Nickeltje schreef:Het probleem van desensibiliseren is dat je exact moet weten waartegen je dat dan moet doen. En er zijn inmiddels een aantal laboratoria die een heel eind in de richting komen, maar toch is nog niet met 100% zekerheid te zeggen of je paard allergisch is voor de pootjes van vliegje, voor zijn monddelen, voor ontlasting van het vliegje of nog tientallen andere factoren van het vliegje... Als dat ooit volledig opgehelderd is, is desensibilisatie een heel erg goede oplossing. In de humane geneeskunde wordt het ook steeds meer toegepast voor dingen waarvan dus exact zeker is dat dat deeltje bij die persoon de reactie opwekt...
Ik hoop dat de diergeneeskunde binnenkort ook zo ver is...
Je hebt gelijk dat men er nog niet achter is welk allergeen op het culicoides mugje de schuldige is. Is waarschijnlijk de reden dat het voor sommige paarden werkt en voor anderen niet.
Mijn ervaring ermee is heel positief, mijn pony heeft nog aanleg tot schuren, zodat ik de eczeemdeken en het insecticide nog wel nodig heb. Maar als ik al mijn paarden om een rijtje zet kan jij de eczemer niet aanwijzen, zo goed ziet hij eruit. Het is de dichtste benadering van een geneesmiddel voor ZE die er nu bestaat. Frankavosje hier op bokt heeft gelijkaardige resultaten. Anderen misschien niet...
Mijn serum komt van immunopharm in Brussel. Ik ben nu 1.5 jaar bezig
Citaat:
Helaas wilde onze DA er niet meer aan meedoen omdat de anderen die het ook probeerden geen resultaat hadden.
Klant is koning bij een DA, aisie!
Als jij dat product betaalt moet hij het voor je bestellen, en anders ga je toch gewoon naar een andere DA? Ik zou het persoonlijk niet accepteren als mijn DA op eigen houtje besliste om de kuur stop te zetten.