Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammyoo schreef:Durante schreef:Mijn haflinger bleek afgelopen zomer(heel raar, pas aan 't eind van de zomer/begin herfst)ook manenexzeem te hebben.
Een handlengte manen is eraf geschuurd, erg zonde, ze waren zo lang![]()
Gelukkig heeft ze 't niet over in hele manen, en haar staart een klein beetje.
Heb van de vorige eigenaar nog een exzeemhalsdeken gekregen, en die toen opgedaan.
Kan zo even niet op de naam komen,maar ik vond 't niet echt een geweldig ding, draaide steeds heel raar om haar hals heen, en haar manen braken er sneller vanaf, en zo'n ding zat best strak.
Nu lees ik over derfen(bestaat natuurlijk al langer,maar ik ben nog niet zo bekend met zomereczeem)
Ik denk dat ik dat spul ook maar 's ga halen.
Je hebt er lotion van en zalf zie ik, wat is 't beste?
Mocht dit helemaal geen resultaat geven dan zal ze toch zo'n eczeemdeken omkrijgen...
Durante, de witte manen van je Haflinger worden wel erg vies van Derfen. Je zou ook TKC kunnen proberen. Werkt iets minder als Derfen, maar werkt bij mijn bonte met witte manen prima!
E_Nalanta schreef:Na de aanschaf van m'n shetlander eczeemdeken zoek ik nu ook zo'n hoofdkap voor een kleine maat shetlander.... deze bijvoorbeeld:
[ Afbeelding ]
Ik weet dat ik deze ván de shetlandshop afgehaald heb en mogelijk is het dus een goede, maar ik heb geen idee welke maat dit daadwerkelijk is... Er staat 'shet' maar qua hoofden kan daar nogal een verschil in zitten en Flip heeft zo'n kleine snoet..
Citaat:'Kans bestaat dat knutten overwinteren'
De kans is aanwezig dat knutten die de ziekte blauwtong overdragen in Nederland weten te overwinteren. Dat stelt Kees Booij die als entomoloog is verbonden is verbonden aan de Plant Science Group van Wageningen UR. Hij is mede-coördinator van een onderzoek dan momenteel wordt gedaan naar de knutten die in Nederland voorkomen.
Booij acht de mogelijkheid reëel dat knutten de winter weten te overleven, vooral wanneer het een milde winter wordt met nauwelijks vorst. Knutten verdragen geen vorst, maar kunnen rond boerderijen plekken opzoeken waar ze niet bevriezen en daar hun eieren te leggen. Het is daarmee niet gezegd dat het virus daarmee ook aanwezig blijft. Er hoeft echter slechts één rund door een besmette overwinterende knut te worden gestoken om een nieuwe haard te doen ontstaan.
Jotoma schreef:Vanaf zaterdag wordt het weer koud. Zatd regen en ze verwachten volgende week sneeuw...
Nou zegt dat niet alles, want van de voorspelde horrorwinter is ook weinig terecht gekomen. Maar als maart echt zn staart roert, dan gaat dit weekend de regendeken weer op..