Bucephalus schreef:Ze ziet er voor haar leeftijd top uit, glanzende vacht, heldere blik en ze galoppeert en draaft als ze de bokkenpruik eens op heeft, Ze doet het ook goed op die tabletten. We hebben het bloed laten testen, in oktober doen we dat weer een keer. Het was een jaar geleden al hoog, de veearts dacht niet dat het nog lang zou duren, hebben ook al een keer een middel gegeven, omdat ze kort liep (kan even niet op de naam komen, maar het werkt snel) maar ze heeft daarna geen problemen meer gehad, we houden het natuurlijk goed in de gaten. Als ze kort gaat stappen is dat een veeg teken. Ze krijgt een aangepast rantsoen, met o.a. zemelen (ook al zo'n product dat duur wordt. Het is van € 11 euro naar € 27 euro geschoten, in 1 jaar tijd, belachelijk!!) maar ik ga toch nadenken over wat minder tabletten en aanvullen met kruiden of een homeopatisch middel. In Brabant weet ik zou gauw geen veearts die daarin kan adviseren.
Het gras is nu dor, dat is voor haar prima. Ze staat er samen met haar maatjes een paar uurtjes per dag op, ze moet ook paard kunnen zijn, we hebben haar wel in het najaar en voorjaar in de paddock staan en houden de fructaangehalteapp in de gaten. Wij vonden 1 tablet ook het maximum, we zijn een jaar of 8 geleden al begonnen met de medicatie.... Moet je dan een verder gezond paard laten inslapen omdat de medicijnen zo duur zijn? Ze voedt als alfamerrie de jonge paarden mee op en zorgt voor rust en balans, is ook wel wat waard en we hebben haar al vanaf dat ze een jaarling was, maar er zijn grenzen.. Ze is nooit ziek, vorig jaar nog wel een kies laten trekken, zucht. Het is niet gemakkelijk.
Als je advies wil over homeopathische middelen of kruiden dan zou je eens contact op kunnen nemen met Victoire Weijers-Koperberg, dierenarts, holistische dierenarts, veterinair acupuncturist, https://www.acuvet.nl, Ze komt uit wagenberg.
Ik laat mijn paard en hond bij haar nakijken en behandelen zo nodig bij mijn paard komt ze aan stal en met de hond ga ik naar haar toe.
Mijn paard heeft ook PPID en krijgt nu ook nog Prascend via de 'gewone' dierenarts omdat ze het daar erg goed op doet ben ik nog niet aan kruiden ed. begonnen maar dit doe ik wel in overleg met Victoire als er nu iets veranderd in haar gezondheid dan kan het zomaar zijn dat we toch overgaan op kruiden.