[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:16

Die van mij stond net nog te zweten, druppel hingen eraan...

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:30

Mijn haflinger staat sinds zaterdag onder de eczeemdeken.. hij is wat kriebelig maar heeft gelukkig nog niet geschuurd. Heb wel al tkc97 gesmeerd. Dit middel heb ik vorig jaar ook gebruikt. Ben er positief over, alleen jammer dat de manen er zo ontzettend vettig van worden. Is dat bij derven ook zo?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:04

ZusJacobs schreef:
Misschien een keertje bloed prikken? Misschien is er toch ergens een tekort? Of iets van een reinigingsspulletje geven voor de afvalstoffen?

Hier gelukkig allemaal super in de vacht! Al gaat het verharen mij veel te langzaam :P Ging dat maar in twee dagen :D

Ik heb 1x eerder op voer een doffe vacht gehad (healthy herbs) en toen had hij tekorten. Maar toen was hij ook loom etc. In gedrag merk je niets en hij is eigenlijk altijd later met verharen. Normaliter zou hij nu al lang een deken op hebben gehad, nu is hij ook behoorlijk stoffig in het blote land. Bij poetsen krijg ik het ook niet schoon, morgen eens flink rossen.

Bij jullie zijn ze ook nog in de rui?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:09

Ik kom hier even binnenvallen, denk dat jullie me wel verder kunnen helpen.

Ben voor 2 shetlanders op zoek naar nieuwe eczeemdekens, aangezien de vorige afgelopen jaar toch echt wel zo versleten/kapot waren dat we die aan het eind van het seizoen weg gedaan hebben. We hadden dekens van Ivanhoe, toen een keer een stel gekocht in de aanbieding maar ze zijn nu toch wel erg duur om weer even 2 van te kopen. Daarom mijn vraag, welke dekens zijn nu qua kwaliteit vergelijkbaar? Of in ieder geval, welke dekens kunnen jullie aanbevelen?

Er zijn ondertussen zoveel soorten dat ik het niet meer weet haha, dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:18

hier staan pony ook onder een deken (achterhoek)
durfde het niet meer aan.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:57

Hier (West-Brabant) gelukkig nog geen geschuur *\o/*
Nu staan ze maar paar uur op de wei en dan ook op niet-mug-tijdstippen maar goed, hoop dat het zo blijft. Bij weiland is soort poeltje, daar zijn altijd veel muggen :j

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:19

Gisteren nog niets aan de hand en vanavond mijn paard aangetroffen met bobbels korsten op de buik en zijn manen geschuurd. Ik had zo gehoopt dat het schuren kwam van zijn overgewicht vorig jaar. Nu denk ik toch echt dat hij eczeem heeft. Nu gelijk begonnen met Derfen en op zoek naar een deken denk ik.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:24

Hier Overijssel / Duitse grens... Nog niks geen geschuur! :D Happy me

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:43

Hier ook geen geschuur, maar dat wil ik juist voorkomen, dus heb toch echt afgelopen weekend de deken opgegooid. Beter te vroeg dan te laat, want zodra het geschuur begint, ben je te laat!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:45

Dat klopt totaal mee eens. Maar denk stiekem dat de mijne niet gaat schuren... dus wil nog even wachten ook ivm weer van volgende week....
Misschien zet ik haar er toch zaterdag of zondag wel onder in combi met regen deken.. ben dr nog niet uit.
maar ze mocht deze week nog even in dr blootje

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:23

Marive schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, denk dat jullie me wel verder kunnen helpen.

Ben voor 2 shetlanders op zoek naar nieuwe eczeemdekens, aangezien de vorige afgelopen jaar toch echt wel zo versleten/kapot waren dat we die aan het eind van het seizoen weg gedaan hebben. We hadden dekens van Ivanhoe, toen een keer een stel gekocht in de aanbieding maar ze zijn nu toch wel erg duur om weer even 2 van te kopen. Daarom mijn vraag, welke dekens zijn nu qua kwaliteit vergelijkbaar? Of in ieder geval, welke dekens kunnen jullie aanbevelen?

Er zijn ondertussen zoveel soorten dat ik het niet meer weet haha, dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen! :)

http://hypostore.nl/master-eczeemdeken- ... maten.html
Heb je deze al gezien? Heb 'm gekocht voor m'n shet (ondermaat 105 en 115) en ben er nog steeds super blij mee. Hij rolt erin, rent erin, en het trainen gaat ook gewoon goed. Veel bewegingsvrijheid en lichte stof, toch sterk! :) Is ook in de aanbieding...... 40 euro, mocht het niks zijn dan heb je er ook niet echt een bák geld aan uitgegeven. :D

Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:40

Hier ook nog geen geschuur (alkmaar). Wel de eczeemdeken al een paar dagen op gehad. Sinds vandaag weer af en regendek op. Het is nu toch niet zo mooi weer meer.

Maar nu even wat anders: Weten jullie wat gemiddeld de prijs is van een nieuw zadel? Dressuurzadel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:47

1800 euro?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:58

Ligt er aan waar je naar zoekt. Als ik ooit een paard koop waar ik actief mee wil gaan rijden dan ga ik voor een op maat gemaakt zadel tussen de 1500-2500 (ligt eraan of er wellicht wat tweedehands tekoop is). Maar voor nu doe ik het met een wintecje (die je voor 600/700 wel hebt). Niet mijn eerste keus maar het is dan ook niet mijn paard.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:01

Ik rijd recreatief, geen wedstrijden. Maar ik vind dressuur zadels zo lekker zitten :) hoeft niet op maat gemaakt of helemaal splinternieuw. Maar wel passend..

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:25

Prijs zadel kun je volgens mij niets van zeggen zo als je het paard en jou niet hebt gezien. Ik hou zelf erg van Euroriding. Zit nu op een Massimo, heerlijk zadel.

Nou vandaag even gemerkt hoe vreselijk het moet zijn als paard als je niet tegen mugjes kunt. In het bos waar ik de hond uitliet barstte het net van die hele kleine knutjes, echt vreselijk ben helemaal lekgeprikt }:)

Die zwevende pony :))

Verder niets meer gehoord van de mensen die iets zeiden over traumeel injecties, ik vroeg hoe dat dan werkt maar geen reacties meer?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:29

Een goed zadel kun je zo duur maken als je wilt. Ik zou denken dat je voor 1000 al heel wat kunt hebben (zowel tweedehands als nieuw)

Pony is vandaag geschoren! Daarna de eczeemdeken op gedaan en zo naar buiten. Gisteren schudde ze al wat van de vliegjes dus denk dat we net op tijd zijn hier.
Vannacht krijgt ze er een 200 grams overheen, even tot het 's nachts warmer is en/of ze weer wat meer haar heeft.

Hier geen regen trouwens, al was het wel voorspeld. Ik houd het goed in de gaten!

edit: hoe ze er bij loopt nu:
Afbeelding

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:25

hoi safiera wat voor merk deken heb jij??????????

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:57

zuma1 schreef:
hoi safiera wat voor merk deken heb jij??????????

Het is een Pagony - die inmiddels flink verkleurd is.
Hij is ook al eens groot gerepareerd (scheur van prikkeldraad toen de deken nog nieuw was, 2 jaar terug)
Ik gebruik nooit de buikflap, heb er zelf een singeltje aan gezet van een oude deken. Ik vind het heel fijne dekens, alleen neem ik wel altijd een maat groter omdat ik ze klein vind vallen.

Hoofdkap, mocht je het willen weten :+ Is zelf gemaakt van een Harry's Horse vliegenmasker met wat stof van een kapotte deken of buikflap. Zelf oortjes en een nekstuk genaaid :)

Het is alleen jammer dat ze op deze stal een halster moet omhouden op de wei (ze laat zich moeilijk vangen)... dat zit niet helemaal lekker met het masker. Misschien ga ik kijken voor een halsband.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:41

Ik kom hier even binnenvallen, heb een klein spoedje.

Ik heb van het najaar een eczeemdeken gekocht voor mijn haflinger van rond de 1.50 meter. Geloof dat het een van Epplejack is, hetzelfde zoals op de foto van E_Nalanta. Het is maat 185, wat hij normaal ook in zijn dekens heeft.

Het probleem is, hij heeft hem nu 2 dagen op gehad en hij was helemaal naar achter gezakt. De stof van de hals (niet de elastiek) zit heel los en lubbert om zijn nek. De zwarte elastiek wat op de borst hoort, hangt er onder, onder zijn schouders. Dit hoort natuurlijk niet en zit daarom ook enorm strak. Heel de deken trekt naar achter, zodat de bilflap halverwege zijn staart hangt bij zijn knieen vanachter ipv bij zijn billen.

Ik heb al geprobeerd de zwarte koorden strakker te doen zodat de deken minder los hangt, maar ook dit werkt niet. Alles trekt zo naar achter dat zelfs de elastiek bij zijn oren halverwege zijn hals gaat zitten.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Of die een merk deken of maat aan kan raden die mijn haflinger waarschijnlijk beter gaat passen. Ik hoop echt een andere deken te hebben voor de ellende weer allemaal gaat beginnen, helaas zit ik van maandag tot vrijdag aan de andere kant van het land |o

Alvast bedankt!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:46

Ik heb nu een imperial Riding, gewone maat deken, en schuift niet naar achteren. Had het bij de EJ ook wat jij nu hebt.
De Imperial blijft goed zitten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:49

Waarschijnlijk een maat te groot? Wat jij beschrijft gebeurd bij mijn pony ook als ik een maat te groot neem.. :P

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:53

Ik vind het zo raar dat het een maat te groot zou zijn, op de site staat in de reviews dat hij niet te groot valt, en een 185 is ook zeker niet te groot voor hem bij andere dekens. Met een maat groter lubbert de hals nog steeds enorm, en als ik hem goed leg past hij perfect maar blijft gewoon niet liggen.. Ik ga eens kijken naar Imperial Riding!

Wellicht Rambo Sweet Itch maar dat is gelijk best een investering

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:46

Zweet iych Hoody zou ik kopen met een korting actie. En hij is het geld waard.

Hier een compleet jeuk vrij paard.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:44

Hier weer even de eczeemdeken af, kan die even gewassen worden! Mijn pown ziet er momenteel echt fantastisch uit en zijn manen groeien als kool! Yeah!