brudoe schreef:Kunt beter vragen wat niet geprobeerd.
Door jaren heen heeft er vanalles opgezeten van middeltjes tot shampoo tot deken.Niks helpt helaas.
Stal je hem wel op savonds? En heb je een goede deken die alles afsluit?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
brudoe schreef:Kunt beter vragen wat niet geprobeerd.
Door jaren heen heeft er vanalles opgezeten van middeltjes tot shampoo tot deken.Niks helpt helaas.
Martiine schreef:Mijn verzorgpaard heeft ontzettende jeuk, nu heb komt de eczeemzeken morgen aan, maar omdat ze al jeuk heeft moet ze ook behandeld worden met een anti jeuk middel. Het punt is dus dat de eigenaar er absoluut niks aan doet en dat ik door de investering in de deken niet het geld heb om vannalles uit te proberen. Wat kunnen jullie me aanraden? En zijn er ook nog bepaalde huismiddeltjes tegen de jeuk? Zoals bijvoorbeeld wassen met kamiile thee? Ik hoop dat jullie kunnen helpen, ze zakt bijna door de benen als je haar krabt..
aisie schreef:Tja, ik vind toch de beste remedie om de paarden smorgens na 9 uur naar buiten te doen en rond een uur of 5 weer naar binnen. Mijn friese merrie heeft ook een hele erge vorm van zomerexceem maar op deze manier houden we het al jaren heel goed binnen de perken. Je ziet helemaal niet dat ze exceem heeft. Ik hou wel de hele dag door in de gaten of ik ook veel vliegjes zie, zo ja, dan ga ik er ff met de spuitbus veerust heen, dan is het weer goed.
En als ze wel jeuk heeft spoel ik haar lekker lang af met de tuinslang met koud water, dat helpt ook heel goed.
Misschien is het toch beter om je pony s'avonds op stal te zetten en af en toe even een stukje met haar te lopen vanwege de artrose? Dan heeft ie vast een stuk minder jeuk.
brudoe schreef:Deken sluit alles afOp stal gaat niet wegens artrose.Hij moet 24-7 op de wei(is met pensioen)
ellepel schreef:ben je met dit paard ook bij iemand als eric laarakker geweest?
mirtje27 schreef:Hoi,
Wat zouden jullie met deze manen doen, het eerste deel heeft ze flink geschuurd. Vraag me of of ik ze eraf knip of dat ik het zo moet laten. Ik vind het eigenlijk zo een lelijk gezicht.
Groetjes Mirjam
Piaffe schreef:Helaas staat mijn twenter ook aan zijn staart te schurenIemand hier ervaring met Midge Off van Naf? (paardendrogist) Of andere goede smeersels?
shera schreef:Martiine schreef:Mijn verzorgpaard heeft ontzettende jeuk, nu heb komt de eczeemzeken morgen aan, maar omdat ze al jeuk heeft moet ze ook behandeld worden met een anti jeuk middel. Het punt is dus dat de eigenaar er absoluut niks aan doet en dat ik door de investering in de deken niet het geld heb om vannalles uit te proberen. Wat kunnen jullie me aanraden? En zijn er ook nog bepaalde huismiddeltjes tegen de jeuk? Zoals bijvoorbeeld wassen met kamiile thee? Ik hoop dat jullie kunnen helpen, ze zakt bijna door de benen als je haar krabt..
Staart en manen wassen met anti roos shampoo en goed naspoelen met water met een scheutje azijn erin.
Eczema balm werkt ook erg goed trouwens. Flesje kost 12 euro (welkoop, divoza etc.)