Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:33

Mérde , hoor heel verschillende prijzen van de prascend .
Variërend van € 1 tot nu ruim € 2 . Sjeetje oplichters zeg .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:56

Waar vind jij Prascend voor €1 euro per mg... De inkoopprijs ligt rond de €1,20. Bijzondere dierenarts de verlies gaat maken, daar wil ik ook wel klant worden :D

Meest goedkope prijs die ik nu gehoord heb is rond de €1,60 per mg. Dit is wel als ie meteen heel veel pillen aanschaft, en niet bij de kleine verpakking.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:06

Dat zei mijn DA . Rond de € 1 per pil . Dus nog geen idee of het werkelijk zo is .....
Zal het zien als hij ze levert

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:27

Woon jij dicht tegen de belgische grens Zinzi? Kunnen we misschien samen inkopen :D Ik betaal hier in Belgie 2euro rond per pil.... :(

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:50

voor 1 euro wil ik ze ook wel, trouwens altijd voor minder dan de 2 euro die ik nu betaal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:45

Pandora2 , ik woon tegen Lommel ( B) aan .
Het dorp waar ik woon was heel vroeger zelfs Belgie ;-)
Samen inkopen . Ja als dat gaat schelen .
Morgen bel ik doc even voor de eerste 3 mnd pillen .
Als het lijkt te werken is met meer mensen inkopen een goed idee .
Nog veel beter is als we BI zover krijgen de pillen voor een normale prijs te verkopen .
Want nu dieven ze gewoon door pergolide in een paardenverpakking te stoppen en het 3 x duurder maken en de veearts gooit er zijn deel ook nog op . Absurd gewoon

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:59

Ik betaal bij de DA in Gelderland 99 euro voor 60 stuks = 1,65 per pil.
Ik betaalde hier in Noord-Holland 115 euro voor 60 stuks = 1,92 per pil.

Stelletje laaielichters zijn het! En nee, dat is niet BI, maar dat zijn de DA's die er maar gewoon een winstmarge overheen gooien.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:17

Ook BI en dan de DA .
Bedoel BI verdient ook zat als je kijkt dat de mensen variant nog geen € 0,50 kost . En de paarden variant het dubbele .
Maar ja wij paardenvolk hebben toch geld zat

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:36

ik denk eigenlijk dat de DA van Zinzi misschien de oude pergolide prijzen in zijn hoofd heeft. Pergolide is heel lang 1 eur per pil via DA geweest, dit werd alleen door de jaren heen goedkoper en dat verschilde al per DA. En toen kwam er de mogelijheid om het via de apotheek te bestellen en toen werd het pas echt goedkoper. Maar ja dat is nu weer verleden tijd door de Prascend.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:21

Dat hoop ik dan maar Fargo en dat hij die prijs dan ook doorberekend . Oude prijzen waren voordeliger ;-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:31

Imago01 schreef:
Ik betaal bij de DA in Gelderland 99 euro voor 60 stuks = 1,65 per pil.
Ik betaalde hier in Noord-Holland 115 euro voor 60 stuks = 1,92 per pil.

Stelletje laaielichters zijn het! En nee, dat is niet BI, maar dat zijn de DA's die er maar gewoon een winstmarge overheen gooien.

Precies Imago..

Hij doet het goed hè? Hoe voelt je beslissing nu?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:05

Imago01 schreef:
Nammie, waarom zou je daarmee zitten, dat je emoties je aangrijpen? Dat is logisch, dat hoort erbij en dat maakt je tot wie je bent. Jouw persoonlijkheid.
Ik neem aan, dat zodra je ziet dat je paard niet gelukkig is of zelfs pijn heeft, dat je weet wat je te doen staat? Als je dat punt goed doorhebt, dan mogen emoties gerust de grootste rol spelen.
Als ik afgelopen tijd niet al mijn beslissingen had genomen vanuit emotioneel oogpunt, had Imago er niet meer geweest. Want dan baseer je kritisch en vanuit bv. financieel oogpunt.

Hak pas knopen door als je echt nagenoeg zeker bent van je zaak en probeer evengoed wel rationeel te blijven denken en te bedenken wat het beste is voor je paard.

Ik heb bij mijn laatste beslissing puur gekeken naar wat de beste optie zou zijn voor mijn paard en dat heb ik gedaan.

Omdat de emoties nu niet zuiver zijn.
Er lopen nu 2 dingen door mekaar , mijn eerste eigen paardje wat 15 mei ingeslapen wordt , waar ik jaren tegen aan gekeken heb en zo vaak gedacht heb , is het nu tijd? En dan toch weer doorgaan. Hem heb ik als 2 jarige hengst gekocht en hij is nu 17. Zo vaak zo veel verdriet gehad om/met dit ontzettende lieve paard , en eerlijk...het voelt als een opluchting dat die knoop is doorgehakt. Na 15 mei zou ik geen ziek paard meer in de wei hebben lopen , gewoon 2 gezonde paardjes waar we eindelijk met zijn tweeën op zouden kunnen gaan rijden. Helaas gaat dat dus niet door...
En het gekregen paard , welke ik niet zelf uitgezocht heb , maar inmiddels wel als een blok voor gevallen ben , maar nu dus die insultachtige aanvallen heeft , met als mogelijke oorzaak de Cushing.[want wie zegt dat hij niet en Cushing en iets anders heeft...]
Weer het traject ingaan van onderzoeken , onzekerheid , verdriet , teleurstelling. Ik krijg niet de kans om het ene ''netjes'' af te sluiten .
Ik trek het zelf gewoon niet , en dat bedoel ik met onzuivere emotie.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:12

IMJ schreef:
Nammie schreef:
Ja , de energie , het verdriet , de dilema's , het je in allerlei bochten wringen om het je paard zo goed mogelijk te laten hebben...

Mijn paard is er nu 2 maanden niet meer Nammie, ik was er voor hem, ik heb veel voor hem gelaten, 'als hij het maar goed had', geregeld 3x per dag op stal, weet nieuwe poeders/ander voer etc. en god wat deed ik het graag voor hem, wat hield ik van hem.. Ik mis de zorg die ik voor hem had, de verantwoordelijkheid en als ik hem ermee terug zou krijgen, ja dan zou ik het zo weer doen! Daast hoef ik geen seconde over na te denken, maar voor een ander paard? Zoals ik er nu over denk niet. Voorlopig voor mij geen paard meer.. Wie weet loop ik ooit ergens tegen aan en voel ik het anders hoor, maar nu niet.

Die pauze , die zou ik ook graag willen hebben nu.
Das me niet gegund , en ik ben wel zo dat ik niet wil weglopen voor mijn verantwoordelijkheid. Ik ga geen paard wegdoen die zomaar omvalt.
Terwijl het paard hier stond om te kijken of het een goede match zou kunnen worden , en zoniet dan zou hij gewoon doorgeplaatst worden.
Genoeg mensen voor een mooie grote dressuurknol.
Maar het loopt nu helemaal anders.

En owww , wat kan ik me goed inleven in je verhaal. Ik voel precies hetzelfde voor Maike , mijn knollie.....

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:17

fargo schreef:
Nammie schreef:
Hallo , ik vrees dat ik mij ook even moet melden in dit topic.
Kreeg net de bloeduitslagen binnen van mijn kwpn ruin van 10 jaar en het lijkt erop dat hij cushing heeft.
Hij heeft verder geen verschijnselen , is alleen tot nu toe 3 keer met insultachtig beeld aangetroffen.
Zo , nu kan ik dit topic tenminste terug vinden , en ik heb heel wat te lezen!

Dus toch, ik dacht het al zoals ik al in je topic aangaf. Goed dat je hem toch hebt laten testen.
Welkom hier, al is het altijd dubbel, maar nu kun je in ieder geval wat er speelt en wat je er eventueel aan kunt gaan doen.

Zoals al eerder vermeld, ik zou in ieder geval magnesium gaan geven omdat dit ook ervoorzorgt dat hij in ieder geval minder stress ervaart en daardoor kun je al aanvallen voorkomen, naast natuurlijk behandeling met medicijne en/of supplementen als provarium breeding.
Sterkte meis!!

Magnesium zat op de bovengrens [0.9mmol/l ], wel gaan geven dan?
Hij is zo moeilijk met medicatie...hij weet precies waneer er iets door zijn eten zit , en weigert gewoon. En een paard van 180 cm douw je niet even een spuit in de bek.
Heb ik geprobeerd , maar dat verlies ik met mijn 190 cm....helaas.
Als hij zich vergist en tch een hap neemt , en hij proeft dan iets wat hem niet aanstaat , dat tuft hij het uit en smeert zijn lippen af aan alles waar hij zijn lippen aan af kan smeren.
Dat wordt nog wat als hij tabletten moet gaan krijgen...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:21

fargo schreef:
En nee, ik zou niet de dosis tijdelijk verlagen in bepaalde seizoenen, als je eenmaal een goede balans hebt zou ik dat niet willen riskeren. Tenzij je zo hoog hebt ingezet dat je naar beneden wilt, maar zoals je misschien al begrepen hebt wil je eigenlijk met een zo laag mogelijke dosis een stabiele situatie bereiken. We hebben wel eens verlaagd, maar zijn daar eigenlijk vaak weer van teruggekomen, een paard moet een zo stabiel mogelijke omgeving maar ook medicatie hebben..

Oke , duidelijk. Ik dacht dat je met de medicatie mee moest schommelen met de seizoenen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:08

Nammie schreef:
IMJ schreef:
Mijn paard is er nu 2 maanden niet meer Nammie, ik was er voor hem, ik heb veel voor hem gelaten, 'als hij het maar goed had', geregeld 3x per dag op stal, weet nieuwe poeders/ander voer etc. en god wat deed ik het graag voor hem, wat hield ik van hem.. Ik mis de zorg die ik voor hem had, de verantwoordelijkheid en als ik hem ermee terug zou krijgen, ja dan zou ik het zo weer doen! Daast hoef ik geen seconde over na te denken, maar voor een ander paard? Zoals ik er nu over denk niet. Voorlopig voor mij geen paard meer.. Wie weet loop ik ooit ergens tegen aan en voel ik het anders hoor, maar nu niet.

Die pauze , die zou ik ook graag willen hebben nu.
Das me niet gegund , en ik ben wel zo dat ik niet wil weglopen voor mijn verantwoordelijkheid. Ik ga geen paard wegdoen die zomaar omvalt.
Terwijl het paard hier stond om te kijken of het een goede match zou kunnen worden , en zoniet dan zou hij gewoon doorgeplaatst worden.
Genoeg mensen voor een mooie grote dressuurknol.
Maar het loopt nu helemaal anders.

En owww , wat kan ik me goed inleven in je verhaal. Ik voel precies hetzelfde voor Maike , mijn knollie.....

Daar ben ik dan ook heel dankbaar voor, 22 jaar, van zijn aller eerste dag tot zijn laatste zijn wij samen geweest, samen opgegroeid.. De herinnering is prachtig!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:49

Citaat:
Magnesium zat op de bovengrens [0.9mmol/l ], wel gaan geven dan?
Hij is zo moeilijk met medicatie...hij weet precies waneer er iets door zijn eten zit , en weigert gewoon. En een paard van 180 cm douw je niet even een spuit in de bek.
Heb ik geprobeerd , maar dat verlies ik met mijn 190 cm....helaas.
Als hij zich vergist en tch een hap neemt , en hij proeft dan iets wat hem niet aanstaat , dat tuft hij het uit en smeert zijn lippen af aan alles waar hij zijn lippen aan af kan smeren.
Dat wordt nog wat als hij tabletten moet gaan krijgen..

Het uitspugen en het niet meer willen eten ken ik ook. Echter deze tabletten (heb het geluk dat ik nog de mensenvariant heb) eet hij zo op. Ik geef ze in een handje musli en dat eet hij met smaak op. De tablet "ruikt" niet en kennelijk zit er ook geen sterke smaak aan. Het is mij 100 % mee gevallen. Ik heb ook magnesium gegeven en dat wilde hij dus ook niet. Hij liet het achter in zijn voerbak en at daardoor ook heel langzaam en slechter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:07

Dat uitspugen doen ze hier bijna allemaal.
De tip die ik destijds kreeg werkte perfect!
Ik kneedde het in een stukje krentenbol of brood. Een ander holde een wortel uit.
De pillen zijn klein, het is volgens mij bij alle paarden hier gelukt het toch binnen te krijgen.
Ik ben destijds begonnen met een kwart tablet. Die is zo klein dat zelfs ik het waarschijnlijk niet zou proeven wanneer ie in een krentenbol gekneed zat!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:56

Mijn paard at het eerst met geen mogelijkheid. Gaf het in het begin door een beetje (suikervrije) slobber uit mijn hand. Daarna door haar 'luzerne' en nu eet ze de pil zo los uit mijn hand, gek beest.. :D

Ik heb wel goed nieuws gekregen. De bloeduitslag is al binnen en ze zit binnen de normaalwaardes! Ik mag nu proberen om de Prascend weer te halveren en dan gaan we over een tijdje weer testen.. :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:03

Jasia schreef:
Mijn paard at het eerst met geen mogelijkheid. Gaf het in het begin door een beetje (suikervrije) slobber uit mijn hand. Daarna door haar 'luzerne' en nu eet ze de pil zo los uit mijn hand, gek beest.. :D

Ik heb wel goed nieuws gekregen. De bloeduitslag is al binnen en ze zit binnen de normaalwaardes! Ik mag nu proberen om de Prascend weer te halveren en dan gaan we over een tijdje weer testen.. :D

Dat is heel goed nieuws.
Hoeveel prascend geef je op dit moment en hoe zwaar is je paard? Just curious ;-)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:15

Mijn paard is te zwaar :Y)
Anne is een haflinger, dus ze zal rond de 450 kg wegen..
Ze kreeg eerst een hele tablet, omdat haar waardes erg gedaald waren mocht ik halveren. Ze staat nu dus op een halve tablet en dit mag ik weer halveren. Dan staat ze dus op 0,25 mg.
Over een tijdje testen we dan haar bloed en als die weer goed is, blijft ze op 0,25 mg staan...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:33

En hoe lang heb je nu met de halve pil gewerkt?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:34

Even denken hoor.. Vanaf oktober stond ze op een hele pil.. En ongeveer drie maanden later begon ik met een halve.
Dus ze staat nu een maand of 4 op een halve tablet..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:55

Die pillen gaan die op gewicht dan ?
Of begin je altijd laag en voer je evt op ?
Of begin je met heel en bouw je af ?
Zoals jullie gelezen hebben zeggen de bloedwaardes van mijn dame geen cushing . Symptomen wel .
Ben benieuwd wanneer dok komt met zn pillen .

Zodadelijk onze mini haar jas uitdoen .
Dat dier verhaart zo traag . Tegen de tijd dat ze haar winterjas geheel uitheeft , begint ze hem snel daarna weer aan te doen .
Haar vriendinnetje is geschoren en dat beestje heeft het veel makkelijker met de warmte nu .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:04

Je kunt de pillen het beste opbouwen, eerst zien met hoeweinig je af kan, ook al zal je DA wrs zeggen dat je met een hele kan beginnen. Er zijn hier paarden die door die hoge startdosering echt veel last van de bijwerkingen hebben gehad (duizelig, geen eetlust meer, tot waarschijnlijk angsten/wanen -vanuit het niets aan de kletter gaan-). Je geeft nl niet zomaar iets hè, het een dopamine-achtig product, onderschat dat niet..
Ook bij mensen wordt dit middel heel langzaam opgebouwd (niet een met 0,25 mg per keer maar zelfs met 0,05 mg..).
De ervaring, zo is wel gebleken in dit topic, ontbreekt enorm bij de DA's.. Ga zelf wat info opzoeken, vraag het aan ervaringsdeskundigen. Ik ben blij dat ik dat destijds gedaan heb iig..