Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Madeliefjes schreef:@Flosje446 en Madeliefjes: Ik lees dat julie nu een drainage kuur geven. Zou het uberhaupt niet goed zijn om 'schoon' de winter in te gaan? De mijne (bijna 3) heeft zo'n kuur nog nooit gehad. Wat adviseren jullie qua toediening. Ik heb een flesje in de voorraad staan....
Het mooiste is als je 2 keer per jaar een drainage kuur geeft. 1 keer in het voorjaar en 1 keer in het najaar. Voor paarden met echt hele erge klachten kan je het zelfs voor langere termijn geven. Wat de dosering betreft kan je gewoon de dosering op het flesje aanhouden.
Madeliefjes schreef:@Flosje446
Je kan gewoon andere supplementen gebruiken naast drainage compositum. Ik ben er van overtuigd dat bijna alle paarden met zomereczeem in meer of mindere mate insulineresistent zijn. Wat je ziet is dat er extra vet wordt opgeslagen in de manenkam, vetweefsel is een weefsel wat in een constante lage ontstekingstoestand verkeerd en bij eczeem komen er dus makkelijk ontstekingen door prikjes van insecten maar ook door het schuren zelf. Kuilgras is ook een bekende trigger.