[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Omany

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:30

@priztwir: bedankt voor je reactie ! Dus de behandelde zou dan toch wel werken ... Het lijkt mij alvast een heel interessante deken !

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:36

@ hillebil : ik heb de rambo sweet ich hoody, super sterk en goed deken, maar jammer genoeg stikken ook de manen en vallen ze uit. . .
Maar dan nog liever dat, dan dat ze kapot gaat van de jeuk en ze er alles afschuurd. Dus ik hou het deken dag en nacht op . . . Maar ze staat wel altijd buiten, dus niet op stal in de nacht.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:43

Omany schreef:
@ hillebil : ik heb de rambo sweet ich hoody, super sterk en goed deken, maar jammer genoeg stikken ook de manen en vallen ze uit. . .
Maar dan nog liever dat, dan dat ze kapot gaat van de jeuk en ze er alles afschuurd. Dus ik hou het deken dag en nacht op . . . Maar ze staat wel altijd buiten, dus niet op stal in de nacht.

Bij mij op stal staat iedereen savonds/nacht binnen.

Ik heb haar nog niet zien schuren. In de opfok heeft ze de manen kapot geschuurd. Ik heb haar zaterdag opgehaald ( gekocht )

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:48

[quote="Ann_Pam"]Enige die ik kan vinden is
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... bac-500-ml

https://www.homeovet.nl/virbac_defendog ... en_vlooien

En op bol.com maar wel erg duur hoor :wow:

Maar equi protecta komt ook met een soort wasmiddel voor de dekens onder de naam mosquito-go geloof ik. Dit komt in mei uit en schijnt goed te helpen. Ben ik ook benieuwd naar! (Volgens mij ook al genoemd in het topic)[/quote

Dat middel is inmiddels op de markt, met overigens wel een andere naam....Bye-Bye-Fly...Voorlopig wel eerst even je dealer bellen of hij/zij het al heeft want het product wordt van af dit weekend afgestuurd, en nog niet iedereen heeft het maandag al ontvangen, maar in de loop van de week is het volop verkrijgbaar.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:16

bamsy schreef:
Ik kom me (helaas ;( ) ook melden ik dit topic.

Ik heb een 7 jarige PRE ruin die vorig jaar voor het eerst symptomen heeft gehad van zomereczeem. Eerst was we nog de hoop dat het van zijn lever af kwam omdat zijn waardes te hoog waren en een van ze symptomen daarvan is ook jeuk, maar helaas is het dit jaar weer raak :(

@Bamsy, weet je of de leverproblemen van vorig jaar helemaal voorbij zijn?

Zoniet dan zou ik Mariadistelzaad proberen. Dat heeft zo'n goed effect bij ondersteuning van de lever.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:25

Zijn er jeukers die Finecto + eten
En er echt baat bij hebben
Het is inwendig maar okk uitwendig in spray toch

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:29

papagroom schreef:
Ann_Pam schreef:
Enige die ik kan vinden is
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... bac-500-ml

https://www.homeovet.nl/virbac_defendog ... en_vlooien

En op bol.com maar wel erg duur hoor :wow:

Maar equi protecta komt ook met een soort wasmiddel voor de dekens onder de naam mosquito-go geloof ik. Dit komt in mei uit en schijnt goed te helpen. Ben ik ook benieuwd naar! (Volgens mij ook al genoemd in het topic)[/quote

Dat middel is inmiddels op de markt, met overigens wel een andere naam....Bye-Bye-Fly...Voorlopig wel eerst even je dealer bellen of hij/zij het al heeft want het product wordt van af dit weekend afgestuurd, en nog niet iedereen heeft het maandag al ontvangen, maar in de loop van de week is het volop verkrijgbaar.

Mag ik vragen of er ook verschil in de spray bare vorm zit en de wasbare?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:38

Het wasmiddel heeft een langdurige werking..de spray is voor accuut gebruik.

Jean_Thess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:41

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:09

Goedemiddag,

Kom dit topic binnenvallen met een vraag.. heb pony met heftige eczeem. Hij staat ingepakt en smeer derfen. Zijn oren zijn op het moment alleen zo kapot en open, tot bloedens toe en heel dik en pijnlijk, dat derfen er op smeren niet kan. Hebben jullie een tip voor iets dat niet alleen helpt tegen jeuk, maar juist ook goed is voor pijnlijke open plekken, iets verzachtends? Of beter niks op smeren?

Dit is de betreffende pony, geen fotos van oren bij de hand.
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:11

Ja vervelend he, die oren heeft appie ook alweer wat last van.
Ik doe er op niet zonnige dagen wat uierzalf op,dat is wat vettig en hebben de vliegen een hekel aan.
Als de zon schijnt moet je een beetje uitkijken uierzalf is wel vet en ik vind het dan minder geschikt.
Ik doe er dan wel zinkzalf op of ander geschikte zalf. Die in de zon gebruikt kan.
Misschien kun je ook een sunblock voor kinderen gebruiken op de oren?

Ben trouwens best tevrreden over het gebruik van de bright eye rondom de ogen tegen vliegen.
Wilde dat juist ook op de oren proberen,maar ben dat vandaag dus vergeten :+ :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:36

Ik spray op de open plekken leucilin. tot nu toe heel tevreden mee, nog geen andere smeersels aan hoeven raken dit jaar!
Op deze manier hoef ik er niet aan te komen, en gaat het dus makkelijker.. :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:37

Wat is dat voor spul?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:40

http://www.leucillin.co.uk/

dit spul.. Via mijn werk en vertegenwoordiger. Testen maar weer waard, gezien er tot nu toe nog niets echt helpt dacht ik, ik probeer het wel :) Vooral omdat het ook rond ogen mag, zelfs erin. Makkelijk met sprayen rondom ogen dus! Hoef ik niet te smeren en bang te zijn dat het erin gaat..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:50

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:21

Ja dat is hem.. Je hebt ook druppel flacons. Het houd vliegen niet weg, maar de wondjes die ze heeft zitten snel weer dicht en groeit snel weer haar op. Dus ze worden tot nu toe niet alleen maar groter. Heb het idee dat ze van dat vette spul ook juist weer jeukt, dit spray ik voor ik ga rijden, en daarna weer. En dat dus eens in de 2 dagen, of als ik er elke dag ben dan elke dag. Gaat echt fijn en niet al te duur.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:26

Bedankt voor de tips! Ga ze eens bekijkem. Die spray klinkt goed, hij vind het erg vervelend als ik aan zijn oren en plekken zit. Wat ook wel logisch is. Dan is spray wel makkelijk.

Hij heeft wel een vliegenkap. Maar dat houdt helaas niet alles tegen aan zn oren te zien.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:12

Hier Beatle helaas weer fanatiek zien schuren -O-

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:49

henny_w schreef:
bamsy schreef:
Ik kom me (helaas ;( ) ook melden ik dit topic.

Ik heb een 7 jarige PRE ruin die vorig jaar voor het eerst symptomen heeft gehad van zomereczeem. Eerst was we nog de hoop dat het van zijn lever af kwam omdat zijn waardes te hoog waren en een van ze symptomen daarvan is ook jeuk, maar helaas is het dit jaar weer raak :(

@Bamsy, weet je of de leverproblemen van vorig jaar helemaal voorbij zijn?

Zoniet dan zou ik Mariadistelzaad proberen. Dat heeft zo'n goed effect bij ondersteuning van de lever.

Ja die zijn helemaal voorbij! Na een jaar lang vanalles proberen om de waardes te laten zakken is het uiteindelijk na een verhuizing naar een nieuwe stal weer allemaal op orde.
Hij heeft nu zon jeuk dat hij er beetje sjago van is -O-

Jean_Thess schreef:
Mijn dochter heeft een Fries had het echt verschrikkelijk. Met dit https://www.onlineruitershop.nl/vliegen ... &results=3

Echt niks meer. De manen groeien ze is vrolijk en echt zonder jeuk.
Staat zonder deken nou dat was echt nooit denkbaar.

Klinkt interessant maar best prijzig en lees over veel wisselende resultaten.

Hij krijgt nu biergist tabletjes, wellicht is de dosis nog te laag maar zit er aan te denken om bij de onderbuurman (bakkerij) eens te vragen of ik via hun aan bakkergist kan komen om het in meer pure vorm te kunnen geven

Boef2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 00:01

Kabayo schreef:
Kan je ZE ook laten testen bij de dierenarts? Of stel ik nou domme vragen :=

Kan wel, dmv een bloedtest

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 06:39

bamsy, hoe wordt je paard nu gehouden? Voer/deken/wanneer buiten/op stal?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 06:41

@bamsy: bakkersgist zou ik niet aan een paard geven ivm gasvorming.
Weer ik goede resultaten mee behaald heb is TWM horse mix, biergist met nog wat toevoegingen, hiermee kon ik mijn vorige paard jeukvrij krijgen zonder deken. 24/7 buiten.

Voor mijn huidige paard werkt dit nagenoeg niet en ze eet hè slecht dus ben ik ermee gestopt, ieder paard is anders,

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:11

Kinke schreef:
bamsy, hoe wordt je paard nu gehouden? Voer/deken/wanneer buiten/op stal?

Hij krijgt 2x per dag een handje fibre force en 1 keer per dag een maatbekertje vitalbiks brokjes

Staat nu met een eczeemdeken van EJ waar ik iets te laat mee begonnen ben maar wilde eerst zeker weten of het dus terug zou komen, was eerst nog te overzien met zijn jeuk maar nu laatste paar dagen dus drama.

Tot gister gingen ze rond de klok van 9 naar buiten en rond 6-7 weer naar binnen, vannacht zijn ze voor het eerst buiten gebleven, maar hij heeft een box met buitenlui en ook op stal zijn er mugjes dus ik denk dat het weinig verschil maakt of hij nou binnen of buiten staat

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:03

Hier echt vreselijk veel jeuk, veel meer dan vorig jaar! En de nieuwe teershampoo die ik heb doet ook geen hol _-:( baal echt zo dat die teershampoo die wel heel goed werkt niet meer verkrijgbaar is.

Wil nu dus iets nieuws proberen wat hopelijk de jeuk verzacht. Skincalmin of Sweet Itch van Sectolin? Of iets anders (behalve Derfen)?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:36

Hier ook veel jeuk dit jaar. Nu ook voor t eerst erg last vd benen. Dus daar zitten nu ook wondjes.
Ik heb dus alle benen en de buik ook ingesmeerd met derfen en ik zag het slinken qua hoeveelheid vliegjes.