[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:49

Dan zou je dus moeten gaan testen of dat echt zo is?
Zou ik wel doen want niet elk plekje is meteen herpes :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:59

luffwinny schreef:
Met mijn paard gaat het ondertussen weer iets minder . Hij leek heel goed te gaan na de behandelingen van Joey maar we raken weer wat terug bij af. We denken nu aan een herpers virus ( hij is toen ziek geweest en had tijd geleden blaasjes in zijn mond en van de week weer ). Volgende week hebben we een afspraak bij Charlotte willekens, ook zei dacht aan de klachten te horen aan een herpers virus . Joey behandelingen gaven hem veel verlichting maar als het virus elke keer terug komt heeft het weinig zin . Hebben mensen hier ervaring mee en vooruitzichten paarden met herpersvirus ?

Joey kan testen of dit Herpes is met de Lecherantenne.

luffwinny

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:36

Dinsdag gaan we naar Charlotte ( zei kan ook meten ). Zei heeft bij Eric gewerkt .

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:45

Dan kan zij het indd ook meten ;-)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:10

luffwinny schreef:
Met mijn paard gaat het ondertussen weer iets minder . Hij leek heel goed te gaan na de behandelingen van Joey maar we raken weer wat terug bij af. We denken nu aan een herpers virus ( hij is toen ziek geweest en had tijd geleden blaasjes in zijn mond en van de week weer ). Volgende week hebben we een afspraak bij Charlotte willekens, ook zei dacht aan de klachten te horen aan een herpers virus . Joey behandelingen gaven hem veel verlichting maar als het virus elke keer terug komt heeft het weinig zin . Hebben mensen hier ervaring mee en vooruitzichten paarden met herpersvirus ?

Ik ben vorig jaar 2 x bij Charlotte geweest. Ben echt te spreken over de behandelingen. Mijn merrie moest gedraineerd worden en had een Magnesium tekort, daarnaast had mijn merrie een hormonaal probleem en sloeg ze alles kort en klein. Ze was ook continu hengstig.

Charlotte heeft het headshaken geprobeerd aan te pakken, maar het blijkt toch deels een zenuwprobleem te zijn aan de linkerkant. Ze reageert ook heftig op muggen e.d.
Bij haar is het shaken afgelopen zaterdag weer begonnen. Het blijft al jaren een raadsel, heel frustrerend. Van alles geprobeerd, van nostrilvet tot lecherantenne. :(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:33

eridinges, de lecher is fijn om oorzaken te achterhalen maar wat ook belangrijk is dat je de juiste middelen inzet.
Wie weet kan ik nog iets voor je paard doen. Als je interesse hebt stuur me maar een pb.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:25

singasong schreef:
eridinges, de lecher is fijn om oorzaken te achterhalen maar wat ook belangrijk is dat je de juiste middelen inzet.
Wie weet kan ik nog iets voor je paard doen. Als je interesse hebt stuur me maar een pb.

Met wat voor methode werk jij?
Dat kan ik niet uit je berichtje halen.

Laurie is behandeld door een osteo, verschillende da, verschillende homeopathie, chiro, tandartsen, zadelmakers. 3 x door iemand met een lecherantenne met vervolgbehandelingen. Ik heb mn pony ook korrels op brood en druppels moeten geven tot 3x dd.

alleen als het iets anders is dan hierboven dan wil ik het proberen. Na de lecherantenne is er veel actie ondernomen maar het heeft niet gewerkt. Er is ook een keer (3 jaar geleden) iemand uit dit topic bij mij geweest. Geen idee meer wie?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:12

eridinges, ik werk met de Lecher, Connectie Sensor, Reiki, IET maar vooral met mijn handen. En ik hoef er niets voor te hebben. Ik kijk alleen via een foto wat je paard eventueel nog kan ondersteunen voor het HS.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:02

Ik heb helaas ook een headshaker, de ellende is nu met de eerste zonnestraaltjes weer begonnen :(
Wat ik nog wil proberen is een hoofdstel zoals de Dyon difference. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben bij een headshaker?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:07

Komt bij jou paard het hoofdschudden door een trauma ? Als het een allergie is of zonlicht dan ben ik bang dat dit hoofdstel er niet bij gaat helpen .

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:13

Hierbij nog even een update van mijn paard . Vorige week zijn we bij Charlotte geweest . Zei zegt dat mijn paard het herpers virus heeft . Nu krijgt die daarvoor druppels en lysine . Nu hopen dat dit aanslaat ( helaas nog geen verbetering nu toe). Ook heeft ze acupunctuur gedaan . Mocht dit niet werken dan weten we het niet meer. Da , tandarts , osteopaat , cranio sacraal en holischte da hebben we dan gehad , paard heeft geen allergie en de weersomstandigheden hebben geen invloed op het shaken .
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 05-03-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:14

Waarschijnlijk trauma, ze is als veulen al op haar neus geschopt en daardoor heeft ze ook duidelijk beschadigde botten op haar neus. De osteopaat zei dat hierdoor zenuwen bekneld wordt en daardoor overgevoeligheid ontstaat voor alles in haar gezicht.
Maargoed dat is gissen, in de winter heeft ze nergens last van dus de voornaamste trigger is toch wel zonlicht/pollen. Ik dacht dat als haar hoofd minder geirriteerd is dat ze wellicht minder last kan hebben, maar het is zomaar een gedachte en weet niet of het ook daadwerkelijk nut heeft.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:15

Misschien is het Rambo hoofdstel dan het proberen waard ? Op bokt loopt er een heel topic over .

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:20

Zal ik even opzoeken, bedankt :)
Even een kleine simpele tip voor de rest, bij mijn paard helpt het als ik het neusnetje net voor het rijden nat maakt, hierdoor blijven kleinere stofdeeltjes beter in het netje hangen.
Verder doe ik pollisan neusdruppels van A Vogel in haar neus voor het rijden, en geeft ik extra magnesium waardoor ze ontspannen is. Bij spanning wordt het headshaken erger.
Tot nu toe heb ik hier erg veel baat bij, maargoed het seizoen is natuurlijk nog niet begonnen, maar dit zijn toch wel kleine tips die altijd het proberen waard zijn en verder niet veel kwaad kunnen of moeite kosten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:25

de hazelaar bloeit en dus kan daar al reactie op bestaan.
appie schud in elk geval al weer.

zou lysine helpen? ap krijgt dat namelijk ook via zijn supplement.
en bij hem werkt een westernhoofdstel vrij goed..geen neusriem

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:29

Janouk heeft weer veel last. Gisterdn in de felle zon heb ik haar maar binnengezet. Dat helpt.
Vanochtend als test om 5.00u gereden haha heel vroeg en toen liep ze super zonder te shaken.
Het is bij haar echt het felle zonlicht dat triggert.
na de cranio sacraal behandeling knapt ze erg op, maar toch is het terug. Beeehhh.
Ik puzzel door voor edn blijvende oplossing

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:40

Ook hier alweer aan het schudden. Berk en wilg bloeit ook weer en die staan naast de rijbaan. Gelukkig werkt een pollennetje nog goed tot nu toe.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:42

eigenlijk moet ze een zonnebril op. :D
kun je niet iets verzinnen zodat ze minder last heeft van de zon?
een vliegenkap houdt ook wel wat tegen

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:45

Ik had die UV werende vliegenkap van Rambo. Werkte wel goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:27

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:40

Nu kwam ik pas ergens tegen dat er meer ruinen dan merries headshakers zijn. Ben wel benieuwd hoe het hier op Bokt zit. Hierbij alvast die van mij:

Ruin: 1
    Hengst:
    Merrie:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:39

Hier ook een ruin

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:42

ook een ruin..het zou ook iets met hormonen zijn toch?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:56

Merrie. Ze begint al een beetje met haar neus langs de muur te schuren na het rijden.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:52

Merrie