[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:49

Paarden kunnen toch ook gewoon in de regen met alleen een eczeemdeken? Ik dacht dat ze juist heel snel drogen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:58

ja hoor, vergelijk het er mee als je zelf in de regen fietst met een spijkerbroek aan( of andere stof)
door je lichaamswarmte is zo'n broek dan heel snel weer droog. :j
alleen op die plekken waar de broek niet op je lichaam zit blijft het nat,maar da's niet erg.

regent het nu best lang dan worden die deksns kleddernat en kunnen ze het wel koud blijven.'
maar dat krijg je zelf ook met een kleddernatte broek aan.,maar zo een flinke bui kan prima hoor.

appie en zijn weidegenootje die ook eczeem heeft blijven bij gewone regen gewoon buiten.
regent het meer dan gaat dat paard op stal en appie gaat de paddock in waar hij schuilen kan

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:43

Bregh heeft nog steeds geen jeuk!! Gisteren even de GG afgedaan omdat ze een maatje in de wei kreeg, en ik wilde dat men elkaars mimiek wel kon zien. Helaas vanmorgen toch weer iets dikkere manenkam, dus GG weer aan. Het grappige is nu dat haar weidemaatje een Arabiertje is, en zij met die Burka daar eigenlijk wel mooi bij past... _O- _O- (Het is nu de Islamwei geloof ik) _O- _O-

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:03

hahahaaha Breghje wat een humor :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:34

wat een stront lucht dat PBH zeg :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:41

Misschien een stomme vraag, maar isobetadine-zeep, hoe moet je dat verdunnen? :o
Heb een flesje van 500 ml, is voor mijn pony te wassen (eerst isobetadine, daarna Immaverol, maar daarvan weet ik in hoeveel water het moet). Ik vind niet meteen wat via internet, en de bijsluiter hangt op de fles en die krijg ik er onmogelijk af zonder hem kapot te scheuren }:0

Iemand hier er al ervaring mee?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:48

welke vitaminen voeren jullie bij? de poown is nu van de muesli af, minimaal hooi (wel erg goed hooi) maar ik (en de da waar ik mee overlegd raadde wel vitaminen aan. Ze had t over pvo koek maar die ga ik sowieso niet voeren... welke vitamine brokjes zijn goed: alleen vitamine en geen bijstoffen..

Ik heb nog equilin basic staan. zou ik die bij kunnen voeren??

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:48

Wat voor ervaringen hebben jullie met Derfen?

Ik gebruik het sinds kort bij mn kleine jaarling New Forest.
Ze heeft vanaf dag 1 niet meer geschuurd, dus ik ben hoopvol ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:48

als je linksonder in dit topic de zoekfunctie gebruikt kom je een hele hoop ervaringen tegen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:55

[***] schreef:
Misschien een stomme vraag, maar isobetadine-zeep, hoe moet je dat verdunnen? :o
Heb een flesje van 500 ml, is voor mijn pony te wassen (eerst isobetadine, daarna Immaverol, maar daarvan weet ik in hoeveel water het moet). Ik vind niet meteen wat via internet, en de bijsluiter hangt op de fles en die krijg ik er onmogelijk af zonder hem kapot te scheuren }:0

Googelen op isobetadine zeep bijsluiter leverd oa. het volgende op
http://www.iso-betadine.be/02/MyDocumen ... e_Zeep.pdf

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:04

kim1207 schreef:
welke vitaminen voeren jullie bij? de poown is nu van de muesli af, minimaal hooi (wel erg goed hooi) maar ik (en de da waar ik mee overlegd raadde wel vitaminen aan. Ze had t over pvo koek maar die ga ik sowieso niet voeren... welke vitamine brokjes zijn goed: alleen vitamine en geen bijstoffen..

Ik heb nog equilin basic staan. zou ik die bij kunnen voeren??

Kijk eens naar het boek van http://nicolette.hebing.net daar staat heel veel in over vitamines en jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:48

yvonnedv schreef:
[***] schreef:

Googelen op isobetadine zeep bijsluiter leverd oa. het volgende op
http://www.iso-betadine.be/02/MyDocumen ... e_Zeep.pdf

Bedankt, maar jammer genoeg is dit voor mensen...
Ik kan me niet voorstellen dat je met max. 1 eetlepel verdunt met water genoeg hebt voor een paard ...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:29

Verdunnen met een kwart of helft water.
Dus bijvoorbeeld 200 ml isobetadine, en dan verdunnen met 400 water ofzo.
Geen idee, kun je degene waar je het spul hebt niet om advies vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:36

Ja, kan ik wel .. vergeten dat ik nog langs de apotheek ga voordat ik naar mijn pony ga :') Dus ik vraag het aan hun wel even :j ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:40

Leg dan even uit dat het om een paard gaat en niet om een mens, anders krijg je weer iets waar je niets aan hebt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:42

Haha neen, ze weten wel dat het om een paard gaat :j Ben de Immaverol daar ook gaan halen en ben daar vaste klant (voor mezelf en voor de hond), dus ze kennen me wel ... Mijn moeder was zaterdag gegaan, moesten ze de Immaverol bestellen, dus ik kom daar dinsdag binnen, zeg nog niks "aah, jij komt die Immaverol halen hé " .. Uh, ja, dat ben ik ^) :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:55

Breghje schreef:
Bregh heeft nog steeds geen jeuk!! Gisteren even de GG afgedaan omdat ze een maatje in de wei kreeg, en ik wilde dat men elkaars mimiek wel kon zien. Helaas vanmorgen toch weer iets dikkere manenkam, dus GG weer aan. Het grappige is nu dat haar weidemaatje een Arabiertje is, en zij met die Burka daar eigenlijk wel mooi bij past... _O- _O- (Het is nu de Islamwei geloof ik) _O- _O-

Dat hebben wij ook, mijn peerd is een arab en de merrie van mijn man (je weet wel, die nepfries :P )draagt netjes een burka, zo ziet hij zijn vrouwtje graag! :j
Helly gaat ook heel goed, ik smeer regelmatig de onderkant in met derfen en haar gezicht en verder blijft ze goed onder haar rsi deken en premiere kap.

Een regendeken vind ik ook veul te warm, (zie jezelf nu eens met een regenpak) maar ik haal ze naar stal (uitloop met paddock) als het heel veel regent en ze niet meer kunnen drogen.
Gelukkig zijn het nu af en toe buien, dat kunnen ze wel hebben!

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:59

mijn pony heeft ook verschrikkelijke zomer exceem. in de zomer is ze helemaal kaal -O- we gebruiken duur spul voor haar en er is een keer een paarden homeopaat geweest maar niks helpt... ze staat nu met een vliegendeken op maar ze schuurt door :\
als iemand wat weet pb!!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:14

Heb je een vliegendeken of een exceemdeken Pony_whisper ?
Door gewone vliegendekens steken de exceemmugjes heen nl.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:35

Ik heb vandaag m'n nieuwe Pagony eczeemdeken gepast bij Harlie; blij dat ik 'm 2 maten te groot had besteld! Een 195cm past precies!! Kleiner moet het echt niet.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:36

Wat zijn hier de ervaringen met mennen en rijden als de eczeemdeken niet om zit? Gebruiken jullie speciale vliegendekens? En ook voor de wagen?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:34

Hier een receptje wat echt super werkt (om de dag)!

Eerst wassen met deze shampoo:
http://shop.wasnoot.nl/index.php?item=m ... 59&lang=NL

Dan equidoux erin spuiten

Op de staartwortel dikke lagen levertraanzalf smeren, over de equidoux heen. Daarna doe ik altijd nog een beetje vliegenspray erop in de hoop dat de knutten daar niet van houden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:55

pony_whisper schreef:
mijn pony heeft ook verschrikkelijke zomer exceem. in de zomer is ze helemaal kaal -O- we gebruiken duur spul voor haar en er is een keer een paarden homeopaat geweest maar niks helpt... ze staat nu met een vliegendeken op maar ze schuurt door :\
als iemand wat weet pb!!

eczeemdeken op doen!
anders helpt het echt niet.
haal je pony zoveel mogelijk van het gars af,voer hooi bij en zorg ervoor dat je wel genoeg vitamines geeft,want uit hooi kunnen ze niet genoeg halen.
zeker een eczeempony heeft genoeg vitamines nodig,herstel van de huid kost ook extra he :j

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:42

Mijn pony heeft ook last van zomer eczeem! bij de staartwortel zie je van die soort stekeltjes! en bij haar manen is het vanaf de schoft tot ongeveer het midden weg....
Ik ben dus 2 weken op vakantie geweest, en ze staat op een manege/stal en daar zouden ze er huidlotion op smeren maar hebben dat dus niet gedaan...
Die huidlotion die ik heb helpt goed! ik heb het woensdag op de staart en manen gedaan en bij de staart zijn al weer wat haartjes! De manen niet....
dat spul heet hautlotion van ??? kan ff niet op de naam komen! morgen zal ik ff kijken als het lukt en anders zondag!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:46

ik was net bij de EJ en daar heb ik die nieuwe vliegendeken (RSIH-look a like) even goed bekeken.
Ik vond het maar een aparte stof, deed me heel erg denken aan gewoon een katoenen zomerdeken?
Wel heel goed beschut en geen vlieg die er doorheen komt denk ik ;) maar ik vraag me wel af hoe het met ademen en snel drogen zit bij deze deken.
Verder lijkt hij me wel fijn in gebruik, vond de pasvorm wel oke ogen en zag er wel solide uit, denk dat het wel redelijk scheurvast is zo.

Heeft iemand hem al in gebruik?

Had gisteren Wisse gevlochten voor de kampioenschappen maar bij zijn schoft waar het laatste vlechtje moest, was hij ontzettend gevoelig. Steeds trillen met zijn huid en happen naar zijn buik, heel raar. Ook ging hij er van stuiteren, dus alles maar weer losgehaald en weer met losse manen gestart ;)