aangeleverd krijgt omdat er produktie problemen zijn dan is het gewoon niet te krijgen. En op is dan helaas gewoon op

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:14

Zonder deken heeet hij het net zo warm als met deken. Heb hem nu wel ff een deken met dunnere stof aangedaan (qhp zebra deken) zonder buikflap waait lekker door. Normaal heeft hij de rsih.

Ik moet zeggen dat het erop lijkt dat ik nu eindelijk iets voor hem heb gevonden wat werkt... dit is tot nu toe de eerste zomer dat ik hem nog geen 1 keer heb zien schuren... (en heb hem al 12 jaar) Maarja ik heb nu ook alles zelf in de hand wat betreft het weiland bemesten ed (heb sinds kort mijn eigen plekje.

Hij staat 24/7 buiten in het land met schuilstal en krijgt fibra anti itch voer speciaal voor eczemers en 'puur allergie' in combinatie met 'puur culico' echt super makkelijk te geven .

Wat betreft shampoo de 'tea tree' shampoo werkt ook wel goed. En ik was die van mij 1 keer in de zoveel tijd met betadine shampoo (dus niet de oplossing! Die is te agressief)

Ook geef ik af en toe gedroogde brandnetel (leg ik gewoon op de straat en dan eten ze het zelf als het droog genoeg is)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:25

Grrr
Die van mij haar deken gesloopt
Net nu ik niets meer in reserve heb liggen
Internet maar eens afstruinen naar een 2e hands deken
Maat olifant

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:47

Medpets heeft dikke kortingen op dekens dit weekend

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:47

Er lijkt wel een vliegenplaag gaande te zijn, hele zwermen zijn het :(

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:53

De meest oncharmante foto, maar dit vliegen masker is erg fijn! Zonder klittenband, gespjes ed maar een soort legging stof die strak om het hoofd gaat. Helemaal tot aan de neus en rondom de kaak. Ziet er erg stevig uit. Komt weg bij Kifrahorse.nl
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:04

Lijkt me opzich fijn, maar ook erg warm voor met dit weer. Door de stof en de kleur.